arris_88 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Witam hi, mam problem z podwyższonym stanem oleju w swoim AWX-ie. Przybyło mi go w ostatnim tygodniu (w każdą Niedzielę mam zwyczaj sprawdzania płynów eksploatacyjnych w moim autku ). Dodam, że poziom G12 jest na max i jest czyste. W ostatnim tygodniu zauważyłem, że auto ciut więcej kopci, a dym "bardziej śmierdzi" niż zwykle. Auta nigdy nie katuje oraz dbam o nie - lekko mówiąc przesadnie. Podejrzewam, że ON leci mi do oleju. Dodam, że dziś olej był o dużo rzadszej konsystencji niż zwykle, lecz bez żadnych kropelek wody itp. Korek wlewu oleju jest czysty, nie ma w nim "masła", a ze zbiorniczka oleju śmierdzi spalinami. Proszę spróbować odpowiedzieć mi na pytania: 1. Jak mam zweryfikować swoje podejrzenia dotyczące dostawania się ON do oleju ? 2. Jakie uszkodzenia może nieść za sobą ta sytuacja i co ją spowodowało? (Myślę, że może to być np uszczelka pod pompowtryskiwaczem, co jeszcze?) 3. Czy mogę zmienić olej i dojechać do domu (ponad 200 km) i dopiero tam naprawić usterkę? 4. Mam do dyspozycji interfejs Vag Com - czy mogę coś w tym przypadku zdiagnozować? Pozdrawiam, PS.: Proszę nie komentować w stylu "użyj wyszukiwarki", gdyż to zrobiłem, swój post podpiąłem pod temat innego kolegi z forum, niestety nikt mi nie pomógł, dlatego założyłem nowy temat. Z góry dziękuję za pomoc.
sylwesz Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Właśnie jestem po osunięciu takiej usterki. Objawy identyczne jak u Ciebie czyli śmierdzący dym dolało mi prawie 05 litra do oleju olej rzadki i śmierdzący napędem Miałem walnięte wszystkie 4 pompo wtryski. Poprzedni właściciel chyba je wymieniał ale nie wiedział jak to zrobić i miały za duży luz. W efekcie połamało je przy sprężynach i wytelepało w gniazdach.Na szczęście niegroźnie w gniazdach. Wymiana kupionych uszczelek na allegro (120zl za 4 komplety firmy Bosch). Wymiana pompowtrysków i tu udało mi sie za 450zl - czyli darmocha bo tyle wołają za 1szt robota 200zl po znajomości. U Ciebie może tylko uszczelki 120zl + robocizna czego Ci serdecznie życzę. Auto nie kopci , troszkę mniej śmierdzi (przypuszczam że olej który sie przelewał byl spalany i zostało go w wydechu. Ja przejechałem z taka usterka z przerwami prawie miesiąc zanim się zorientowałem czyli ok. 600km Vagiem nic nie stwierdzisz ja miałem całkiem niezłe wskazania Powąchaj olej i rozetrzyj na palcach będzie jak woda Demontaż pompo wtrysków dla prawdziwego mechanika to pestka 2-3 godz. roboty.
krupskim Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Uszkodzone , lub źle ustawione / zamontowane pompki na vagu powinny wyjść. Jeszcze może byc inny powód wzrostu poziomu oleju . Pompa podciśnienia , a włąsciwie jej uszczelnienie.
arris_88 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2011 To były uszczelki pod pompkami. Zmieniłem je i jak ręką odjął.
marec-ki Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Mały OT ale lubię jak użytkownik pisze na koniec co było nie tak. Profeska
dariodario Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Mały OT ale lubię jak użytkownik pisze na koniec co było nie tak. Profeska też tak sądzę. Wracając do tematu to jeszcze jest opcja nie spalonego paliwa w komorze spalania i przedostawania się do oleju. Wiele przypadków w autach z dpf fap i tych podobnych. W starych dieslach jak bardzo lały wtryski to też się olej podnosił.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się