ACE Opublikowano 5 Stycznia 2008 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Szukałem w poprzednich postach ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie w jaki sposób zapalać silnik na mrozie. Bo wiadomo że jest zawsze kilka szkól tylko która jest najefektywniejsza. Zapalać z wciśniętym gazem czy może podrzewać świecami 2-3 razy a następnie uruchamiać rozrusznik czy może nic nie robić ponad to co zawsze niezależnie od pory roku. Pozdr Poprawiono nazwę tematu. Baskecior.
mcm Opublikowano 5 Stycznia 2008 Opublikowano 5 Stycznia 2008 raz zagrzać świece i powinien zaskoczyć spokojnie :th: jeśli nie świece lub kąt wtrysku do regulacji
Simon Opublikowano 5 Stycznia 2008 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Ja czekam nie tylko aż zgaśnie podgrzewanie ale wszystko co ma zgasnąc wtedy świece są na tyle gorące że tylko dotykam kluczyka i puszczam...(nie trzymam) Pali na dotyk...
Musashi Opublikowano 5 Stycznia 2008 Opublikowano 5 Stycznia 2008 z wcisnietym pedalem gazu to moznabylo odpalac trabanta samochody nowoczesniejsze sterowane przez komputerek, jezeli sa sprawne same sobie reguluja parametry startu i pozniej pracy wazne zeby poczekac jak zgasnie lampka kotrolna swiec ( i miec sprawne swiece zarowe). wazne natomiast jest po uruchomieniu odczekanie 1- 2min na postoju (nie ma sensu dłuzej czekac poniewaz niewiele to da, diesel łapie temperature w trakcie jazdy) i delikatna jazda do momentu uzyskania temp 90C. niczym wiecej nie musisz sie martwic. uzywaj dobrego paliwa, oleju, silnik nie jest z porcelany i jest po to zeby go uzywac. poprzedni wlasciciele naszych autek raczej sie niczym nie przejmowali....
bratpit Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 niektórzy twierdzą , że przed pierwszym zapaleniem zimą np rano warto włączyć na chwile np ogrzewanie tylniej szyby lub światła coby pobudzić akumulator. Ile w tym prawdy niewiem
remikp3 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 dobrze rozwiejmy do konca temat . a jak ze sprzeglem ? wysprzeglac czy nie ? czy bez znaczenia to jest ?
Musashi Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 sprzegło zawsze wcisniete - dzieki temu krecisz samym silnikiem, krecace sie kola, zimny olej w skrzyni biegow to dodatkowy opor dla rozrusznika wiec i obciazenie dla akumulatora. skrzynia biegow na luzie. fakt wlaczenie jakiegos odbiornika powoduje zwiekszenie ruchliwosci jonow w akumulatorze. jednak w samochodach z silnikiem diesla jest to zbedne, przeciez swiece zarowe gdy silnik jest zimny zawsze sa grzane wiec pobieraja prad z akumulatora( zamiast wlaczanych swiatel czy tylnej szyby). po co go dodatkowo meczyc?
ACE Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2008 Co do sprzęgła to jestem pewien na 100% że dobrze je wcisnąć wtegy rozrusznik kręci tylko silnikiem w przeciwnym razie kręci również zambatkami skrzyni biegów które napotykają na duży opór zimnego oleju. Dokładnie to co mówi Musashi Pzdr
bratpit Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 przeciez swiece zarowe gdy silnik jest zimny zawsze sa grzane wiec pobieraja prad z akumulatora( zamiast wlaczanych swiatel czy tylnej szyby). po co go dodatkowo meczyc? dokładnie o tym niepomyślałem
baskecior Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Szukałem w poprzednich postach ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie w jaki sposób zapalać silnik na mrozie. Bo wiadomo że jest zawsze kilka szkól tylko która jest najefektywniejsza. Zapalać z wciśniętym gazem czy może podrzewać świecami 2-3 razy a następnie uruchamiać rozrusznik czy może nic nie robić ponad to co zawsze niezależnie od pory roku. Pozdr Poprawiono nazwę tematu. Baskecior. Poczekać aż zgaśnie kontrolka świec żarowych (wystarczy raz grzać), wcisnąć sprzęgło, nie wciskać pedału gazu (ECU go ignoruje przy rozruchu). Po uruchomieniu silnika, wyczyścić szybki i w drogę.
Norbi TDI Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Ja czekam nie tylko aż zgaśnie podgrzewanie ale wszystko co ma zgasnąc wtedy świece są na tyle gorące że tylko dotykam kluczyka i puszczam...(nie trzymam) Pali na dotyk... Dokładnie :th: identycznie odpalam i nigdy niebyło problemu z rozruchem silnika. Jesli motorownia sprawna to jeden raz podgrzać i musi palic na dotyk
blaster99 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 ja mam dwie lub trzy swiece spalone... czy to moze byc przyczyna tego ze czasem nie rowno zapali i troche zatrzesie silnikiem? byl tu tez poruszony temat kata wtrysku, jak to sie dzieje ze kat samoistnie sie przestawia i trzeba go regulowac ?
Musashi Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 oczywiscie swiece grzeja rowniez dopoki silnik nie zlapie temperatury gwarantujacej stabilna prace. kat ulega zmianie ze wzgledu na stopniowe wydluzanie sie paska rozrzadu. napecie jest kompensowane napinaczem. jednak kat wtrysku troche sie zmienia. jednak najczesciej zly kat wtrysku jest spowodowany bledami w ustawieniu rozrzadu lub zlym ustawieniem pompy. sprawdzasz to VAG-iem. poczytaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0
ACE Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2008 A czy cos sie zmienia jesli auto nie bylo palone powiedzmy 2-3 dni ....sprawdzasz to VAG-iem. poczytaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0 W podanym linku jest opis silnika 6cyl czy mozna to odniesc do 1.9 i czy złąacze OBD to to w popielniczce z tylu? Jeśli tak to w moim przypadku widzę że bedzie miał sens zakupienia takiego zestawu (Interfejs + download soft + no i jakis laptop) Pzdr
Musashi Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 tutaj masz wartosci prawidlowe http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_Main.html co do logow przeciez jest wszystko dokladnie opisane
jacek705 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 po pierwsze nigdy niedodawaj gazu przy rozruchu bo grozi to uszkodzeniem głowicy a jak masz dobre swiece i zalane dobre paliwo powinien palic bez niczego jak jest spalona juz jedna swieca to jest juz problem :th:
baskecior Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 po pierwsze nigdy niedodawaj gazu przy rozruchu bo grozi to uszkodzeniem głowicy a jak masz dobre swiece i zalane dobre paliwo powinien palic bez niczego jak jest spalona juz jedna swieca to jest juz problem :th: W obu przypadkach się mylisz. Pamiętaj , że to nie gaźnikowa benzyna Jedna świeca w niczym nie przeszkadz, nawet przy 4 spalonych świecach silniki MUSI odpalić - wydłuży to jedynie czas rozruchu.
funkmasta Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Z mojej strony chciałbym tez podpowiedzieć aby nie podgrzewać świeć kilka razy. Jeśli po jednym podgrzaniu świec nie odpali to trzeba odczekać. Najczęściej popełniany błąd to podgrzewanie świeć kilka razy przed uruchomieniem silnika. Później ludzie się zastanawiają czego im tak szybko przepalaja się świece żarowe :gwizdanie:
Musashi Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 przeciez grzanie swiec dziala w ten sposob ze sie rozgrzewaja do pewnej temperatury i ja trzymaja. kontrolka ma tylko uswiadomic kiedy sie nagrzeja. maja zywotnosc iles tam godzin pracy. wylaczenie ich i ponowne wlaczenie powoduje ze stygna przez moment i pozniej znow sie nagrzewaja wyczerpujac aku.
Rekomendowane odpowiedzi