rem3dy Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Hej We wrzesniu klima dzialala ok, w zimie wlaczylem ja kilka razy dla przesmarowania i tak zlecialo bez wlaczania do kwietnia. Tydzien temu ja wlaczylem bo zrobilo sie cieplej i lipa. Sprawdzilem klmatronic wyskoczyl blad 22.1 zatem udalem sie na serwis klmy. Okazalo sie, ze po podlaczeniu do maszyny nie ma wogole czynnika. Gosciu sprawdzil wzrokowo szczelnosc ukladu czy gdzies nie wyciekl olej smarujacy, ale niczego nie znalazl. Zrobil probe prozniowa. Maszyna tworzyla proznie okolo 9 minut po czym bez asekuracji maszyny trzymala sie przez 10 minut. Gosc powiedzial, ze wyglada na to, ze uklad jest szczelny i napelnil go 650g czynnika. Powiedzial, ze jak znow czynnik zniknie to dopiero bedzie trzeba szukac dziury w calym Czy zdarzylo sie komus cos takiego, ze czynnik znikl od tak?
michu93 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 mi tak kiedyś uciekał czynnik przez czujnik ciśnienia. tam pod zderzakiem. też po napełnieniu było ok. test był robiony a po nocce czynnika brak.
Kali S4 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Gosciu sprawdzil wzrokowo szczelnosc ukladu czy gdzies nie wyciekl olej smarujacy, ale niczego nie znalazl. sprawdzał to lampą UV ?
majkel_majki Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Sprawdzanie szczelności maszyną jest do niczego, załadujcie czynnik z kontrastem i badajcie układ kawałek po kawałku w ultrafiolecie. Poza tym polecam znaleźć serwis klimatyzacji, trzymać się z dala od "napełniaczy".
Kali S4 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Poza tym polecam znaleźć serwis klimatyzacji, trzymać się z dala od "napełniaczy". otóż to wielu "fachmanów" kupiło sobie kombajny do napełniania,a pojęcia o klimatyzacji żadnego nie mają
rem3dy Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2011 I w mojej sytuacji tak bylo. Oczywiscie UV to on na oczy widzial tylko jak mu slonce przyswiecilo. Poki co od 4 dni po "serwisie" klima dziala.
bolo73 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Lampą UV można sprawdzać, ale tylko jak był wcześniej stosowany olej z barwnikiem a nie zawsze tak jest, najbardziej pewne jest sprawdzenie szczelności przez napełnienie układu azotem pod ciśnieniem i obserwacja spadku ciśnienia w czasie. Jeżeli ciśnienie utrzyma się przez np. godzinę na stałym poziomie, można przyjąć, że układ jest szczelny. Ale i taki test może być mylący, jeżeli nie sprawdzi się także szczelności zaworków w króćcach przyłączeniowych a mało kto o tym pamięta.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się