Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hej koledzy,

Czy mógłby ktoś opisać jak skasować błąd ESP, czujnik skrętu kierownicy G85 w B7.

Błąd pojawił się po wymianie modułu kierownicy na Q.

Pełny FIS odpaliłem, tempomat i kierownicę MF też, wszystko zgodnie z opisem pre pl.

Ale tego błędu w opisany sposób nie da się wykasować i skalibrować czujnika bo na VCDS 10.6 gdy wchodzę w 03 ABS, nie mam aktywnego przycisku LOGIN 11. Coś mi się wydaje, że w B7 jest inna procedura.

Poradźcie coś koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić ale spróbuj tak, odpal auto - koła prosto, wciśnij na jakieś 10 sekund na maxa pedał hamulca później pójść i ruszaj jedź i skręcaj na maxa w lewo później na maxa w prawo zatrzymaj się i zobacz czy kontrolka zgasła jeżeli nie powtórz całą procedurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję jutro, może pomoże.

Jest jeszcze jedna możliwość. Na Ross-tech wyczytałem, że w a4 8E występują dwa rodzaje elektronicznych modułów hamulców:

1. Bosch 5.7

2. Bosch 8.0

Cała procedura opisana na forum zgadza się z tym co piszą na ross-tech dla modułu 5.7. Może ja posiadam moduł 8.0. Dla tego modułu jest opisana procedura jak w linku:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Brake_Electronics_(Bosch_8.0)#Coding

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz hamulce Bosch 8.0, żeby skasować czujnik skręty trzeba wejść w [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] i tam wyskalować Kierownicę czyli 30 stopni w prawo i w lewo [Done, Go Back] i gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie sobie z problemem poradziłem.

Okazało się, że mam moduł hamulców Bosch 8.0

Kalibracja czujnika skrętu powinna wyglądać tak:

Basic Setting

Sensor for Steering Angle (G85)

[select]

[03 - ABS Brakes]

[Fault Codes - 02]

[Done, Go Back]

Start Engine (session still running).

Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

[Meas. Blocks - 08]

Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[security Access - 16]

Enter 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

All fault codes should have disappeared.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

ESP-Sensor Unit (G419)

[select]

[03 - ABS Brakes]

[security Access - 16]

Enter 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 069

[Go!]

Field 2 should show OK after a successful Calibration.

[Done, Go Back]

[Meas. Blocks - 08]

Group 010 Field 1/2 (Longitudinal Acceleration Sensor (G251))

Specification: ±1.25 m/s²

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

All fault codes should have disappeared.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

( cytat z wiki ross-tech )

Inaczej tego nie zrobi.

Podejrzewam, że w B6 montowany był moduł Bosch 5.7 a w B7 moduł Bosch 8.0

Jeśli ktoś reza B7, tak właśnie powinien wykonać kalibrację.

Jeśli komuś potrzebna pomoc, chętnie służę, póki jestem świeżo po zabiegu i wszystko pamiętam. Pisać śmiało na pw.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie uruchamiania tempomatu ktoś zakładał moduł z b6 do b7 bo u siebie nie mogę go dodać w silniku :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na taki bład 00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95) 001 - Upper Limit Exceeded i brak klaksonu pomogło tylko wymiana taśmy na inną.Może takie info komuś się przyda. Dzieki Dominik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na taki bład 00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95) 001 - Upper Limit Exceeded i brak klaksonu pomogło tylko wymiana taśmy na inną.Może takie info komuś się przyda. Dzieki Dominik

Fajnie że pomogło :good: myślę że swoją za dużo kręciłeś po wyjęciu i coś mogło pęknąć i później nie stykać, może jakaś taśma się zagięła itp. ważne że problem rozwiązany :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem po wymianie modułu na L i dołożeniu tempo i fisa. Wszytko ładnie śmiga. Miałem problem chyba jak większość z ABS. Kiedy kalibrowałem czujnik skrętu pojawiło mi się -2.5 i tak zostawiłem u was było 5 ale mi się to nie chce przestawić. Zrobiłem całą resztę i błędy poznikały. Jutro porobię screeny to pokarze. Czy to nie jest dziwne? Nie miałem też nigdzie napisane tam - Tolerance when straight 0???? Kolejny problem to to, że bardzo ciężko kręci się kierownicą. Wspomaganie chyba działa ale tył kierownicy mi haczy o przód obudowy?! :wallbash: Czy jest taka możliwość że nie wsunąłem do końca modułu i teraz jest on za blisko kierownicy?? Chyba jutro rano będę musiał jeszcze raz rozebrać i poprawić, czy wystarczy poluzować tą dolną śrubkę - imbus i popchnąć wszytko niżej po wcześniejszym ściągnięciu obudów czy muszę wyciągać kiere itd?? Kierownica zdziera mi ten laminat z obudowy jak nią kręce!! :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem po wymianie modułu na L i dołożeniu tempo i fisa. Wszytko ładnie śmiga. Miałem problem chyba jak większość z ABS. Kiedy kalibrowałem czujnik skrętu pojawiło mi się -2.5 i tak zostawiłem u was było 5 ale mi się to nie chce przestawić. Zrobiłem całą resztę i błędy poznikały. Jutro porobię screeny to pokarze. Czy to nie jest dziwne? Nie miałem też nigdzie napisane tam - Tolerance when straight 0???? Kolejny problem to to, że bardzo ciężko kręci się kierownicą. Wspomaganie chyba działa ale tył kierownicy mi haczy o przód obudowy?! Czy jest taka możliwość że nie wsunąłem do końca modułu i teraz jest on za blisko kierownicy?? Chyba jutro rano będę musiał jeszcze raz rozebrać i poprawić, czy wystarczy poluzować tą dolną śrubkę - imbus i popchnąć wszytko niżej po wcześniejszym ściągnięciu obudów czy muszę wyciągać kiere itd?? Kierownica zdziera mi ten laminat z obudowy jak nią kręce!!

Tak jak piszesz.. odkrec obudowy, imbuska popusc i pchnij do przodu :) chyba ze zle zalozyles tasme pod kiera to juz bedzie troche lipa.,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobiłem już jest ok!! Jeszcze zworka w kostce licznika bo spryskiwacze świecą hehe :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobiłem już jest ok!! Jeszcze zworka w kostce licznika bo spryskiwacze świecą hehe

Sciagnij klapke od strony bezpiecznikow i jest sredni dostep do tej kostki ale da sie zrobic.. ja bez zbednego odkrecania pulki pod kiera i licznika zrobilem trzy autka :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienię moduł z A4 B6 8E0 953 549 L na 8E0 953 549 Q lub odsprzedam. Otrzymałem informację, że prawdopodobnie winą nie działania tempomaty jest moduł z B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobiłem już jest ok!! Jeszcze zworka w kostce licznika bo spryskiwacze świecą hehe

Sciagnij klapke od strony bezpiecznikow i jest sredni dostep do tej kostki ale da sie zrobic.. ja bez zbednego odkrecania pulki pod kiera i licznika zrobilem trzy autka :good:

Mam autko w wersji angielskiej więc przez bezpieczniki nie da rady za daleko. Trzeba obudowę dolną odkręcić :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam autko w wersji angielskiej więc przez bezpieczniki nie da rady za daleko. Trzeba obudowę dolną odkręcić

A no w takim razie to tak :kwasny:

Po co wy kupujecie te auta z fabryczna wada :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety taki to kraj, że wszytko jest na odwrót hehe zarobki też... Opanowałem to dziś rano wszystko śmiga jak trzeba.

Pozdrawiam wszystkich co mi pomogli :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja już jestem po wymianie. Wsio śmiga jak tralala i to za pierwszym razem. Najgorsze było wycinanie w obudowie,a tak to pestka... Polecam wszystkim. Radość z nowej zabawki bezcenna... Dzięki chłopaki za elegancki opisik!

pozdr :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po wymianie modułu na L i zakodowaniu wszystko śmiga aż miło ale dzisiaj zeskanowałem błędy i znalazł mi w 16 steering wheel:

blad_w_16.jpg

Czy wystarczy, że wykonam procedurę przyuczenia czyli:

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy.

Czy będe musiał przejść przez wszystko jeszcze raz??

Chciałem sprawdzić też Air BAG ale pojawia mi się coś takiego:

untitledpytanie.jpg

Czy mogę bez problemu zaznaczyć YES?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tylko przyuczyć VIN

2. Aby wejść w AIR-BAG musisz akceptować YES :yes2: (to ostrzeżenie o możliwości uwalenia sterownika ale nie martw się A4 to nie dotyczy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...