Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki silnik do A4 B5 Avant quattro??


Jaki silnik??  

1 użytkownik zagłosował

  1. 1. Jaki silnik??



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jaki silnik doradzicie do A4 B5 Avant quattro??Zmieniam auto.W gre wchodzi jedyna sluszna marka - modele A6(na forum AKP zadalem to samo pytanie) i A4.

Jaki wg. Was bedzie najlepszy, najoptymalniejszy silnik??Zależy mi na niezawodności, spokoju.

Osobiście, bez doświadczenia, pod uwagę biorę dwa silniki- 1,8t 150+program, oraz 1,9tdi 110 +program. Wydaja mi sie to silniki wystarczajaco mocne do tego auta, tanie w eksploatacji i popularne.

Prosiłbym o opinie.A przy okazji-jakie spalanie maja te autka po programach??No i obilo mi sie o oczy i uszy , ze oprocz wersji 1.8t 150km jest wersja 180km??W A6 tego chyba nie ma.Jak to jest??

Z gory dzieki.Wdzieczny bede za wszelkie info.

PZDR

witaj.oczywiscie ci pomozemy ale najpierw zapraszam cie do zapoznania z regulaminem forum

Opublikowano

sirchaser, jesli chodzi Ci o ekonomie to wybierz 1,9 i chipa. Moj przy spokojnej jezdzie do 140 pali jakies 6,5 do 7 litrow (mam dlubnietego). Jesli chcesz wiecej mocy to oczywiscie 1,8T plus soft.

Opublikowano
sirchaser, jesli chodzi Ci o ekonomie to wybierz 1,9 i chipa. Moj przy spokojnej jezdzie do 140 pali jakies 6,5 do 7 litrow (mam dlubnietego). Jesli chcesz wiecej mocy to oczywiscie 1,8T plus soft.

a w mieście ile CI pali??no i jak z osiągami??

kolego ostatnie ostrzezenie i posty beda usuwane

Opublikowano

sirchaser, ja mowie o srednim spalaniu ogolnie. Zalezy jakie miasto i jak po nim smigasz. Ale innym bez chipa spalaja nawet 8-8,5 litra no nie baskecik.

Osiagi po chipie to o jakies 2-3 sek. mniej do sety no i predkosc max wieksza a jaka frajda przy wyprzedzaniu. :mrgreen:

Opublikowano

te tdi 110 to są fajne silniki...

no ale 1.8T też (był silnik 170 PS (125 kW) )...

Opublikowano

Mocniejszy jest 1,8T, ale rozsądek podpowiadał by 1,9tdi. Trudny wybór.

Jeżeli chodzi o mnie to wybrałbym 1,8T bo rocznie robię około 12tys km.

Opublikowano

dieselek bedzie napewno bardziej ekonomiczny, ale sklanial bym sie w strone 1,8T.

Przy Quattro TDI może nie być zbyt dynamiczny. Wszystko zależy od tego ile robi sie kilometrów. Ja np ok 1000 miesiecznie dlatego padlo na 2.8 Quattro i jestem zadowolony. Polecam :grin:

Opublikowano
Przy Quattro TDI może nie być zbyt dynamiczny.

Jesli masz na mysli, ze naped Quattro tak obniza osiagi, to jestes w bledzie.

Opublikowano

Pikuś, mówisz , że tdi daje rade??110 km ma chyba 12 do 100km/h wiec Twoj kolo 10.To mi wystarcza.Podejrzewam, ze elastycznosc na trasie tez super.

Baskecik na forum AKP skuteczni emnie przekonuje do tego auta/silnika (Mysle tez o A6 2.5 tdi albo 2.8 pb).

Jak z trwaloscia tego dieselka??

Ja miesiecznie tez robie ok 1000km.Raz na dwa, trzy miesiace trasa ok 1000km.Jezdze na co dzien w malym miescie-Augustow- odcinki 5km...

Opublikowano

sirchaser, no bo baskecik, ma takiego samego jak ja. Co do trwalosci to moj juz ma nalatane 280 tys i smiga jak nowy. :mrgreen:

No ja sadze, ze do setki mam chyba mniej niz 10 s.

Troche male przebiegi jak na dieselka i do tego 5 km to on ledwo sie rozgrzewa nawet przy dzisiejszej temp.

Jak tam uwazasz ja nie narzekam, sadze ze 1,8T to tez dobry wybor.

Opublikowano
Przy Quattro TDI może nie być zbyt dynamiczny.

Jesli masz na mysli, ze naped Quattro tak obniza osiagi, to jestes w bledzie.

Zwróć uwage ze Quattro wiecej waży . Chodzi o różnice w silniku . Wybór powinien zależeć od stylu jazdy właściciela.

Opublikowano

skulcz, w dieslu raptem roznica wynosi 100kg co w przyspieszeniu skutkuje dluzszym czasem o 0,4s wiec nawet tego nie odczujesz.

Opublikowano

ok roznica minimalna masz racje.

Osobiscie nie mam doswiadczenia co do Quattro w TDI, Chodzi mi o roznice Diesel a Bezyna.

Opublikowano

Jesli bardzo chcesz mieć super buta to wybieraj 1.8 T bo z niego można duuużo. Jeśli chcesz coś po środku miedzy naprawde dobrymi osiągami a niskimi kosztami to 1.9 TDI, ja tylko powiem że miałem golfika 4 1.9 TDI 110 na 147 chipem i to naprawde bardzo dobry silnik miał 8,5 sek do 100 palił mi 6.5 l/100km , zrobiłem nim 250 tyś km na ostrej pipie i wszystko było cacy.

Opublikowano

ja rowniez robie okolo 1000 km miesiecznie i dlatego kupilem 2.6 quattro - auta te maja niskie ceny, bo ludzie boja sie duzych pojemnosci - sa mimo wszystko przekonani, ze 1.8t czy 1.8 bedzie palil mniej... auta uzywam do dojazdow do szkoly i dziewczyny, jak trzeba cos zalatwic czy skoczyc gdzies sie pobawic to tez uzywam auta. mieszkam w malym miescie (120000 mieszkancow) i korki mi nie straszne :) moge porownac osiagi 1.8t do 2.6 - w koncu moce podobne, o ile sie nie myle to 2.6 ma wyzszy moment, co za tym idzie - auto ciagnie od nizszych obrotow. wada sa czesci, ktore sa drozsze (w koncu pod maska siedzi 1,5 silnika :P ) ale przy takich przebiegach auta nie serwisuje sie czesto. przy codziennych krotkich trasach jedynie olej warto czesciej zmieniac. zapomnialem o spalaniu :P przy bardzo spokojnej jezdzie mozna zejsc do 10l /100 km (w miescie) ale jest to na prawde wolna i szkodliwa dla silnika jazda. przy jezdzie normalnej i zmianie biegow przy 2500-3500 RPM auto spala ok 12-13l. 17-18l to oczywiscie zaden problem, ale przy takiej jezdzie banan z twarzy nie schodzi (przyspieszenia, przeciazenia, dzwiek silnika - bajka :) ).

Opublikowano

pet3r, dzięki za info.

Widze , że sprzedajesz auto-czemu??na co zmieniasz??Szkoda , że to nie avant-miałbyś kupca :mrgreen:

Opublikowano

bo 2.8 jest fajniejsze od 2.6 ? :mrgreen: :razz:

Opublikowano
Troche male przebiegi jak na dieselka i do tego 5 km to on ledwo sie rozgrzewa nawet przy dzisiejszej temp.

W jakim sensie małe przebiegi?? Mówisz , że nie zdąży się rozgrzać?A benzyna zdąży??

Opublikowano

oddałem głos na 1.8T , skoro kolega napisał o niewielkich przebiegach tj rzędu 12-15 tys rocznie

ja na Twoim miejscu pomyśłałbym jeszcze o A4 2.8 q, mam okazje obcować w warunkach warszawskich-korki itp, prawie dwa tygodnie z tą bryką hhacka :razz: , dodatkowo tiptronic i mam bardzo pozytwne odczucia :!:

mam na myśli przyśpieszenia, elastyczność , praca silnika...hmm.. sam myślę powaznie o takiej konfiguracji lub o o 1.8T :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...