milstone Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Wszystkie zdjęcia są z projektora Murano. To co zaznaczyłeś HiRide to faktycznie idzie w dół, ale wyżej na zdjęciach widzisz, że projektor kierowcy jakby otula auto. Specjalnie ustawiłem projektor wyżej, aby było widać rozkład światła, pasażera ustawiłem w miarę normalnie, ale również z prawej schodzi pod koniec w dół. A co do Boscha to faktycznie przesłona po lifcie jest zrobiona już bardziej na te czasy;) Bo wcześniejsze wydawania przesłonę mają mało regularną. A żeby ogniskową ustawić to jest trochę zabawy. Trzeba się bawić podkładkami pod śruby bodajże jak mamy za mało wypukłą soczewkę albo na odwrót. Pamiętam, że raz nie mogłem ustawić ogniskowej, bo soczewka była (CHYBA) mniej wypukła i podkładki nic nie dawały. W boschu można albo cofnąć przesłonę/położyć ją, albo dać podkładki pod te wieżyczki;)
Ziko_ Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Dzisiaj byłem w oplu i niestety dowiedziałem sie, że osobno pierścienia mocującego nie można kupić ( miałem soczewke ze sobą żeby dokładnie pokazać o co chodzi )
bidzio1 Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 ja dzwoniłem do opla we wrocławiu Autoserwis Dolny Śląsk LM - Autoryzowany dealer firmy OPEL Pan powiedział 25zł i jest to na zamówienie. w bmw jest to bez problemy dostępne cena podobna.
pocas Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Panowie, widziałem dziś zenony nowego Lexusa GS i powiem że na żywo wygląda to lepiej od LS. ---------- Post dopisany at 19:01 ---------- Poprzedni post napisany at 18:59 ----------
Pretor Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Ładnie to świeci, szkoda że nie udało się zrobić zdjęć w nocy. milstone czy masz może jakieś fotki jak dokładnie zmodyfikować przysłonę w bixie z B8? Co by dało jak by przysłona nie do końca się przymykała bez jej modyfikacji?
kris-krzysztof Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Panowie, widziałem dziś zenony nowego Lexusa GS i powiem że na żywo wygląda to lepiej od LS. http://s11.postimage.org/3lafync3z/2013_02_04_16_01_42.jpg ---------- Post dopisany at 19:01 ---------- Poprzedni post napisany at 18:59 ---------- http://s4.postimage.org/gz8v4qc4p/2013_02_04_16_01_13.jpg Jeździłeś w nocy porownywałes? Fotki w dzień robiłes a to nie pora do oceniania xenonu . A zdjecia to nie wiem co prezentują jakiś samochód i to jeszcze z okna i na tym opierasz porownanie? Mało wiarygodne. Postaw 2 samochody przed ścianą pstryknij fotke to będzie wszytko jasne:)
milstone Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Widziałem na ebayu wystawione z najnowszego Gs'a projektory, i lepszy projektor to nie będzie od ls460, nie mówiąc o 430. Tam te mają podwójne odbłyśniki. Kontynuacja ls430 jest w najnowszym Outlanderze, gdzie projektor jest podobny do tego z ls430, przy czym z dolnego odbłyśnika wychodzi światło na zew. odbłyśnik typu FF i cały czas doświetla boki. Może ktoś widział nowego zaznaczam Outlandera albo ASX'a to będzie wiedział w czym rzecz. Ja za takim jechałem w nocy na nieoświetlonej drodze, to strzelam ok.170 stopni oświetlone jak nie więcej. Wklejam linka Hella | do nowego projektora Helli Intemo. Zasadniczo nie świeci ona lepiej od i tak nowej helli, do której chcecie kupić zakrętki. Taki projekt Helli pokazuje, że producenci również mocno szukają cięć w kosztach, aby na jednej lini montażowej móc wyprodukować projektor. Podobna sytuacja będzie z xenonami 25wattowymi, gdzie mają produkować do 2000lumenów, i teoretycznie nie potrzebują wtedy autopoziomowania. Niższe koszty. ---------- Post dopisany at 19:38 ---------- Poprzedni post napisany at 19:32 ---------- Pretor wyruszam właśnie do garażu to parę fotek porównawczych zrobię b8 z murano i przy okazji zaraz się okaże, czy niedomknięcie projektora Boscha coś da, chociaż przeczuwam, że nie. Za godzinkę podrzucę coś
Pretor Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Oki, wielkie dzięki , jestem bardzo ciekaw jak to będzie wyglądało.
HiRide Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Opublikowano 4 Lutego 2013 Ładnie to świeci, szkoda że nie udało się zrobić zdjęć w nocy.milstone czy masz może jakieś fotki jak dokładnie zmodyfikować przysłonę w bixie z B8? Co by dało jak by przysłona nie do końca się przymykała bez jej modyfikacji? O ile pamietam,wykrecanie srubek w obudowie odblysnika powoduje zwiekszona ostrosc odciecia na scianie.Wkrecanie srubki powoduje ze przeslona odchyla sie do przodu i odciecie sie rozmywa.Dobrze jest ustawic to tak samo w dwoch lampach.Kolega ma w jednej srubke wkrecona a w drugiej nie - widac roznice i to nie mala
Pretor Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 A jaki ma wpływ lekkie odchylenie przysłony na jakość/moc oświetlenia? Wysyłane z mojego MT27i za pomocą Tapatalk 2
HiRide Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Opublikowano 4 Lutego 2013 A jaki ma wpływ lekkie odchylenie przysłony na jakość/moc oświetlenia?Wysyłane z mojego MT27i za pomocą Tapatalk 2 rozmycie sie pogorszy ,bedzie wiecej swiatla tej samej mocy o pogorszonym rozdziale
milstone Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Powróciłem, niemal głowy mi nie urwało taka wichura, ale do rzeczy. Pochylenie do przodu racja nic nie daje, rozmywa obraz jak HiRide napisał. W takim razie wykręcić śrubkę żeby przesłona mogła się pochylić do tyłu. Światła będzie niezauważalnie więcej, bo przesłona strzelam będzie o 0.5mm w niższym położeniu, aniżeli była prostopadle do odbłyśnika(ale zawsze). Główna różnica jest taka, że ta dodatkowa przesłona zarówno w Boschu, czy przykładowo Ichikoh jak FX35 powoduje dodatkowe rozmycie, dalej idąc jak jest podwójne odcięcie, często cutoff jest żółtawy, a po zostawieniu jednego mamy bardziej niebieskie:decayed: Rozbija się o doświetlanie znaków naturalnie. Poniżej fotki Boscha B8 i Murano strona kierowcy, Murano łatwo rozpoznać po niebieskim odcięciu i limiterze. Ogólnie to tak: Projektory na wysokości metra, świeciły w ten sam punkt na ścianie, przed siebie(równolegle do ziemi), przetwornica Hella stary typ + żarnik Osram o dość sporym zużyciu. Aparat to telefon Samsung sgh+ przez co zdjęcia to o kant rozbić 4 liter, bo w ogóle nie oddaje realiów. Na koniec mała konkluzja.. O ile wszystkim wiadomo Boschki świetnie świecą frontalnie tzn. w centrum i ciężko im znaleźć rywala. No o tyle o ile na szerokość nie mają szans z większością japońskich projektorów i w tym przypadku jest nie inaczej, bo ogólnie ten projektor koito czy to z Murano, 911(997), 370Zetki uznawany jest za jeden z najlepszych bixów. Zdjęcia na ścianie jedno, mając akumulator wolny podłączałem ogrom projektorów tak na 40cm od ziemi na stojaku i świeciłem minimalnie ku dołowi -jak w autach, to wychodzi jak dany projektor oświetla drogę. Na tym żarniku co mam, to nawet szerokości z Murano nie przedstawię w dobrym świetle, bo brakuje mocy, to na chinolu za 2 dyszki lepiej śmigał A co do Boscha oczywiście duży pozytyw, podczas Boscha aparat trochę przejaskrawił, ale jak pisałem w centrum więcej światła, prawe pobocze trochę słabiej, a lewe no już duża różnica, ale j.w. miałem stroną kierowcy. To tak na szybko.
HiRide Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Opublikowano 5 Lutego 2013 Powróciłem, niemal głowy mi nie urwało taka wichura, ale do rzeczy. Pochylenie do przodu racja nic nie daje, rozmywa obraz jak HiRide napisał. W takim razie wykręcić śrubkę żeby przesłona mogła się pochylić do tyłu. Światła będzie niezauważalnie więcej, bo przesłona strzelam będzie o 0.5mm w niższym położeniu, aniżeli była prostopadle do odbłyśnika(ale zawsze). Główna różnica jest taka, że ta dodatkowa przesłona zarówno w Boschu, czy przykładowo Ichikoh jak FX35 powoduje dodatkowe rozmycie, dalej idąc jak jest podwójne odcięcie, często cutoff jest żółtawy, a po zostawieniu jednego mamy bardziej niebieskie:decayed: Rozbija się o doświetlanie znaków naturalnie.Poniżej fotki Boscha B8 i Murano strona kierowcy, Murano łatwo rozpoznać po niebieskim odcięciu i limiterze. Ogólnie to tak: Projektory na wysokości metra, świeciły w ten sam punkt na ścianie, przed siebie(równolegle do ziemi), przetwornica Hella stary typ + żarnik Osram o dość sporym zużyciu. Aparat to telefon Samsung sgh+ przez co zdjęcia to o kant rozbić 4 liter, bo w ogóle nie oddaje realiów. http://s3.postimage.org/3kngwgu33/Bosch1.jpg http://s3.postimage.org/k9owsdqof/Bosch2.jpg http://s3.postimage.org/ix77qht8v/Murano1.jpg http://s3.postimage.org/562qoa4b3/Murano2.jpg Na koniec mała konkluzja.. O ile wszystkim wiadomo Boschki świetnie świecą frontalnie tzn. w centrum i ciężko im znaleźć rywala. No o tyle o ile na szerokość nie mają szans z większością japońskich projektorów i w tym przypadku jest nie inaczej, bo ogólnie ten projektor koito czy to z Murano, 911(997), 370Zetki uznawany jest za jeden z najlepszych bixów. Zdjęcia na ścianie jedno, mając akumulator wolny podłączałem ogrom projektorów tak na 40cm od ziemi na stojaku i świeciłem minimalnie ku dołowi -jak w autach, to wychodzi jak dany projektor oświetla drogę. Na tym żarniku co mam, to nawet szerokości z Murano nie przedstawię w dobrym świetle, bo brakuje mocy, to na chinolu za 2 dyszki lepiej śmigał A co do Boscha oczywiście duży pozytyw, podczas Boscha aparat trochę przejaskrawił, ale jak pisałem w centrum więcej światła, prawe pobocze trochę słabiej, a lewe no już duża różnica, ale j.w. miałem stroną kierowcy. To tak na szybko. rzeczywiscie widac ze projektor z murano daje wiecej swiatla po bokach ale nie jest to jakas strasznie duza roznica...gdybym mial wybierac pomiedzy tymi projektorami to musialbym zamontowac do auta najpierw jedne a pozniej drugie jak odrozniasz projektor z b8 stronami ? w b8 przed liftem nie widze roznicy miedzy lewa a prawa strona
milstone Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Ten z Murano jest podzielony na strony, a ten z B8 nie. Może źle mnie zrozumiałeś po prostu. Robiąc samemu zdjęcia podczas wichury nie oddalałem się od auta już, więc i nie mogłem przedstawić tego jak świecą na 100%. Powinienem tak zdjęcia zrobić, żeby całe światło jakie emituje dany projektor było widać na jednej fotce, ale warunki nie sprzyjały;) Jestem też przekonany, że gdyby dodać limiter do Boscha przedstawiałby się jego output w "lepszym świetle" w sensie że ładniej, może i lepiej by świeciło od dołu, bo światło byłoby bardziej skoncentrowane (tak jak w Valeo). Nie wiem do jakiego auta, ale wiem że w tym projektorze jak B8 etc. Bosch dodawał limiter od góry, był półokrągły, nie taki prosty jak masz w Koito HiRide. Można się bawić. Póki co pozdrawiam ---------- Post dopisany 06-02-2013 at 00:04 ---------- Poprzedni post napisany 05-02-2013 at 11:24 ---------- Wykonałem małego moda na projektorze Boscha z A4B8 '12. Zacznę od zdjęć: 1) 2) 3) 4) 1) i 3) OEM 2) i 4) też OEM, ale z ulepszaczem;) Spiłowana od góry dodatkowa mała przysłona tzw. Rv shield oraz cofnięta do tyłu główna przysłona poprzez wykręcenie (nie do końca) śruby regulacyjnej, na której opiera się ona. EFEKT: Wyraziste, niebieskie odcięcie światła wychodzące z Boscha. Na koniec wisienka- dodany co prawda z papieru w wersji Alpha foreground limiter. 5) EFEKT: Światło w danym paśmie jest od dołu bardziej skoncentrowane aniżeli bez niego. Zasadniczo oczy nasze podczas jazdy są mniej skupione strickte przed samym autem, gdzie tego światła jest najwięcej(przy założeniu nie wypalonych odbłyśników) i zasadniczo jest niepotrzebne tak, i kolejna kwestia, że w deszczowe dni mniej oślepiani są kierowcy jadący z na przeciwka (odbijanie światła od podłoża). Ostatni dodatek krótki filmik pokazujący wyjście światła z limiterem. Póki co nad ostatnim elementem pozostaje mi się jeszcze skupić. Link: jasiunio: jego wideo na Dailymotion Pozdrawiam
HiRide Opublikowano 6 Lutego 2013 Autor Opublikowano 6 Lutego 2013 nie wiem od czego to zalezy ale w moim projektoach z b8 rv shield pozostala bez zmian a po odpowiedniej regulacji przeslony srubkami,odciecie wyglada u mnie tak samo albo podobnie jak na zdjeciu nr 2. Dzieki za fotki projektora z b8 2012- juz wiem ze napewno nie bede kombinowal i go zakladal. A co do Koito-po obejrzeniu Twojego filmika mam ochote je do siebie zamontowac Ciekawie mnie tylko jedna sprawa.O ile limiter przed samym samochodem nie przeszkadza o tyle nie wiem jak to sie ma do oswietlenia pobocza.Teraz jadac po zmroku widze co jest po boku auta z lewej i prawej strony -od razu przed nim.Teoretycznie majac taki limiter ,nie bede widzial tego co jest po bokach auta zaraz przed nim tylko np 2 -3 metry przed nim:whistling: W a6 c6 po lifcie ten limiter ma ladny ksztalt widoczny przed autem-nie jest to linia prosta tylko taka ktora jakby otula przód samochodu Dzieki temu obszar zaraz z boku przednich lamp jest oswietlony bo limiter tam nie siega
milstone Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Wiesz HiRide limiter zrobiłem na razie z papieru, form może mieć wiele. Ja będę raczej dążył do zrobienia na styl starej Acury TL, no w a6c6 jest ten limiter zrobiony tak, że przed autem jest mniej światła, pobocza normalnie. Tylko wiesz... w Audi macie długie maski i tak naprawdę taki limiter nie przeszkadza, a tylko skupi bardziej wiązke. Jak włączyłeś filmik z Boschem to po chwili włączył się drugi z projektora lr3. Zasadniczo już po nakręceniu poprawiłem fabrykę Koito i również minimalnie jak w przypadku Boscha cofnąłem przysłony i zarazem domknąłem daszek do doświetlania znaków(zachowując poświatę na doświetlanie). W przypadku cofnięcia przysłon w Koito uzyskałem więcej niebieskiego odcięcia i więcej światła. Przy założeniu, że należy zachować przejście z lewej do prawej (step) w Koito mogłem sobie na to pozwolić, a w Boschu niestety nie, bo ze stepu robi się momentalnie światło na bix. W Murano też uzyskam znacznie więcej światła, a odcięcie będzie intensywnie niebieskie, ale muszę śrubę wkręcić w jeden element od strony soczewki, aby przysłona nie kładła się do położenia fabrycznego, tylko najpierw limiterem się zajmę Jestem ciekaw, na ile dałoby radę podrasować projektor metalowy Valeo jak w Audi B6. Odcięcie ma żółte, średnio wyraźne:facepalm:. Poprawiłoby się fabrykę w limiterze ponawiercałoby się parę małych dziurek u samej jego góry, żeby temperatura była chociaż trochę niższa/ albo nawet go wyciąć jeśli faktycznie konstrukcja odbłyśników jest aż tak wadliwa i dalej śmigać. Jeden znajomy 2 razy regenerował odbłyśnik plastikowy w Ave (dość dużo jeździ, ledy dla niego wiocha, a metalowy trochę gorzej świeci, chociaż jest trwalszy etc.), za trzecim wyciął większość limitera (tak 3/4 ładnie uformował) i jeszcze właśnie u samej góry małym wiertłem dużo dziurek porobił. Problem ustał i jest mega zadowolony. Pomysł raczej mało znany, bo fora czasu czasu nie ma, więc i nie powielał. Miłego
HiRide Opublikowano 6 Lutego 2013 Autor Opublikowano 6 Lutego 2013 Mi sie wlasnie bardzo podoba limiter w a6 c6 po lifcie i jak tak na niego patrze to mam wrazenie ze jest to zrobione tylko dla ladnego efektu a nie dla walorow uzytkowych.Jesli chodzi o bi xenon valeo w b6 to ja bym tam nic nie kombinowal.Wiazka swiatla jest bardzo wąska,odciecie slabe do tego nierowne i powyginane tak,ze wiazka lewa i prawa nie jest w stanie sie na siebie nalozyc nawet po dlugiej i zmudnej regulacji. Projektory z b8 sa na tyle tanie i dostepne ze juz lepiej poprostu zrobic taka przerobke niz cokolwiek grzebac w starym valeo ktorego odblysnik sam w sobie jest dziwnie uformowany=rownie dziwna wiazka przed autem
milstone Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Wieczorem wrzucę efekt wczorajszej rzeźby:wink:
Pretor Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Jedziecie panowie z tematem ostro . Jeśli jest opuszczana przysłona zamiast uchylana to jeśli opuści się ją ok 2mm jaki będzie tego efekt?
milstone Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Światła powinno być ogrom. Ogólnie wszystko można ale.. Pretor obniżyłeś przysłonę w Boschu czy na myśl przyszedł taki plan?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się