Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AAH] Problem z tylnymi czujnikami ABS


bartek789456

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam taki problem. ABS mi nie działa tzn. po przejechaniu ok 3 km sie wyłącza- wyskakuje wykrzyknik i lampka ABS. Podpiąłem sie do vaga i mi pokazało .... błąd; brak odczytu prędkości; lewy tył i prawy tył. Wyczyściłem czujniki i problem nadal występuje. Zaciekawiła mnie jedna rzecz bo chciałem też wyczyścić te ząbki z których te czujniki czytają ale ja z tyłu takowych nie widze. Po zdjęciu klocków widać jest ten czujnik jak on tam wystaje w środku. Poradźcie o co chodzi bo jak z przodu czyściłem to są tam te ząbki. Czy na tyle nie ma ich wogóle, że tak czujnik czyta prędkość? Czy mi poprzednik wyciągnął. Powiem jeszcze że te czujniki elegancko wyczyściłem i do końca dobiłem- oczywiście delikatnie żeby nie uszkodzić. Pozdrawiam :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bład po czyszczeniu myślę że VAGiem wykasowałeś ... i powrócił ponownie taki? Wyczyść nie tylko czujnik ale i gniazdo. Z tyłu tak jakby "za tarczą" schowana jest tarczka ABSu. Jest ona nasadzana na tył tarczy więc nie ma do niej dostępu jeżeli nie zdemontujesz tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że wykasowałem i błąd ten sam wyskakuje: 290 Czujnik liczby obrotów tylny lewy-G46

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Aha.. to czyli trzeba tarcze zdjąć żeby tą tarczkę od absu zobaczyć i wyczyścić. A żeby zdjąć tarcze to chyba trzeba piaste odkręcać- tak? Łożysko koła? Dzięki jutro może zobaczę co i jak. Może nic nie spierdzielę. Jeszcze raz dzieki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug mnie nic nie trzeba sciagac poza wyjeciem czujnika i przez ten otwor widac jak wyglada ta tarczka. ja tak czyscilem przod to i tyl musi dac rade :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby się dostać do tarczki, musisz zdemontować tarczę hamulcową.

Inaczej to niezły z ciebie proktolog wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,że trzeba zdjąć. A powiedzcie mi czy po zdjęciu klocków widać jest tą tarczke czy nie bo jak zdjąłem to widać jest tam ten czujnik jak on wystaje w środku w piaście ale nie widać tej tarczki. Jutro zobacze jeszcze co i jak. Zdejmę tarcze i bedzie wszystko jasne. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie czujnik tylnego koła zwodził 2 miesiące raz na 15 km wyłanczał ABS podpinając vaga kasowałem taki sam błąd jak ty opisujesz wchodząc w vagu w bloki danych i c autko i kręcąc kołem liczyło obroty okazało się co żadko spotykane pęknięty wewnącz przewód czujnika ABSu

moja rada taka podłącz vaga i zakręć kołem i sprawdż czy liczy obroty jak nie to kup nowy czujnik i będzie ok pozdro :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne. Zdjąłem tarcze i u mnie nie ma żadnej tarczki absu z tyłu w obu kołach- po prostu ktoś piaste założył inna. Zarzucam foto. Oceńcie jak sprawa wygląda. Czy muszę piastę drugą kupować czy tą tarczke się gdzieś zakłada- nie mam pojęcia bo to mój pierwszy samochód i zielony jestem w takich sprawach. pozdrawiam

73610d14159558d9.jpg

a11d5e56122df9eb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. A czy tarcza hamulcowa powinna być razem z piastą bo u mnie jak widać na foto jest razem- głupie pytania zadaje ale nigdy nie miałem z tym styczności więc pytam. A co do tej tarczki absu to podobno tylko w aso można kupić i chcą 80zł/1szt -to skandal za taki kawałeczek pierścienia. Z góry Dziękuje za podpowiedzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila chwila ... szkoda że nie mam fotek z wymiany tarcz na tyle bo te twoje wyglądają "znajomo". Możliwe że dobre są te tarcze, ponieważ posiadają podtoczenie od wewnętrznej strony - patrz foto 1 - na osadzenie tarczki ABS. Tarczka jest nakłada na wcisk.

Rasumując: tarczki i tak musisz kupić, przymierz czy pasuje fi osadzenia, jeżeli tak to montujesz i powinno być OK, jesli nie to czeka cię zakup tarcz i tym samym nowych klocków bo starych do nowych tarcz się nie powinno zakladać.

Swoją drogą powiedz ile czasu masz to auto - musiało być to od początku bo nie sądze by tarczki spadły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko mam od maja 2007r. I tyle czasu tak jeździłem bez absu i chyba jeszcze pojeżdże jak sie okaże, że nie da sie zasadzić tarczki abs na tą. Jak go kupiłem to były powymieniane klocki i właśnie te tarcze z tyłu wiec prawie nówki są. I szkoda wywalać. Najgorzej wkurza mnie ta lampka z wykrzyknikiem jak sie zapali. Da sie jakoś ją zgasić może? Ale mam nadzieję, że będą pasowały te tarczki- to założe i problem z głowy. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tyle czasu jezdziłeś z tymi hamulcami!!! a badanie techniczne???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle jeździłem nie miałem czasu sie do tego zabrać. A badanie techniczne normalnie przeszedł tego samego dnia przed kupnem jeszcze jeździłem zobaczyć co i jak z zawiecho i wszystko gut tylko ten abs nie działał goscio mówił, że któryś czujnik lub bład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z autopsji wiem, że jak jest zapieczone to pewnie pęknie. Tak było u mnie niestety. Slyszałem, że trzeba podgrzać i ostudzić a potem pukać żeby wyszedł ale to nie mój patent, nie sprawdzałem go. Ja zakładam dziś nową tarczkę kupiłem oryginał za 67zł. Ciekawe jak będzie pasował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja rada taka podłącz vaga i zakręć kołem i sprawdż czy liczy obroty jak nie to kup nowy czujnik i będzie ok pozdro :dance

Muszę podłączyć się pod temat. Proszę o informację gdzie można sprawdzić czy ABS liczy obroty. Mam VAG-COM 4.09 i Polski VAG 4.9.

W blokach danych ABS-u nie mam bloku c, są tylko bloki numeryczne.

a problem jest następujący, ABS pompuje i słychać jak pstryka przy hamowaniu do 60km/h, później zapala się lampka ABSu i odłącza ABS.

-----

287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44 / brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

-----

Edycja: 22:00 15.06.2010

Koledzy znalazłem, 1 kanał który pokazuje prędkości w km/h na każdym kole. Więc pytanie już nie ważne, natomiast problem z ABSem mam nadal, otwarłem nowy wątek bo problem jest bardziej złożony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...