kamil22lodz Opublikowano 14 Maja 2011 Opublikowano 14 Maja 2011 witam panowie - mam nadzieje że ktoś mnie zrozumie ,problem polega na tym , że na zimnym czy ciepłym silniku podczas ruszania z pierwszego biegu i puszczenia sprzęgła aby zredukować na 2 słychać pukanie - hmm -uderzanie ( jakby takie głuche) w czasie zmiany biegów i puszczania sprzęgła a druga sprawa że nawet jak jadę na 1 na pół sprzęgle , lekko szarpie i właśnie stuka ,wydaje mi się że przy puszczeniu sprzegła autko powinno jechać płynnie bez szarpania - u mnie tak nie jest - jest szarpanie i stuki w czasie szarpania co to może być !! pomóżcie mam nadzieje że ktoś to już przechodził i pomoże- i jeszcze jedna sprawa czy po wymianie rozrządu widać jakiś efekt w jeździe? znaczy się jest jakaś różnica niż wcześniej , czy to nie ma nic wspólnego z działaniem autka żeby coś wyczuć na +, bo właśnie jestem po zakupie kompletnego rozrządu - i wiadomo że będzie trzeba coś tam rozebrać to przy okazji chciałbym się pozbyć tych stuków i szarpania !! pozdr proszę o pomoc!!
Mario82A4 Opublikowano 14 Maja 2011 Opublikowano 14 Maja 2011 Podepne sie do tematu bo u mnie jest coś podobnego , podczas jazdy na pierwszym biegu czuć szarpanie , przy zmianie biegów i wciskaniu sprzęgła słychać stukanie , a jak troche pojeżdze po mieście to podczas ruszania autko bardzo szarpie
WinterOOOO Opublikowano 14 Maja 2011 Opublikowano 14 Maja 2011 Przerabiałem to w poprzedniej 1.6 ADP - sprzęgło (komplet). Przeguby i poduchy sprawdziłeś? Nie wiem czy w 1.8 nie ma dwu-masa
Mario82A4 Opublikowano 14 Maja 2011 Opublikowano 14 Maja 2011 U mnie poduchy sprawdzone i przegłuby też , najciekawsza że to stukanie słychać tylko z prawej strony
sartre1 Opublikowano 14 Maja 2011 Opublikowano 14 Maja 2011 W 1.8 ADR na pewno jest dwumas, bo wymieniałem. Jak jest zepsuty to autem trzęsie. Najlepiej sprawdzić to jadąc na 4 biegu, zwolnić tak do 50 km/h i pedał gazu w podłogę. Jeśli autem bedzie szarpać to może być dwumas. Poza tym nieraz przy gaszeniu słychać taki metaliczny dźwięk z silnika. Ja tutaj obstawiał bym na sprzęgło raczej.
WinterOOOO Opublikowano 14 Maja 2011 Opublikowano 14 Maja 2011 U mnie poduchy sprawdzone i przegłuby też , najciekawsza że to stukanie słychać tylko z prawej strony To że "tylko z prawej strony" może być przyczyną tego że dźwięk rozchodzi się po samochodzie. Może przegub wewnętrzny prawy? chociaż bardziej obstawiam sprzęgło i dwumas. A tak przy okazji albo masz zły opis albo pomyliłeś działy Dizle piętro wyżej
kamil22lodz Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Opublikowano 15 Maja 2011 a jest roboty ze sprzęgłem? dużo rozbierania - opłaca się kupić używkę do mojego rocznika czy lepiej nowe części?najlepiej jakie ?? jakie to są koszta, zakup kompletnego sprzęgła i tego dwumasa itp
WinterOOOO Opublikowano 15 Maja 2011 Opublikowano 15 Maja 2011 Kolego ja nie powiedziałem że to na 100% sprzęgło, musisz to dokładniej zdiagnozować. Ale jeśli by się okazało że jednak sprzęgło to o używce zapomnij. Roboty trochę jest dlatego najlepiej nowe części wkomponować do środka. Co do dwu masa to słyszałem że jeśli jest dobre to nie trzeba zmieniać ale taką diagnozę musi postawić mechanik. Tylko taki mechanik który się zna na rzeczy a nie Pan "Czesio" za rogu.
Mario82A4 Opublikowano 15 Maja 2011 Opublikowano 15 Maja 2011 U mnie poduchy sprawdzone i przegłuby też , najciekawsza że to stukanie słychać tylko z prawej strony To że "tylko z prawej strony" może być przyczyną tego że dźwięk rozchodzi się po samochodzie. Może przegub wewnętrzny prawy? chociaż bardziej obstawiam sprzęgło i dwumas. A tak przy okazji albo masz zły opis albo pomyliłeś działy Dizle piętro wyżej Opis sie zgadza , poprostu zauważyłem ten wontek i podpiołem sie do tematu bo mam podobny problem co kolega wyżej , przegłub wew też jest oki , ja też obstawiam sprzęgło niestety bo to najdroższa opcja :gwizdanie:
kamil22lodz Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Opublikowano 15 Maja 2011 odświeżając 0- przejechałam się teraz autkiem tak jak kolega mówił wyżej i nic nie szarpie -jadąc na 4 biegu 50 km i jest ok - u mnie problem tkwi tylko przy ruszaniu - moze nie ruszaniu a jechaniu na pol gazie to wtedy autko tak jakby się zacina lekko szarpiąc - a puka wtedy gdy zmieniam na przykład z 1 na 2 puszczając sprzęgło - autko mi nawet ruszy z 3 nie ślizgając się także nie wiem co już sprawdzać
sartre1 Opublikowano 15 Maja 2011 Opublikowano 15 Maja 2011 Więc tarcza sprzęgła w porządku bo się nie ślizga. Jeśli biegi wchodzą dobrze to docisk też ok. Dwumas ok. A może coś w samej skrzyni, jakiś tryb od pierwszego biegu
WinterOOOO Opublikowano 15 Maja 2011 Opublikowano 15 Maja 2011 Więc tarcza sprzęgła w porządku bo się nie ślizga. Jeśli biegi wchodzą dobrze to docisk też ok. Dwumas ok. A może coś w samej skrzyni, jakiś tryb od pierwszego biegu Niekoniecznie, np. w mojej poprzedniej miałem taką przypadłość że też w czasie ruszania "pukało". Okazało się że pojawiły się luzy na tarczy sprzęgłowej miedzy tarczą a miejscem które nachodzi na wał. Mimo że tarcza nie była mocno starta to i tak nadawała się do wymiany.
sartre1 Opublikowano 15 Maja 2011 Opublikowano 15 Maja 2011 Niekoniecznie, np. w mojej poprzedniej miałem taką przypadłość że też w czasie ruszania "pukało". Okazało się że pojawiły się luzy na tarczy sprzęgłowej miedzy tarczą a miejscem które nachodzi na wał. Mimo że tarcza nie była mocno starta to i tak nadawała się do wymiany. Teoretycznie jest to możliwe, aczkolwiek stwierdzenie tej usterki wymaga demontażu skrzyni i dostania się do sprzęgła. Wtedy można też ocenić dwumas. Koszt takiej zabawy poza aso to jednak około 500 zł
kamil22lodz Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Opublikowano 16 Maja 2011 ale żeby zdemontować skrzynie i dostać się do sprzęgła , trzeba zdejmować przód - czy zrobi się to od spodu ? z kanału
WinterOOOO Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 Niekoniecznie, np. w mojej poprzedniej miałem taką przypadłość że też w czasie ruszania "pukało". Okazało się że pojawiły się luzy na tarczy sprzęgłowej miedzy tarczą a miejscem które nachodzi na wał. Mimo że tarcza nie była mocno starta to i tak nadawała się do wymiany. Teoretycznie jest to możliwe, aczkolwiek stwierdzenie tej usterki wymaga demontażu skrzyni i dostania się do sprzęgła. Wtedy można też ocenić dwumas. Koszt takiej zabawy poza aso to jednak około 500 zł Naturalnie że trzeba wszystko rozebrać dlatego bardzo ważna jest dokładna diagnoza czy wszytko inne jest ok, żeby się nie okazało że kupujemy sprzęgło, odkręcamy skrzynie a tu np. poduszka walnięta albo jakaś inna część jest poluzowana. ale żeby zdemontować skrzynie i dostać się do sprzęgła , trzeba zdejmować przód - czy zrobi się to od spodu ? z kanału Kolega który u mnie robił sprzęgło rozbierał wsio także raczej innej opcji nie ma.
sartre1 Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 U mnie obyło się bez demontowania przodu. Zdjęta została tylko plastikowa osłona pod silnikiem.
marcin_1800 Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 odgrzeje temat. miał ktoś taka sytuację w 1.8 t, przy ruszaniu z jedynki z tyłu samochodu słychać 2 uderzenia. dźwięk można porównać do butelki która obija się o bagażnik, ktoś się spotkał ?
marcin_1800 Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 to nie jest quattro, zwykła ośka:D wiesz co to może być?
soul87 Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 to moze byc wszystko jezeli nie quattro to sprawa ciekawsza , trzeba by poszukac luzow w zawieszeniu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się