Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zworki nie zrobisz, bo czujnik reaguje na naciśnięcie, jeśli jedziesz na na tempomacie to wciśnięcie sprzęgła lub hamulca DEZAKTYWUJE tempomat ze wzgl. BEZPIECZEŃSTWA!!!!! zanim zaczniesz działać sprawdź bloki

Wchodzimy w

[01 engine] - silnik ... czekamy na odczyt wszystkich wartości...

Wbieramy [08 Means Block] - wartości mierzone,

wybierz kanał 006 [GO]

W drugim okienku powinny być widoczne trzy zera (000)

Po wciśnięciu pedału sprzęgła oraz hamulca zera powinny zamienić się w jedynki (naciskając samo sprzęgło zmienia się pierwsze zero, naciskając hamulec dwa ostatnie zera) ; czyli naciskając równocześnie sprzęgło i hamulec wyświetlona wartość to 111

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

o właśnie :banan: rano ide do auta z laptopem i sprawdzę to żebym był spokojny że to jest wporządku, skrzynie mam manualną 5 biegową to czujnik będzie chyba, bo czytałem tu że ktoś miał niespodziankę że mu skrzynie wymienili i nie miał:kox:

Czujnika nie sprawdziłem bo zapomniałem ale błedów żadnych nie było bynajmniej co do rodzaju hamulców to cod 04275 gdzie 2=FN315''(PR-1LB/1LE):naughty: Czyli kolejny problem mniej :naughty:

Opublikowano

pany, ktory modul potrzebuje pod kiere trojramienna multi z lopatkami do biegow w b6??

* Midline

o kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control)

o numer VAG: 8E0 953 549 L (8E0953549L), 8E0 953 549 N (8E0953549N)

* Highline

o kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control), kierownica podgrzewana

o numer VAG: 8E0 953 549 M (8E0953549M), 8E0 953 549 P (8E0953549P)

Opublikowano
zworki nie zrobisz, bo czujnik reaguje na naciśnięcie, jeśli jedziesz na na tempomacie to wciśnięcie sprzęgła lub hamulca DEZAKTYWUJE tempomat ze wzgl. BEZPIECZEŃSTWA!!!!! zanim zaczniesz działać sprawdź bloki
Wchodzimy w

[01 engine] - silnik ... czekamy na odczyt wszystkich wartości...

Wbieramy [08 Means Block] - wartości mierzone,

wybierz kanał 006 [GO]

W drugim okienku powinny być widoczne trzy zera (000)

Po wciśnięciu pedału sprzęgła oraz hamulca zera powinny zamienić się w jedynki (naciskając samo sprzęgło zmienia się pierwsze zero, naciskając hamulec dwa ostatnie zera) ; czyli naciskając równocześnie sprzęgło i hamulec wyświetlona wartość to 111

i tu się nie zgodze bo zworke można zrobić... tylko nie wiem jak długo się na niej pojeździ .... mi tez tempomat nie działał przez ten czujnik i zrobiliśmy zworke ... tylko ze nie lubie takich wyjść z sytuacji i kupiłem czujnik 3 dni później... a na zworce nic złego się nie działo....

Opublikowano
pany, ktory modul potrzebuje pod kiere trojramienna multi z lopatkami do biegow w b6??

* Midline

o kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control)

o numer VAG: 8E0 953 549 L (8E0953549L), 8E0 953 549 N (8E0953549N)

* Highline

o kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control), kierownica podgrzewana

o numer VAG: 8E0 953 549 M (8E0953549M), 8E0 953 549 P (8E0953549P)

Wydaje mi się że każdy z tych modułów powinien współpracować.

Opublikowano

Chce zamontować w swoim B7 kierownicę MF i nie wiem czy mam odpowiedni moduł a nie mam jak tego sprawdzić chwilowo.

Czy jak mam tempomat i pełny FIS to moduł obsłuży też MF czy może nie być takiej możliwości?

Opublikowano

na 99.9% będzie u Ciebie moduł Q,lub R więc obsłuży MF, musisz pamiętać o wymianie taśmy na 12pin

Opublikowano
na 99.9% będzie u Ciebie moduł Q,lub R więc obsłuży MF, musisz pamiętać o wymianie taśmy na 12pin

Dzięki za info. O taśmie pamiętam i właśnie zaczynam poszukiwania taśmy i wiązki kierownicy MF

Opublikowano

do odkręcenia kiery 3 ramiennej w sedanie 2001 bede potrzebował jakiego klucza ?? nasadowego czy jakiegos splin:facepalm:

Opublikowano

Spline M12, wszystko masz w 1 poście

Opublikowano

bo ktoś z forum powiedział mi że klucz nasadowy bodajże 24:facepalm: skoro spline M12 to super bo mam taki

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie o kodowanie kierownicy MF w B7. Co trzeba zakodować po wymianie kierownicy na MF i taśmy na 12 pin? Czy wystarczy zakodować moduł kierownicy zgodnie z tym opisem? Zaznaczam że nie wymieniam modułu tylko kierownicę i taśmę.

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

Czy trzeba jeszcze wykonać inne kodowania bądź adaptacje?

Opublikowano

przekodowac radio, moduł BT

Opublikowano
przekodowac radio, moduł BT

Na razie nie mam Bluetooth tylko radio Symphony 3. Czy ktoś mógł by mi podać kodowanie tego radia pod kierownice MF?

Opublikowano

Nie potrzeba tego pisać bo przecież są podpowiedzi. Ale wg. znalezionego kodowania na forum jest tak:

- Kodowanie dla radia Symphony II+ (chyba tak samo jest w III):

0?x0xxx: Options 3

+1 = Analog Input (AUX)

+2 = Multifunction Steering Wheel

+4 = Telephone

0x?0xxx: Options 2

0xx0?xx: Options 1

0xx0x?x: Sound System Correction

0xx0xx?: Country

kodowanie BT:

00?xxxx: FUNKCJE

00x?xxx: KIEROWNICA

0 - bez multifunkcji lub starszy typ kierownicy (przyciski bez rolek)

1 - multifunkcja (przyciski z rolkami)

00xx?xx: URZĄDZENIA WSPÓŁPRACUJĄCE

1 - diagnostyka przez CAN

2 - kierownica wielofunkcyjna, diagnostyka przez CAN

3 - RNS-E, diagnostyka przez CAN

4 - kierownica wielofunkcyjna, RNS-E, diagnostyka przez CAN

5 - diagnostyka przez K-line

6 - kierownica wielofunkcyjna, dianogstyka przez K-line

7 - RNS-E, diagnostyka przez K-line

8 - kierownica wielofunkcyjna, RNS-E, diagnostyka przez K-line

00xxx?x: JĘZYK (OBSŁUGA GŁOSOWA)

00xxxx?: JĘZYK (WYŚWIETLACZ)

Opublikowano
Nie potrzeba tego pisać bo przecież są podpowiedzi. Ale wg. znalezionego kodowania na forum jest tak:

- Kodowanie dla radia Symphony II+ (chyba tak samo jest w III):

0?x0xxx: Options 3

+1 = Analog Input (AUX)

+2 = Multifunction Steering Wheel

+4 = Telephone

0x?0xxx: Options 2

0xx0?xx: Options 1

0xx0x?x: Sound System Correction

0xx0xx?: Country

kodowanie BT:

00?xxxx: FUNKCJE

00x?xxx: KIEROWNICA

0 - bez multifunkcji lub starszy typ kierownicy (przyciski bez rolek)

1 - multifunkcja (przyciski z rolkami)

00xx?xx: URZĄDZENIA WSPÓŁPRACUJĄCE

1 - diagnostyka przez CAN

2 - kierownica wielofunkcyjna, diagnostyka przez CAN

3 - RNS-E, diagnostyka przez CAN

4 - kierownica wielofunkcyjna, RNS-E, diagnostyka przez CAN

5 - diagnostyka przez K-line

6 - kierownica wielofunkcyjna, dianogstyka przez K-line

7 - RNS-E, diagnostyka przez K-line

8 - kierownica wielofunkcyjna, RNS-E, diagnostyka przez K-line

00xxx?x: JĘZYK (OBSŁUGA GŁOSOWA)

00xxxx?: JĘZYK (WYŚWIETLACZ)

Dzięki za info :hi:

Teraz już wiem jak to zakodować. Skoro nie mam BT to koduje radio i moduł kierownicy i powinno działać.

A jak rozpoznać czy radio ma to wejście Analog Input Aux czy nie? Wydaje mi się że u mnie tego nie ma ale może ktoś wie dokładnie jak to sprawdzić?

Opublikowano

Wejście w radiu masz, ale musiałbyś zrobić wyprowadzenie AUX, jeśli fabrycznie nie było. Na allegro sprzedają takie adaptery.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...