Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Płyn do wspomagania - czerwony czy zielony??? POMOCY


posti_a6

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i Panie POMOCY !!!

czytam od kilku dni i wszedzie są rózne informacje...

wszedzie mówią ze tylko zielony a wyczytałem tutaj tez ze chłopaki pozalewli czerwony i wspoma lepiej działa.

Mój dylemat polega na tym że: w mojej A4 B7 2.0T FSI '05 na zbiorniczku jest napisane G0002, dzisiaj kupiłem maglownice od RS4 B7 '07 i w jak nią pokręciłem to wylalo sie z niej troche czerwonego płynu. G0002 też jest niby czerwony, ale w ASO jak dzwoniłem to mowią ze teraz jest tylko G0004 i jest koloru zielonego.

Co zrobić?czym zalać?w przyszłym tygodniu bede wymieniał magiel i musze wiedziec czym to zalać zeby nic nie spiepszyć...

z góry wielkie dzieki za pomoc

/pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym potwierdził jeszcze w jednym ASO i zalał takim, jak zalecają :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalewaj taki jaki masz korek wlewu... podejrzewam że zielony (nie wspominając o napisie na nim)

zalejesz inny i będą problemy, które zaczną się pewnie od pompy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korek mam koloru szarego i napisane jest na zbiorniczku g0002 :) jak robili mi regeneracje magla to zalewali zielony, magiel mam do d*py nadal dlatego przyszła pora na wymianę i zakładam drugi magiel... w ASO takjak napisąłem powiedzili mi ze nie ma juz g0002 tylko teraz jest zielony g0004....

także nie wiem nadal co robic

foto mojego korka na zbiorniczku:

IMG_2309.jpg

[br]Dopisany: 14 Maj 2011, 22:59_________________________________________________są jakies nowe propozycje co zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie za pomoc. dzisiaj wieczorem furka jedzie na wymiane magla i jutro bedzie robota :):):)

do usłyszenia /pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie tylko jak chce się tylko dolać tego g0004 do g0002 to czy będzie ok jak poziom zbliża się do minimum. Należy wnioskować że skoro jest zamiennikiem mimo iż ma inny kolor to chyba tak ale może ktoś jest pewien. Jak się wymienia to sprawa jasna. Pozatym ja nie słyszałem nigdy o zaleceniach co do wymiany płynu wspomagania ale może ktoś się wypowie na ten temat. No i ewentualnie ile wchodzi do b7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie tylko jak chce się tylko dolać tego g0004 do g0002 to czy będzie ok jak poziom zbliża się do minimum. Należy wnioskować że skoro jest zamiennikiem mimo iż ma inny kolor to chyba tak ale może ktoś jest pewien. Jak się wymienia to sprawa jasna. Pozatym ja nie słyszałem nigdy o zaleceniach co do wymiany płynu wspomagania ale może ktoś się wypowie na ten temat. No i ewentualnie ile wchodzi do b7.

1. Można mieszać te dwa płyny więc śmiało możesz dolewać.

2. Zaleca się wymianę płynu co 60kkm.

3. Do B7 wchodzi 0.8l (1l w zupełności wystarczy a najlepiej kupić dwa litry - pierwszym przepłukać układ a drugim zalać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

2. Zaleca się wymianę płynu co 60kkm.

[...]

Tak zaleca Audi? Bo w książce serwisowej nie widziałem takiego wymogu :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, jeszcze zobaczę bo kupiłem juz płyn albo troche doleje albo zmienie. W sumie wymiana jak zrobi się to dobrze nie zaszkodzi a może przedłużyć żywotność układu wspomagania. koszt jest naprawde nie duży a jak ma przedłużyć żywotność wspomagania to czemu nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

2. Zaleca się wymianę płynu co 60kkm.

[...]

Tak zaleca Audi? Bo w książce serwisowej nie widziałem takiego wymogu :confused4:

Ja tak zalecam.... :> w ASO wiele rzeczy nie zobaczysz jak np. wymiana oleju w skrzyni automatycznej.... oni tylko sprawdzają poziom oleju i ewentualnie dolewają.... Podsumowując - wszystkie płyny, filtry, paski w aucie po jakimś czasie ulegają zużyciu i warto je wymienić jeżeli chcemy długo cieszyć się bezawaryjną pracą. :good:

2l oleju do wspomagania to 82zł + trochę pracy by jednym litrem przepłukać a drugim zalać więc koszty są małe i nie warto oszczędzać. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2l oleju do wspomagania to 82zł + trochę pracy by jednym litrem przepłukać a drugim zalać więc koszty są małe i nie warto oszczędzać. :wink4:

a jak przepłukać. tzn mam wlać najpierw 1litr poczekać 30min na odpalonym silniku a potem znowu dolać 1litr ?

Ja chciałbym dolać oleju bo mam go mniej niż min może jak się rozgrzeje to jest ponad minimum ale trochę za mało. Chciałbym go wymienić na nowy. Czy jest możliwość zlania całości. Przpłukania układu karcherem pod Ciśnieniem i zalania całego nowego płynu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2l oleju do wspomagania to 82zł + trochę pracy by jednym litrem przepłukać a drugim zalać więc koszty są małe i nie warto oszczędzać. :wink4:

a jak przepłukać. tzn mam wlać najpierw 1litr poczekać 30min na odpalonym silniku a potem znowu dolać 1litr ?

Ja chciałbym dolać oleju bo mam go mniej niż min może jak się rozgrzeje to jest ponad minimum ale trochę za mało. Chciałbym go wymienić na nowy. Czy jest możliwość zlania całości. Przpłukania układu karcherem pod Ciśnieniem i zalania całego nowego płynu ?

Z tego co napisałeś wywnioskować można że nie masz pojęcia o wymianie płynu we wspomaganiu - mam nadzieje że się nie obrazisz ale lepiej podjedź do mechanika i poproś żeby wymienił Ci płyn we wspomaganiu razem z przepłukaniem. Jeżeli podejdziesz do sprawy bez odpowiedniej wiedzy to zapowietrzysz układ i wtedy będą problemy bo wymiana nie będzie tylko płynu ale i pompy. Jeżeli jednak chcesz wymienić sam to podam Ci prosty sposób.

1. Ze zbiorniczka wyrównawczego płynu wspomagania odciągasz dokładnie taką ilość płynu jaką tylko możesz.

2. Zdejmujesz wężyk powrotny najczęściej ten cienki poniżej.

3. Zaślepiasz miejsce po zdjętym wężyku - możesz zrobić to drugim wężem lub jakąś zatyczką.

4. Zdjęty wężyk powrotny wkładasz do pustej butelki.

5. Teraz najważniejsze dolewasz nowego płynu do zbiorniczka i kręcisz kierownicą - dbaj o to aby cały czas był płyn w zbiorniczku, jeżeli płyn nie chce lecieć może na chwile odpalić auto i zakręcić do oporu (ale uważaj !!!)

6. Dolewasz tyle płynu aż zacznie lecieć czysty płyn do butelki ok. 1.5 L

7. Na koniec zakładasz wężyk powrotny na zbiorniczek

8. Odpalasz auto i patrzysz ile płynu ubyło i robisz dolewkę ewentualnie.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Przpłukania układu karcherem pod Ciśnieniem"

Woda potrafi zdziałać cuda, dlatego trzymamy ją jak najdalej od silnika.

Karcher potrafi odchylić uszczelkę wargową i wprowadzić wodę do łożyska - w zakładach spożywki gdzie się ciągle myje hale to jest plaga uszkodzeń łożysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego posluchaj rady dominikt1 bo to najlepszy sposob na wymiane plynu i przeplukanie ukladu wlasnymi silami :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze jedno jaka ma byc konsystencja prawidlowa plynu do wspomagania bo ja mam praktycznie jak woda niby jest zielonkawy ale jeest doslowanie jak woda hmm wiecie cos o tym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych tematów wymiany jest tyle że nie wiem w który napisać, moje pytanie brzmi, Obecnie mam zwykły magiel i mam zalany czerwony olej a dokładnie zwykły ze stacji HIPOL, Teraz kupiłem magiel z servotronikiem i planuję zalać oryginalny płyn czy tam to olej, tylko jak porządnie przepłukać cały układ, pompę itp. Czy ta metoda powyżej również sprawdzi się także w tym przypadku? Tak na marginesie ten czerwony i najtańszy HIPOL bardzo dobrze mi się spisuje, nie mam problemów z pompą czy huczeniem, może pozostać przy tym, tylko jak to sie by sprawdzało przy servotroniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio robiłem wymianę magla na regenerowany i zalalem ori olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...