wesz82 Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 Słuchaj inaczej nie rozbierzesz turbo:wink: Tak olejowe i od katalizatora.
jajcosz Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 a czy oprócz czyszczenia turbo coś jeszcze czyścicie , nie wiem jakieś węże od IC czy coś ?
adamspeed01 Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Najważniejsze jest dobrze wyczyścić, nawet szlifować papierem ściernym do czystego bieżnie muszli gorącej, inaczej jeśli zostają nierówności i wżery to zachwile znowu będą się przycinać kierowniczki.
Kwaśniewski Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Jeśli chodzi o zestaw uszczelek do silnika AJM to firmy Elring mają oznaczenie 703.980. Jestem już po zabiegu czyszczenia kierownic w mojej GT1749V, zadanie to okazało się łatwiejsze niż myślałem, najwięcej problemów przysporzył demontaż i montaż turbo (mało miejsca) i zdjęcie muszli części gorącej, przed zdejmowaniem muszli "naciąłem" pilnikiem dwie kreski, w dwóch różnych miejscach muszli, aby ułatwić sobie ponowny montaż. Do czyszczenia prócz wspomnianego wcześniej papieru ściernego polecam szczotkę drucianą wielkości szczoteczki do zębów, dostępnej w każdym markecie budowlanym. Ze swojej strony mogę dodać że przed montażem turbo warto przykręcić wspornik mocujący, gdyż dostęp do górnej śruby mocującej tego wspornika jest bardzo utrudniony gdy turbo jest już zamontowane, ja oczywiście zrobiłem odwrotnie i nad tą przykręceniem wspornika spędziłem koło godziny. Przy okazji czyszczenia turbosprężarki polecam wyczyścić zawór EGR, bo i tak się demontuje wszystkie elementy woku tego zaworu. W najbliższym czasie dorzucę zdjęcie przerobionego klucza oczkowego 17 ułatwiającego odkręcenie i nie zniszczenie rurki doprowadzającej olej do turbo. Przesmarowałem również "łożysko", do którego jest przymocowana dźwignia sterowania kierownicami. Efekt czyszczenia zaworu EGR i turbiny jest bardzo odczuwalny, oczywiście komputer nie pokazuje już błędu przeładowania, przy ruszaniu auto nie szarpie, a przyspieszenie się znacznie poprawiło, więc polecam ten zabieg. Z małym opóźnieniem, ale załączam fotki klucza 17 do odkręcania i nie zniszczenia rurki doprowadzającej olej do turbo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się