Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Szarpanie na 1 biegu oraz stuki przy ruszaniu!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam panowie - mam nadzieje że ktoś mnie zrozumie ,problem polega na tym , że na zimnym czy ciepłym silniku podczas ruszania z pierwszego biegu i puszczenia sprzęgła aby zredukować na 2 słychać pukanie - hmm -uderzanie ( jakby takie głuche) w czasie zmiany biegów i puszczania sprzęgła

a druga sprawa że nawet jak jadę na 1 na pół sprzęgle , lekko szarpie i właśnie stuka ,wydaje mi się że przy puszczeniu sprzegła autko powinno jechać płynnie bez szarpania - u mnie tak nie jest - jest szarpanie i stuki w czasie szarpania co to może być !! pomóżcie :hi:

mam nadzieje że ktoś to już przechodził i pomoże-

i jeszcze jedna sprawa czy po wymianie rozrządu widać jakiś efekt w jeździe? znaczy się jest jakaś różnica niż wcześniej , czy to nie ma nic wspólnego z działaniem autka żeby coś wyczuć na +, bo właśnie jestem po zakupie kompletnego rozrządu - i wiadomo że będzie trzeba coś tam rozebrać to przy okazji chciałbym się pozbyć tych stuków i szarpania !!

pozdr :hi: proszę o pomoc!!

Opublikowano

Podepne sie do tematu bo u mnie jest coś podobnego , podczas jazdy na pierwszym biegu czuć szarpanie , przy zmianie biegów i wciskaniu sprzęgła słychać stukanie , a jak troche pojeżdze po mieście to podczas ruszania autko bardzo szarpie

Opublikowano

Przerabiałem to w poprzedniej 1.6 ADP - sprzęgło (komplet). Przeguby i poduchy sprawdziłeś? Nie wiem czy w 1.8 nie ma dwu-masa :mysli:

Opublikowano

U mnie poduchy sprawdzone i przegłuby też , najciekawsza że to stukanie słychać tylko z prawej strony

Opublikowano

W 1.8 ADR na pewno jest dwumas, bo wymieniałem. Jak jest zepsuty to autem trzęsie. Najlepiej sprawdzić to jadąc na 4 biegu, zwolnić tak do 50 km/h i pedał gazu w podłogę. Jeśli autem bedzie szarpać to może być dwumas. Poza tym nieraz przy gaszeniu słychać taki metaliczny dźwięk z silnika. Ja tutaj obstawiał bym na sprzęgło raczej.

Opublikowano

U mnie poduchy sprawdzone i przegłuby też , najciekawsza że to stukanie słychać tylko z prawej strony

To że "tylko z prawej strony" może być przyczyną tego że dźwięk rozchodzi się po samochodzie. Może przegub wewnętrzny prawy? chociaż bardziej obstawiam sprzęgło i dwumas.

A tak przy okazji albo masz zły opis albo pomyliłeś działy :wink4: Dizle piętro wyżej :decayed:

Opublikowano

a jest roboty ze sprzęgłem? dużo rozbierania - opłaca się kupić używkę do mojego rocznika czy lepiej nowe części?najlepiej jakie ?? jakie to są koszta, zakup kompletnego sprzęgła i tego dwumasa itp

Opublikowano

Kolego ja nie powiedziałem że to na 100% sprzęgło, musisz to dokładniej zdiagnozować. Ale jeśli by się okazało że jednak sprzęgło to o używce zapomnij. Roboty trochę jest dlatego najlepiej nowe części wkomponować do środka. Co do dwu masa to słyszałem że jeśli jest dobre to nie trzeba zmieniać ale taką diagnozę musi postawić mechanik. Tylko taki mechanik który się zna na rzeczy a nie Pan "Czesio" za rogu.

Opublikowano

U mnie poduchy sprawdzone i przegłuby też , najciekawsza że to stukanie słychać tylko z prawej strony

To że "tylko z prawej strony" może być przyczyną tego że dźwięk rozchodzi się po samochodzie. Może przegub wewnętrzny prawy? chociaż bardziej obstawiam sprzęgło i dwumas.

A tak przy okazji albo masz zły opis albo pomyliłeś działy :wink4: Dizle piętro wyżej :decayed:

Opis sie zgadza , poprostu zauważyłem ten wontek i podpiołem sie do tematu bo mam podobny problem co kolega wyżej , przegłub wew też jest oki , ja też obstawiam sprzęgło niestety bo to najdroższa opcja :gwizdanie:
Opublikowano

odświeżając 0- przejechałam się teraz autkiem tak jak kolega mówił wyżej i nic nie szarpie -jadąc na 4 biegu 50 km i jest ok - u mnie problem tkwi tylko przy ruszaniu - moze nie ruszaniu a jechaniu na pol gazie to wtedy autko tak jakby się zacina lekko szarpiąc - a puka wtedy gdy zmieniam na przykład z 1 na 2 puszczając sprzęgło - autko mi nawet ruszy z 3 nie ślizgając się także nie wiem co już sprawdzać

Opublikowano

Więc tarcza sprzęgła w porządku bo się nie ślizga. Jeśli biegi wchodzą dobrze to docisk też ok. Dwumas ok. A może coś w samej skrzyni, jakiś tryb od pierwszego biegu :mysli:

Opublikowano

Więc tarcza sprzęgła w porządku bo się nie ślizga. Jeśli biegi wchodzą dobrze to docisk też ok. Dwumas ok. A może coś w samej skrzyni, jakiś tryb od pierwszego biegu :mysli:

Niekoniecznie, np. w mojej poprzedniej miałem taką przypadłość że też w czasie ruszania "pukało". Okazało się że pojawiły się luzy na tarczy sprzęgłowej miedzy tarczą a miejscem które nachodzi na wał. Mimo że tarcza nie była mocno starta to i tak nadawała się do wymiany.

Opublikowano

Niekoniecznie, np. w mojej poprzedniej miałem taką przypadłość że też w czasie ruszania "pukało". Okazało się że pojawiły się luzy na tarczy sprzęgłowej miedzy tarczą a miejscem które nachodzi na wał. Mimo że tarcza nie była mocno starta to i tak nadawała się do wymiany.

Teoretycznie jest to możliwe, aczkolwiek stwierdzenie tej usterki wymaga demontażu skrzyni i dostania się do sprzęgła. Wtedy można też ocenić dwumas. Koszt takiej zabawy poza aso to jednak około 500 zł :confused4:

Opublikowano

Niekoniecznie, np. w mojej poprzedniej miałem taką przypadłość że też w czasie ruszania "pukało". Okazało się że pojawiły się luzy na tarczy sprzęgłowej miedzy tarczą a miejscem które nachodzi na wał. Mimo że tarcza nie była mocno starta to i tak nadawała się do wymiany.

Teoretycznie jest to możliwe, aczkolwiek stwierdzenie tej usterki wymaga demontażu skrzyni i dostania się do sprzęgła. Wtedy można też ocenić dwumas. Koszt takiej zabawy poza aso to jednak około 500 zł :confused4:

Naturalnie że trzeba wszystko rozebrać dlatego bardzo ważna jest dokładna diagnoza czy wszytko inne jest ok, żeby się nie okazało że kupujemy sprzęgło, odkręcamy skrzynie a tu np. poduszka walnięta albo jakaś inna część jest poluzowana.

ale żeby zdemontować skrzynie i dostać się do sprzęgła , trzeba zdejmować przód - czy zrobi się to od spodu ? z kanału

Kolega który u mnie robił sprzęgło rozbierał wsio także raczej innej opcji nie ma.

Opublikowano

odgrzeje temat. miał ktoś taka sytuację w 1.8 t, przy ruszaniu z jedynki z tyłu samochodu słychać 2 uderzenia. dźwięk można porównać do butelki która obija się o bagażnik, ktoś się spotkał ?

Opublikowano

QUattro? ośka?

Opublikowano

to nie jest quattro, zwykła ośka:D wiesz co to może być?

Opublikowano

to moze byc wszystko :D jezeli nie quattro to sprawa ciekawsza , trzeba by poszukac luzow w zawieszeniu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...