czaszi Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 Niedawno zauważyłem ze z okolic rozrządu/alternatora wydobywa sie dźwięk szurania. Brzmi on tak: https://rapidshare.com/files/460132539/Silnik05.wav [url]http://www.megaupload.com/?d=11AU7827[/url] Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Ciężko mi okreslic dokładne źródło ale dźwięk wydaje sie wydobywać z rozrządu bądź silnika na łączeniu z rozrządem, bądź alternatora. Niestety echo z komory silnika uniemożliwia mi dokładniejsze namiary. Na ucho wydaje sie to być z tej okolicy:
vertus69 Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 Zrzuć pasek wielorowkowy i sprawdź rolki napinacza,alternatora może tam jest przyczyna.
Piero Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 IMO: Sprzęgiełko klimy lub wolnobieżka w alternatorze. Zależy jaki dźwięk i skąd dokładnie, w sumie ciężko to wyczuć.
niuniek222 Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 Dokaldnie, moze sprzegielko to ponoc czesto pada przy audiach. ja u siebie kiedys juz zmienialem.
Konradgiee Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 Panowie a czy taki odglos jak u mnie : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=212248.0 moze powodowac to sprzegiełko od klimy, bo dodam ze klima mi raz chodzi raz nie czasem sie sama wylacza . Niepokoi mnie to szuranie dosc głosne z okolic alternatora. a czy sprezarka klimy jest gdzies pod alternatorem? Doradzcie
KIKO80 Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 sprezarke masz pod stronie turbiny po drugiej stronie alternatora na dole.
Konradgiee Opublikowano 9 Lipca 2011 Opublikowano 9 Lipca 2011 A w alternatorze tez jest takie sprzegielko ? Moze to ono sie konczy. jest jakis sposob zeby to sprawdzic nierozbierajac altern. ?
bobusiek Opublikowano 9 Lipca 2011 Opublikowano 9 Lipca 2011 A w alternatorze tez jest takie sprzegielko ? Moze to ono sie konczy. jest jakis sposob zeby to sprawdzic nierozbierajac altern. ? Sprawdzenie jest bardzo łatwe: otwierasz maskę, zdejmujesz osłonę silnika i uruchamiasz go, poproś kogoś kto wyłączy silnik a ty patrz na wirnik alternatora przez otwory w obudowie i zaobserwuj czy po zatrzymaniu silnika wirnik alternatora się jeszcze kręci czy zatrzymuje razem z paskiem klinowym. U mnie w poprzedniej B6 zatrzymywał się razem z paskiem co świadczyło że jest sprzęgiełko zblokowane na stałe a po wymianie wirnik kręci się jeszcze przez chwilę - takie zabezpieczenie aby wydłużyć żywotność alternatora
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się