mirek1674 Opublikowano 13 Listopada 2019 Opublikowano 13 Listopada 2019 7 godzin temu, Dev napisał: musisz zakodowac adres 03 - ABS i 53 - hamulec postojowy zadzwon do mnie jutro to Ci powiem co i jak Nie mam twojego numeru telefonu kolego to jak mam zadzwonić ?
mirek1674 Opublikowano 13 Listopada 2019 Opublikowano 13 Listopada 2019 2 godziny temu, mirek1674 napisał: Nie mam twojego numeru telefonu kolego to jak mam zadzwonić ? Podaj mi jakiś namiar do siebie to zadzwonię do ciebie bo nie mam numeru
mirek1674 Opublikowano 13 Listopada 2019 Opublikowano 13 Listopada 2019 15 godzin temu, Dev napisał: musisz zakodowac adres 03 - ABS i 53 - hamulec postojowy zadzwon do mnie jutro to Ci powiem co i jak Podaj jakiś kontakt numer telefonu to zadzwonię do ciebie DEV
zbigor Opublikowano 2 Lutego 2020 Opublikowano 2 Lutego 2020 Odgrzewam kotleta Mam zamiar aktywować TPMS i wyrezać AHA. Niestety moja pompa ABS jest 1AS i nie przyjmuje kodowania. Wymieniłem moduł elektroniki pompy ABS na taki z wersji 1AT dla FWD nr 8K0 907 379 AG. VIN się przyuczył, Kodowanie się przyjęło, TPMS się uaktywnił, błędów nie ma. Niestety zaraz po ruszeniu z miejsca zaczyna się dyskoteka i sypanie błędami. Błąd hamulca ręcznego, błąd czujnika ciśnienia ESP itd... Po powtórnym montażu elektroniki 1AS błędy nie wracają. Wnioskuję że elektronika z 1AT nie zagra z hydrauliką 1AS. Zostaje wiec tylko wymiana kompletnej pompy ABS z 1AT. Tu mam w związku z tym parę pytań. Co trzeba adaptować/zakodować po wymianie pompy ABS? Spotkałem się z informacjami że między innymi kąt skrętu kierownicy. Jak wygląda odpowietrzanie układu? Trzeba mieć przyrząd do wytworzenia ciśnienia?
emaerceien Opublikowano 13 Lutego 2020 Opublikowano 13 Lutego 2020 W dniu 26.07.2017 o 22:05, piotrekb_tt napisał: W czym jest problem? Kopiujesz kodowanie ze starej. Wklejasz do nowej i działa. U mnie poszło od strzała Wymianielem sterownik abs i też mam błędy ESP i abs, dotyczące komunikacji z silnikiem, czyli wystarczy wklepać stare kodowanie/wykonaj i powinno działać ?Naszczescie parę dni wcześniej zapisałem autoscan i tam widzie jest to kodowanie poprzedniego sterownika.
zbigor Opublikowano 13 Lutego 2020 Opublikowano 13 Lutego 2020 U mnie to nie działa. Mam autoscany z ostatnich kliku lat więc od tego zacząłem. To nie jest wina kodowania czy adaptacji. Wszystko jest pięknie do czasu aż ruszę i przejadę kilka metrów. Widzą 2 powody tego problemu. Albo sterownik z końcówką AG nie dziala z hydrauliką z wersji 1AS albo sam sterownik jest walnięty i mimo przyjęcia kodowania sypie błędami.
emaerceien Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 (edytowane) ok u mnie wszystko już śmiga jak ta lala dla potomnych, u mnie początkowo kodowanie zaczynało się od 17xxxxx i nie przechodziło abs i esp ciągle świeciło. na poprzednim sterowniku zaczynało sie od 16xxxx no to poczytałem tu i tam ze sie nie da że sie da vcds . i sie udało zacząłem zmieniać pierwsze 2 cyfry z rękawa tj pokolei od 01xxx.... do 17xxxxx przy 08 wydawało sie ze jest ok ale po dłuższej przejażdżce zaświeciło się tpms a cisnienie było ok. niektóre kodowanie nie istnieją wiec niema tego tak duzo, odrazu odrzuciłem wszystkie w których po wykasowaniu błędów i wyłączeniu vcds-a zostawała kontrola abs lub esp suma sum..zostało tylko 06xxx i 08xxx i chyba 16xxxx. a i nie wiem dlaczego ale jak wyłączałem bit 7(trailer.....) to tez miałem błędy. dziś po 2ch dłuższych przejażdżkach wygląda że wreszcie śmiga ok. 0 błędów a TPMS po upuszczeniu 0.5 bara...po ok 500m na mmi błąd jak niżej. może to nie najbardziej profesjonalny sposób ale działa (u mnie na naklejce 1AS a sterownik zamienilem na 8K0 907 379 AC) Edytowane 17 Lutego 2020 przez emaerceien 1
zbigor Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 Masz fart Sprawdziłem swoim module w kodowanie zerowego bajtu od 00 do 22 i lipa. Nawet jak kodowanie się przyjmie to i tak wyskakują błędy albo od razu albo po krótkiej jeździe. W oryginalnym module miałem 16 a w kupionym 03. Chyba kupię kolejny moduł bo może ten jest jakiś walnięty
krych83 Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 Witam i proszę o pomoc , pacjent to A4 b8 tfsi quattro s tronic. Wymieniłem moduł pompy abs/esp aby zyskać aha i tpms . Niestety sypie błędami że źle zakodowany , zrobiłem tylko w adaptacji 00 odczyt i zapisz. Po ruszeniu choinka. Mój stary moduł 8k0 907 376 AL natomiast nowy z literkami BE. Stara pompa została o nr 8k0 614 517 CA , nowa pompa na stole 8k0 614 517EA. MAM VCDS 18.2
zbigor Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 W kanale 00 zapoznałeś auto z nowym modułem ABS A gdzie kodowanie? Powinieneś choć przepisać kodowanie ze starego modułu żeby zobaczyć czy nie będzie błędów. Ale nawet to czasami nie pomaga. Ja dziś zmieniłem moduł na AQ czyli taki który w/g ETKA pasuje zarówno do 1AS jak i 1AT. Kodowanie TPMS się przyjęło ale co z tego. Tak sypnęło błędami że nawet nie mogłem wyłączyć auta.
krych83 Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 Kolego możesz mi wyjaśnić te kodowanie , bardzo proszę . W abs wpisałem kod dostępu i w adaptacje 00 odzywaj i zapisz , to wszystko co zrobiłem. Jak te kodowanie zrobić bo pod 1 mam ten sam kod
zbigor Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 (edytowane) O bajcie 00 nic nie wiem. Mam tylko pewne przypuszczenia. U mnie w dieslu jest 16 a nie 09. Wydaje mi się że w tym bajcie w przedliftach pierwsza cyfra odpowiada za rodzaj paliwa czyli 0 to benzyna a 1 to diesel. Druga cyfra to może być skrzynia biegów gdzie manual to 6 , stronic to 9 a multi to jeszcze inna cyfra. Pierwszy bajt masz opisany w pomocniku kodowania. Ja nie mam fabrycznego haka wiec bit 7 w bajcie 1 nie jest u mnie zaznaczony. W drugim bajcie podobnie jak Ty nie mam nic zaznaczone. Widzę że przepisałeś kodowanie 098500 z modułu BE do AL wiec tu jest OK. Edytowane 24 Lutego 2020 przez zbigor
krych83 Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 (edytowane) Przepisałem kodowanie z modułu AL starego , do nowego BE. Chodziło mi w adaptacjach kanał 00 do przyuczenia vinu. A jak wejść w ten opis bajtu w pomocniku kodowania , tylko proszę nie śmiej się uczę się . Czyli nad tymi bajtami gdzie są poziome wiersze to 1 w nawiasie to jest całe kodowanie ? Mam je takie samo jak w starym. Bo napisałeś że nie przepisałem kodowania żeby zobaczyć czy nie będzie błędów ? Jak to zrobić Edytowane 24 Lutego 2020 przez krych83
zbigor Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 Przepisałeś dobrze kodowanie ze starego modułu. to właśnie 09 w zerowym bajcie, 85 w pierwszym i 00 w drugim Czyli 098500. Pomocnik kodowania to opis tego za co odpowiada dany bit w bajcie. W bajcie 0 tych opisów nie ma i tam można tylko próbować po omacku. W pozostałych bajtach częśćbitów jest opisana jak np bit 7 w bajcie 1 to trailer recognition....
krych83 Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 W drugim bajcie , bit 0,1i 2 też są nie opisane czyli tam też można próbować i tak samo w bajcie 3 0,1i2 . Czy nie warto , tylko w tym zdrowym. A powiedz mi same cyferki czy literki też wchodzą w grę i rozumiem że zawsze mogę wrócić do swojego kodowania. Bardzo Ci dziękuje za wytłumaczenie i pozdrawiam , jak coś ogarniesz to proszę daj znać. ??
krych83 Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 (edytowane) Szkoda że nie mam kodowania z nowego żeby porównać. W gorącej wodzie byłem kąpany ? Edytowane 25 Lutego 2020 przez krych83
zbigor Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 5 minut temu, krych83 napisał: W drugim bajcie , bit 0,1i 2 też są nie opisane czyli tam też można próbować i tak samo w bajcie 3 0,1i2 . Pewnie można tylko majac 6 bajtow do przetestowania a w każdym ze 20 liczb ilość możliwości robi się moim zdaniem niemożliwa do realnego sprawdzenia.
gados82 Opublikowano 24 Maja 2020 Opublikowano 24 Maja 2020 Panowie tak juz ćwiczę vo sugerują mi wymianę pompy znalazłem ten sam model co mam u siebie POMPA ABS AUDI A4 8K0907379CA 8K0614517FL czytałem temat ten o kodowaniu mam teraz dostęp do starej pompy więc porobiłem foty kodowania. czy ewentualnie mam wszystkie kodowania na tych fotach? czy coś pominąłem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się