vertus69 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Koledzy czy ktoś orientuje się,które prowadnice w szyberdachu się smaruje i jaki smar lub środek smarujący polecacie? Najlepiej jakiś rys.poglądowy z ETKI.
wrclaguna Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Nic nie pisza o jakims smarze ciezko chodzi moze silniczek juz nie daje rady
krupskim Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Ja wsadziłem długą rurkę plastikową / miałem taką z preparatu do odgrzybiania klimatyzacji/ równiutko po prowadnicy i siknąłem BERNEREM wyciągając rurkę. Trzeba tylko delikatnie z ilością tego środka, żeby nie pociekło. Jakoś szyber chodzi.
vertus69 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Nic nie pisza o jakims smarze ciezko chodzi moze silniczek juz nie daje rady Jak już się chowa w dachu to przy samym końcu trochę ma ciężko ale jak zamykam to już jest OK,więc myślałem,że może trzeba mu zapodać jakiegoś smarowidła.[br]Dopisany: 21 Kwiecień 2011, 19:54_________________________________________________ krupskim a nie masz problemów z uchylaniem bo u mnie co jakiś czas muszę rozkręcać przełącznik i podginać te blaszki ale po jakimś czasie znowu nie chce się uchylać?
krupskim Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Ja mam coś powalone z szybrem. Jak ustawię włącznik w pozycję odsuwania na maxa i potem chcę zamknąć , to po ustaiweniu włącznika w pozycję " 0" całego szybra mi nie zamyka. Muszę pociągnąć za włącznik do dołu / tak jak do uchylania/ i dopiero wtedy dojdzie i się zamknie.
vertus69 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2011 No to widzę ,że nie tylko ja mam problem.
piotrr07 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Ja mam coś powalone z szybrem. Jak ustawię włącznik w pozycję odsuwania na maxa i potem chcę zamknąć , to po ustaiweniu włącznika w pozycję " 0" całego szybra mi nie zamyka. Muszę pociągnąć za włącznik do dołu / tak jak do uchylania/ i dopiero wtedy dojdzie i się zamknie. ja raczej obstawiałbym na nie całkowicie sprawny wyłącznik szyberdachu. a czy w pozycji uchylnej przy otwieraniu i zamykaniu jest wszystko ok?
krupskim Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 O to chodzi że nie. Juz odkręcałem silniczek i ustawiałem go na rózne sposoby korbką , silniczek uruchamiałem bez wsadzania go w napęd i potem montowałem do całego szyberdachu - pupa , jak uchyla , to do końca nie otwiera . sprawdzałem na drugim silniczku , to samo.
piotrr07 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 O to chodzi że nie. Juz odkręcałem silniczek i ustawiałem go na rózne sposoby korbką , silniczek uruchamiałem bez wsadzania go w napęd i potem montowałem do całego szyberdachu - pupa , jak uchyla , to do końca nie otwiera . sprawdzałem na drugim silniczku , to samo. ok. w moim przypadku winą był wyłącznik a objawy podobne .musiałem go rozebrać i podgiąć blaszki
krupskim Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 U mnie niestety włącznik jest dobry - wszystko styka.Była wymieniana szyba w szyberdachu i coś jest źle poustawiane. W silniczku są chyba 3 czujniki halla , sprawne. Juz nie wiem czego się czepić.
dfence2005 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Odkopie temat W poprzednim samochodzie smarowałem smarem grafitowym - a tutaj to nie wiem, sam mam dylemat... Jest już ciepło i fajnie pojeździć z otwartym szybrem, tylko szkoda by go popsuć ciągłym otwieraniem i zamykaniem
uhu2 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Ja mam coś powalone z szybrem. Jak ustawię włącznik w pozycję odsuwania na maxa i potem chcę zamknąć , to po ustaiweniu włącznika w pozycję " 0" całego szybra mi nie zamyka. Muszę pociągnąć za włącznik do dołu / tak jak do uchylania/ i dopiero wtedy dojdzie i się zamknie. Wspominales ze zmieniales szybe wiec spróbuj jeszcze odkrecic silniczek(trzy zolte sruby).Podlacz go normalnie do lampki i przestaw pokretlo no otwieranie max a potem na pozycje zero. Przed zdemontowaniem silniczka musisz mieć prawidłowo domknięty szyber. Po ustawieniu silniczka zamontuj go na miejsce i sprawdz czy cos się polepszylo. ---------- Post dopisany at 21:50 ---------- Poprzedni post napisany at 21:45 ---------- Ja wsadziłem długą rurkę plastikową / miałem taką z preparatu do odgrzybiania klimatyzacji/ równiutko po prowadnicy i siknąłem BERNEREM wyciągając rurkę. Trzeba tylko delikatnie z ilością tego środka, żeby nie pociekło. Jakoś szyber chodzi. Nie powinno się smarować prowadnic szybra zwykłym smarem.Powoduje to przywieranie kurzu i piasku co w konsekwencji prowadzi do szybszego zużycia prowadnic. Należy smarować smarem do którego nie przywiera brud. ---------- Post dopisany at 21:57 ---------- Poprzedni post napisany at 21:50 ---------- Można zastosować olej do smarowania lancuchow oraz amrtyzatorow rowerowych.
slo Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Ja mam coś powalone z szybrem. Jak ustawię włącznik w pozycję odsuwania na maxa i potem chcę zamknąć , to po ustaiweniu włącznika w pozycję " 0" całego szybra mi nie zamyka. Muszę pociągnąć za włącznik do dołu / tak jak do uchylania/ i dopiero wtedy dojdzie i się zamknie. mam tak samo. Ponadto gdy mam uchylony do góry (szczelina) to raz na jakiś czas sam się zamknie. I jeszcze jak chcę otworzyć na szczelinę to muszę kilka razy nadusić włącznik żeby załapało
uhu2 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Ja mam coś powalone z szybrem. Jak ustawię włącznik w pozycję odsuwania na maxa i potem chcę zamknąć , to po ustaiweniu włącznika w pozycję " 0" całego szybra mi nie zamyka. Muszę pociągnąć za włącznik do dołu / tak jak do uchylania/ i dopiero wtedy dojdzie i się zamknie. mam tak samo. Ponadto gdy mam uchylony do góry (szczelina) to raz na jakiś czas sam się zamknie. I jeszcze jak chcę otworzyć na szczelinę to muszę kilka razy nadusić włącznik żeby załapało W Twoim przypadku ewidentnie masz problem z wlacznikiem.Rozkrec go i podoginaj blaszke ze stykami i bedzie git.
fenix47 Opublikowano 4 Lipca 2015 Opublikowano 4 Lipca 2015 Mam ten sam problem. Przy zamykaniu szyberdachu (dokładnie przy końcu zamykania) widać że jest mu opornie, ale zamyka się do końca, Na różnych forach nie polecają smarować produktami typu WD40. Wyczytałem, że ogólnie nie powinno się smarować prowadnic, jednak jeżeli zajdzie potrzeba to smarem teflonowym, oraz takim do którego nie przywiera brud. Sam się zastanawiam co tu użyć. W przyszłym tygodniu będę na wymianie opon to zapytam mechanika o ten smar.
House Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Suchy smar, macie dobry produkt w sieciówce motoryzacyjnej na F. Nie smarowałem prowadnic ale uzywam go do innych rzeczy, sprawdzi się idealnie. Na puszce jest narysowany pas bezpieczeństwa muszę kuknąc w domu co to za nazwa. Co do szyberka to i ja wpadłem tutaj bo mój szyber działa jak chce i muszę się dobrać do włącznika, ja mam tak, że muszę kilka razy przestawić potencjometr na zero i na otwarcie, żeby w ogóle załapało i zaczęło zamykać. Mam nadzieję, że rozebranie włącznika i wyczyszczenie pomoże
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się