Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Czyszczenie turbiny - opis foto


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Słuchaj inaczej nie rozbierzesz turbo:wink:

Tak olejowe i od katalizatora.

Opublikowano

a czy oprócz czyszczenia turbo coś jeszcze czyścicie , nie wiem jakieś węże od IC czy coś ?

Opublikowano

Najważniejsze jest dobrze wyczyścić, nawet szlifować papierem ściernym do czystego bieżnie muszli gorącej, inaczej jeśli zostają nierówności i wżery to zachwile znowu będą się przycinać kierowniczki.

Opublikowano

Jeśli chodzi o zestaw uszczelek do silnika AJM to firmy Elring mają oznaczenie 703.980. Jestem już po zabiegu czyszczenia kierownic w mojej GT1749V, zadanie to okazało się łatwiejsze niż myślałem, najwięcej problemów przysporzył demontaż i montaż turbo (mało miejsca) i zdjęcie muszli części gorącej, przed zdejmowaniem muszli "naciąłem" pilnikiem dwie kreski, w dwóch różnych miejscach muszli, aby ułatwić sobie ponowny montaż. Do czyszczenia prócz wspomnianego wcześniej papieru ściernego polecam szczotkę drucianą wielkości szczoteczki do zębów, dostępnej w każdym markecie budowlanym. Ze swojej strony mogę dodać że przed montażem turbo warto przykręcić wspornik mocujący, gdyż dostęp do górnej śruby mocującej tego wspornika jest bardzo utrudniony gdy turbo jest już zamontowane, ja oczywiście zrobiłem odwrotnie i nad tą przykręceniem wspornika spędziłem koło godziny. Przy okazji czyszczenia turbosprężarki polecam wyczyścić zawór EGR, bo i tak się demontuje wszystkie elementy woku tego zaworu. W najbliższym czasie dorzucę zdjęcie przerobionego klucza oczkowego 17 ułatwiającego odkręcenie i nie zniszczenie rurki doprowadzającej olej do turbo. Przesmarowałem również "łożysko", do którego jest przymocowana dźwignia sterowania kierownicami. Efekt czyszczenia zaworu EGR i turbiny jest bardzo odczuwalny, oczywiście komputer nie pokazuje już błędu przeładowania, przy ruszaniu auto nie szarpie, a przyspieszenie się znacznie poprawiło, więc polecam ten zabieg.

Z małym opóźnieniem, ale załączam fotki klucza 17 do odkręcania i nie zniszczenia rurki doprowadzającej olej do turbo.

Zdj_1161.jpg

Zdj_1163.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...