pioter_73 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Witam, mam apel do posiadaczy bolidów z silnikiem 2.0 TFSI, aby sprawdzili czy mają takie same objawy co ja. Mianowicie, na pracującym silniku, po odkręceniu korka wlewu oleju, silnik się trzęsie - niestabilnie pracuje, tak jakby np odłączyło mu się jedną cewkę i pracował na 3-ch cylindrach. Mam wątpliwości czy jest to prawidłowe zachowanie. Szukam przyczyn drgań nadwozia przy wrzuconym Drive'ie na postoju i kręcę się wokół układu odpowietrzania skrzyni korbowej i PCV. Będę wdzięczny za Wasze spostrzeżenia i opinie. Dowiedz się jakie masz oznaczenie silnika, bo w profilu jest od innego modelu i poprawnie wstawiaj w prefix, bo akurat nie dotyczy to wszystkich B7 jak to zrobiłeś
Toma Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 problemem jest zawór regulacji ciśnienia o symbolu 06f 129 101 l , 120zł ASO
silverb6 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Ja mam to samo w swoim aucie .Jest tak od samego początku. Jak dla mnie to rozszczelnienie skrzyni korbowej powoduje zmianę podciśnienia i stąd elektronika głupieje. Wystarczy sprawdzić to w miejscu zaślepki bagnetu oleju: zdejmujemy ją i silnik zaczyna szarpać,puka dwumasa. Zatykamy otwór palcem,zasysa nam opuszek i silnik zaczyna pracować równo. Powtarzając kilka razy za każdym razem jest to samo. Ale może nie mam racji. Pioter_73 a jak zużycie oleju w twoim aucie?
pioter_73 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Pioter_73 a jak zużycie oleju w twoim aucie? W temacie oleju jest OK, nie ma nieszczelności. Poziom trzyma :-)
pioter_73 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2011 a to B7 2.0TFSI nie ma bagnetu No jak ma nie być bagnetu jak jest :-)
turdzi Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Wystarczy sprawdzić to w miejscu zaślepki bagnetu oleju: ?
pioter_73 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Wystarczy sprawdzić to w miejscu zaślepki bagnetu oleju: ? Co znaczy ten "?" ? Pytałeś czy B7 2.0 TFSI ma bagnet to odpowiedziałem że ma.
turdzi Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 z tego co napisane zrozumialem ze jest zaslepka zamiast bagnetu.To nie takie oczywiste bo np: B8 juz go nie ma
silverb6 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 W A5 2.0 TFSI nie ma bagnetu ,jest tylko display w MMI gdzie można sprawdzić poziom oleju. Pewnie w B8 będzie to samo ale niech się wypowie ten kto ma.
turdzi Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 W A5 2.0 TFSI nie ma bagnetu ,jest tylko display w MMI gdzie można sprawdzić poziom oleju. Pewnie w B8 będzie to samo ale niech się wypowie ten kto ma. silverb6 zerkniesz na temat olejowy na innym forum
Panton Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Ja u siebie po odkręceniu korka do oleju też mam objawy telepania, szarpania jakby nie palił na wszystkie... na Drive kiedy trzymam hamulec trzęsie delikatnie budą i byłem przekonany, że to poduszka pod silnikiem lub skrzynią ale jak przyczyną jest to zawór za 120zł to w tym tygodniu postaram się to zakupić w ASO i wymienić.... ciekawe czy pomoże. ps: z olejem nie mam żadnego problemu - od ostatniej wymiany (8kkm) nie dolewałem nic (jest między min a max) a czasami lubię przyje.... w kociołek
pioter_73 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2011 arpania jakby nie palił na wszyst Ja u siebie po odkręceniu korka do oleju też mam objawy telepania, szarpania jakby nie palił na wszystkie... na Drive kiedy trzymam hamulec trzęsie delikatnie budą i byłem przekonany, że to poduszka pod silnikiem lub skrzynią ale jak przyczyną jest to zawór za 120zł to w tym tygodniu postaram się to zakupić w ASO i wymienić.... ciekawe czy pomoże. ps: z olejem nie mam żadnego problemu - od ostatniej wymiany (8kkm) nie dolewałem nic (jest między min a max) a czasami lubię przyje.... w kociołek No to masz dokładnie takie same objawy. Mnie te drgania doprowadzają do nerwicy ;-) W aucie tej klasy to, moim zdaniem, niedopuszczalne. U kumpla w Toledo w automacie nie ma mowy o jakimkolwiek telepaniu. W tym tygodniu kupuję zawód odpowietrzania skrzynki korbowej i rurkę do kompletu. 06F 129 101 - zawór regulacji ciśnienia 06F 103 221 - przewód odpowietrzający
TFSI_fan Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 U mnie [bGB] czasem lekko, bardzo delikatnie przytelepie na wolnych, rano odkręcę korek to zobaczę jak chodzi, oleju nie bierze nawet odrobiny.
pioter_73 Opublikowano 14 Maja 2011 Autor Opublikowano 14 Maja 2011 PCV wymieniony! Najpierw kupiłem zawór 06F 129 101 P, z nadzieją że najnowsze wydanie będzie najlepsze, a tu porażka! Bez odkręcania korka telepał silnikiem jak na dwóch garach No to go zamieniłem na 06F 129 101 N i teraz jak "rękę odjął" Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik pracuje stabilnie.
Damian1992 Opublikowano 28 Września 2020 Opublikowano 28 Września 2020 W dniu 14.05.2011 o 14:15, pioter_73 napisał: PCV wymieniony! Najpierw kupiłem zawór 06F 129 101 P, z nadzieją że najnowsze wydanie będzie najlepsze, a tu porażka! Bez odkręcania korka telepał silnikiem jak na dwóch garach No to go zamieniłem na 06F 129 101 N i teraz jak "rękę odjął" Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik pracuje stabilnie. i juz ci nie zasysa tez ? korka ?
palet Opublikowano 3 Listopada 2020 Opublikowano 3 Listopada 2020 Witam. Właśnie wymieniłem PCV na oryginalny z ASO (końcówka R - 200 PLN) łudząc się że to może mieć wpływ na znikanie oleju. Po zdjęciu zaworu widać tam dużo syfu i oleju (patrzcie fotka). Czy wg Was tak powinno być ?
PorteGe Opublikowano 15 Maja 2021 Opublikowano 15 Maja 2021 W dniu 3.11.2020 o 11:37, palet napisał: Witam. Właśnie wymieniłem PCV na oryginalny z ASO (końcówka R - 200 PLN) łudząc się że to może mieć wpływ na znikanie oleju. Po zdjęciu zaworu widać tam dużo syfu i oleju (patrzcie fotka). Czy wg Was tak powinno być ? I jak kolego zawór pomógł na pobieranie oleju ? Po wymianie dalej występuje problem z nierówną pracą po otwarciu korka ?
Damian1992 Opublikowano 21 Maja 2021 Opublikowano 21 Maja 2021 Informacja z ASO Audi, zasysanie korka oleju i nierówna praca po odkręceniu go to normalne zjawisko. Co do poboru oleju w 15' CPMB przez 10 tys km wzieło mi 200ml więc nic :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się