Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Notoryczny tryb awaryjny, 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od niedawna jestem posiadaczem A4 B6 AWX i już mam z nią problem. Od kilku dni przy ok. 3000tys. obrotów wpada mi w tryb awaryjny. Na vagu pokazuję mi błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation. Do tego na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku wyczuwam nierównomierne drgania na kierownicy, fotelu. Byłem u lokalnego znachora od TDI i stwierdził że turbina do czyszczenia ( problem trybu awaryjnego ) oraz 3 pompowtrysk niedomaga i dlatego te drgania. Za naprawę zawołał 700zł + 100 zł diagnoza. Wydaję mi się sporo, więc wklejam logi dynamiczne z grupy 11, 13 i 23 i proszę Was o pomoc w diagnozie. http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43043.html

Opublikowano

Wykonaj logi dynamiczne jeszcze raz.

Trzy proby oddzielnie kazda - 011 oraz jedną probe 010.

Pompka na 3 cylindrze faktycznie nie wyglada za ciekawie.

Opublikowano

Bip'y wszystkie na '-', kiedy byl zmieniany filtr paliwa? Wyglada na problem z dostrczaniem paliwa, korekcje po zmianie moga sie zmienic, Grupe 11 turbiny wykonaj ponownie tak jak wspomiano

Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie.

Dzisiaj zrobię logi jak poradził kolega Przemik oraz wymienię filtr paliwa. Odnośnie pompowtrysków to przeczyszczę jeszcze wtyczki idące od listwy zasilającej. Po tym wszystkim zrobię logi i wstawię na forum.

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43095.html - 011 1

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43097.html - 011 2

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43099.html - 011 3

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43098.html - 010

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43096.html - 011, 013, 023 statyczne

Filtra paliwa był wymieniany w październiku 2010 - znalazłem rachunek poprzedniego właściciela, więc na razie odpuściłem wymianę. Przeczyściłem i podoginałem blaszki w tych wtyczkach pompowtrysków i nic się nie zmieniło.

Opublikowano

Co to za logi. Czemu gaz nie byl w podlodze ?

Opublikowano

Nie chciałem wciskać gazu na maxa, ponieważ powyżej 3500tys obrotów bankowo wpadł by w tryb awaryjny. Myślałem że jak będę trzymał go między 2800 -3200 obrotów to będzie ok. Jak trzeba to zrobię jeszcze z gazem do dechy.

Opublikowano

No to trzeba ...

Opublikowano

Im szybciej wyrwiesz sprezarke i wyczyscisz - tym lepiej.... :)

Opublikowano

Dzięki za sugestię. Czyli oddaję do mechaniora, niech się nią zaopiekuję. Ciekawe na ile to czyszczenie pomoże. Regenerowane turbo można kupić za 850zł w Zielonej Górze, a mechanik zawołał sobie 700zł za przeczyszczenie turbo i sprawdzenie trzeciego pompowtryskiwacza. Zastanawiam się jak on chce go sprawdzić, bo jak powie że sprawdził i wtrysk do wymiany to nieźle popłynę. Najwyższy zaobserwowany bip to -56.

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43385.html Myślę żeby przeczyścić samą turbinę (max 300-400zł), a wtryskiem zająć się trochę później. Jak radzicie?

Opublikowano

bipy na minusie swiadcza o trudnościach w napełnianiu wtrysków paliwem

Opublikowano

bipy na minusie swiadcza o trudnościach w napełnianiu wtrysków paliwem

Kolega Zbojna wspominał o tym i mówił żeby wymienić filtr paliwa. Mój był wymieniany ok. 6 miesięcy temu, ale jakby to miało pomóc to wymienię ponownie. Auto idzie pod nóż w czwartek rano, także wieczorem napiszę co i jak.

Opublikowano

Ja w swoim AWX tez na jednym wtrysku mam podobne bipy ale na plus a auto chodzi bez zastrzeżeń idealnie pali, równo chodzi.Może trzeba zacząć od czyszczenia turbo.

Może ktoś powie o czym świadczą bipy na plus.

Opublikowano

Tak jak pisałem wcześniej, jutro rano oddaję turbo do czyszczenia. Mechanik mówił, że wyciągnie też trzeci wtrysk, wymieni uszczelki. Zobaczymy czy to pomoże. Z tego co czytałem na forum powodem drgań silnika może być też wyrobiony napinacz paska wieloklinowego. W moim przypadku ten napinacz również drga (powinien chyba być nieruchomy) Sprawdziłem również sprzęgiełko alternatora, chodzi cicho i po zatrzymaniu auta wirnik alternatora kręci się jeszcze przez ok. 2 sekund, więc to też nie powoduję drgań. Poczekam do jutra i napiszę co zdiagnozował mechanik.

Może ktoś powie o czym świadczą bipy na plus.

Skoro u mnie są bipy na - i jest problem z dostarczeniem paliwa do wtrysków, więc jak są na + to wszystko powinno być ok. Może ktoś się jeszcze wypowie w tym temacie.

Opublikowano

Skoro u mnie są bipy na - i jest problem z dostarczeniem paliwa do wtrysków, więc jak są na + to wszystko powinno być ok. Może ktoś się jeszcze wypowie w tym temacie.

Wszystko ok nie jest, bo bipy ponad 40 to trochę za dużo nawet czasem wskoczy ponad 50 w pozostałych wtryskach bipy nie przekraczają 20.

Opublikowano

Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Przyczyną przeładowań była lekko wygięta łopatka wirnika, która gdzieś haczyła ( nie wiem gdzie i nawet nie chce wiedzieć :kox: ) . Problem przeładowań rozwiązany. Filtr paliwa wymieniony na manna, bipy nadal na minusie :mysli: Oto logi po czyszczeniu turbo ( nie miałem się gdzie rozpędzić, więc dlatego takie krótkie)

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43676.html

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43677.html

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43678.html

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43679.html

Niestety, nie udało mu się zlokalizować przyczyny drgania silnika na jałowym. Sprawdził pompowtryski i wszystko ok. Trzeba iść chyba tropem napinacza klimy, kiedy włączam ją na low, te drgania stają się ledwo wyczuwalne. Co o tym sądzicie?

Opublikowano

bipy na minusie swiadcza o trudnościach w napełnianiu wtrysków paliwem

ok :naughty:

Skoro u mnie są bipy na - i jest problem z dostarczeniem paliwa do wtrysków, więc jak są na + to wszystko powinno być ok. Może ktoś się jeszcze wypowie w tym temacie.

Wszystko ok nie jest, bo bipy ponad 40 to trochę za dużo nawet czasem wskoczy ponad 50 w pozostałych wtryskach bipy nie przekraczają 20.

Auto od nowosci i bipy ok. 25 na minusie przy bucie dochodza do 40. I co? A no nic sie nie dzieje, nie ma jakis wibracji itd. wiec lac paliwo i jezdzic :wink4:[br]Dopisany: 22 Kwiecień 2011, 20:51_________________________________________________

Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Przyczyną przeładowań była lekko wygięta łopatka wirnika, która gdzieś haczyła ( nie wiem gdzie i nawet nie chce wiedzieć :kox: ) . Problem przeładowań rozwiązany. Filtr paliwa wymieniony na manna, bipy nadal na minusie :mysli: Oto logi po czyszczeniu turbo ( nie miałem się gdzie rozpędzić, więc dlatego takie krótkie)

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43676.html

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43677.html

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43678.html

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_43679.html

Niestety, nie udało mu się zlokalizować przyczyny drgania silnika na jałowym. Sprawdził pompowtryski i wszystko ok. Trzeba iść chyba tropem napinacza klimy, kiedy włączam ją na low, te drgania stają się ledwo wyczuwalne. Co o tym sądzicie?

krotkie, krotkie :naughty:

moim zdaniem jest ok.

zrob jeszcze gr 4 dyn.

Opublikowano

moim zdaniem jest ok.

zrob jeszcze gr 4 dyn.

Trochę długo to trwało, ale zrobiłem w końcu logi gr. 4. W między czasie zaaplikowałem mojej A4 czyszczenie preparatem Ligui Moli za pomocą urządzenia Jet Clean. Korekcję się poprawiły, ale drgania nadal występują ;( ;(

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_46321.html

Opublikowano

moim zdaniem jest ok.

zrob jeszcze gr 4 dyn.

Trochę długo to trwało, ale zrobiłem w końcu logi gr. 4. W między czasie zaaplikowałem mojej A4 czyszczenie preparatem Ligui Moli za pomocą urządzenia Jet Clean. Korekcję się poprawiły, ale drgania nadal występują ;( ;(

http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_46321.html

nie dosc ze dlugo to jeszcze logi ktore zrobies do niczego sie nie nadaja

Opublikowano

nie dosc ze dlugo to jeszcze logi ktore zrobies do niczego sie nie nadaja

Może jakaś porada od bardziej doświadczonego kolegi jak to mam zrobić? Np. czy noga w podłodze na maxa, ile czasu mają trwać logi itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...