szuwaar Opublikowano 2 Maja 2011 Opublikowano 2 Maja 2011 Witam, Mam takie pytanie, czy normalnym zjawiskiem jest np. gdy mam silnik na zapłon a silnik nie chodzi to chwilowe spalanie wyskakuje mi np. 15l/100km ?A np. w czasie zatrzymywania do świateł w zależności czy wyhamuje silnikiem i wcisnę sprzęgło (1-2l/100km) czy od razu sprzęgło (10l/100km)to sa różnice w chwilowym spalaniu na światłach.Tylko ze ta reguła nie zawsze sie sprawdza :/ Jak jeżdżę w trasie to spalanie jest w normie Pozdrawiam Szuwar
martinus Opublikowano 2 Maja 2011 Opublikowano 2 Maja 2011 Witam również. Nie ma żadnego niepokoju, zapewne to spalanie pokazywane na zapłonie przed kolejnym rozruchem związane jest z ostatnim, które ukształtowało się gdy np. parkowałeś i oczywiście piszę tu o funkcji spalania chwilowego/aktualnego. Kolejno rozwiewając obawy wyższego spalania w granicy 10L (pamiętając, że jest to cały czas chwilowe/aktualne uzyskane np. przyśpieszaniem), owszem zostanie ono np. przed światłami gdy nagle silnik zostanie wysprzęglony i dojedziesz na luzie. Małe spalanie kształtujące się w granicach 1,2L zostanie gdy optymalnie dojedziesz np. do krzyżówki hamując silnikiem (zmniejszając biegi). Poza tymi różnorodnymi cyklami wyświetlania chwilowego spalania, komputer zależnie od stylu jazdy, który jest dyktowany danymi warunkami drogowymi/jazdy wyświetla również w kolejnej funkcji spalania średniego mierzonego i aktualizowanego co pewien cykl krótkich odcinków - spalanie średnie. Z drugiej strony można też o tym poczytać w instrukcji, forum ją posiada w wersji PL - także miłego ściągania i lektury Pozdrawiam
bosmaneq Opublikowano 2 Maja 2011 Opublikowano 2 Maja 2011 dokładnie tak jak kolega napisał wyżej... spalanie pokazywane po przekręceniu kluczyka to po prostu ostatnie zapamiętane chwilowe spalanie kiedy parkowałeś... co do chwilowego spalania dojeżdżając np. do świateł, to widzimy, że dojeżdżając na sprzęgle autko pali więcej niż gdybyśmy hamowali biegami... a wielu driverów myśli, że jak wciska sprzęgło i jedzie na luzie 300m do krzyżówki to auto nic nie pali widać są w błędzie.. wniosek: należy stosować zasady ecodrivingu
piotrsob1 Opublikowano 3 Maja 2011 Opublikowano 3 Maja 2011 Przy hamowaniu silnikiem pompki nie podają wogule paliwa, czyli spalanie wynosi 0l/100 km, na biegu jałowym już tak nie jest :gwizdanie:
bell23 Opublikowano 3 Maja 2011 Opublikowano 3 Maja 2011 potwierdzam poza tym wskazanie chwilowego zużycia ma lekkie opóźnienie wględem rzeczywistego , mi czasem pokazuje ok 2-3 sekundy później zwiększone zużycie niż wcisnąłem gaz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się