Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzięki, podjadę jutro do niego i wrzucę ten błąd :)

---------- Post dopisany 14-11-2013 at 17:41 ---------- Poprzedni post napisany 13-11-2013 at 21:16 ----------

Błąd w Steering Wheels, który wyskakuje ponownie po usunięciu:

00895 - Cruise Control Switch (E45)

04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

Usterka mechaniczna? Przełącznik tempomatu do wymiany?

Dziś zmieniłem moduł razem z tempomatem, wszystko zakodowane lecz pojawia się ten sam błąd co u kolegi kinky. Sprawdzałem pedal sprzęgła i hamulca działa, sama manetka też reaguje ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak.

Ja sprawdziłem bloki pomiarowe i nie działał przycisk RESUME (czyli jak jedziesz na tempomacie i naciśniesz hamulec to on się rozłącza i wciskasz RESUME to ustawia na prędkość, którą jechałeś przed wciśnięciem hamulca). Pokazywało, że był jakby cały czas wciśnięty. Kupiłem na forum za 50 zł inną manetkę tempomatu i wszystko działa :) Całkiem możliwe, że masz uszkodzoną manetkę, ale niech ktoś jeszcze o tym napisze. Sprawdź bloki, zobacz czy wszystko działa.

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja sprawdziłem bloki pomiarowe i nie działał przycisk RESUME (czyli jak jedziesz na tempomacie i naciśniesz hamulec to on się rozłącza i wciskasz RESUME to ustawia na prędkość, którą jechałeś przed wciśnięciem hamulca). Pokazywało, że był jakby cały czas wciśnięty. Kupiłem na forum za 50 zł inną manetkę tempomatu i wszystko działa :) Całkiem możliwe, że masz uszkodzoną manetkę, ale niech ktoś jeszcze o tym napisze. Sprawdź bloki, zobacz czy wszystko działa.

Sprawdzałem w blokach MB grupa 004.

W pierwszym oknie jest ON

w drugim zmienia sie na Activated po naciśnięciu przycisków na manetce,

w trzecim jak naciskam na dół to jest Accel

jak nacikam do góry to Resume.

Więc chyba manetka jest OK. Ja myslę że nie jest aktywowany tempomat, tylko ze juz go ze 20 razy aktywowałem.

Co z tym okienkiem obok co sie aktywuję (jakis pin)

Opublikowano

Rozróżniamy trzy rodzaje :

* Lowline

o kierownica: standardowa 4-ramienna kierownica

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer) (nie wspiera tempomatu !)

o numer VAG: 8E0 953 549 F (8E0953549F)

* Midline

o kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control)

o numer VAG: 8E0 953 549 L (8E0953549L), 8E0 953 549 N (8E0953549N)

* Highline

o kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control), kierownica podgrzewana

o numer VAG: 8E0 953 549 M (8E0953549M), 8E0 953 549 P (8E0953549P)

Panowie laptop mi się zyeebal i nie mam jak sprawdzić wersji modułu.

Jednak z opisu modułów wynika ze jeśli fabrycznie miałem sportowa kierownice trojramienna to moduł powinien obsłużyć tempomat (wg opisu trojramienna była tylko z modułem mid lub high)...

To pewne czy może się okazać ze jednak nie obsługuje?

W ogóle w jakim celu jest podział na kiery trzy i czteroramienne w przypadku braku multifunkcji w obydwu wymienionych?

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

Opublikowano

raczej masz moduł niekompatybilny czyli F

Opublikowano

Rozróżniamy trzy rodzaje :

* Lowline

o kierownica: standardowa 4-ramienna kierownica

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer) (nie wspiera tempomatu !)

o numer VAG: 8E0 953 549 F (8E0953549F)

* Midline

o kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control)

o numer VAG: 8E0 953 549 L (8E0953549L), 8E0 953 549 N (8E0953549N)

* Highline

o kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control), kierownica podgrzewana

o numer VAG: 8E0 953 549 M (8E0953549M), 8E0 953 549 P (8E0953549P)

Panowie laptop mi się zyeebal i nie mam jak sprawdzić wersji modułu.

Jednak z opisu modułów wynika ze jeśli fabrycznie miałem sportowa kierownice trojramienna to moduł powinien obsłużyć tempomat (wg opisu trojramienna była tylko z modułem mid lub high)...

To pewne czy może się okazać ze jednak nie obsługuje?

W ogóle w jakim celu jest podział na kiery trzy i czteroramienne w przypadku braku multifunkcji w obydwu wymienionych?

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

Tak jak antonio pisze raczej będzie F, tu chyba w mid i high chodzi o kiery trójramienne z tiptronic, a czteroramienna zwykła może być na każdym module więc jest wpisana.

Opublikowano

To lipa, z wymiana modułu koszt moda znacznie wzrasta. Nie pozostaje nic innego tylko jutro rozkręcić i sprawdzić.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

Opublikowano

No niestety tak już jest. A co do literki to pewnie będzie S, bo F były we wcześniejszych rocznikach -ale to jedno i to samo.

Opublikowano
Dzięki, podjadę jutro do niego i wrzucę ten błąd :)

---------- Post dopisany 14-11-2013 at 17:41 ---------- Poprzedni post napisany 13-11-2013 at 21:16 ----------

Błąd w Steering Wheels, który wyskakuje ponownie po usunięciu:

00895 - Cruise Control Switch (E45)

04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

Usterka mechaniczna? Przełącznik tempomatu do wymiany?

Dziś zmieniłem moduł razem z tempomatem, wszystko zakodowane lecz pojawia się ten sam błąd co u kolegi kinky. Sprawdzałem pedal sprzęgła i hamulca działa, sama manetka też reaguje ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak.

Już wszystko OK, okazała się jednak naprawde manetka uszkodzona. Rozebralem nastawilem wszystko poprawnie i tempomat hula :)

Opublikowano
No niestety tak już jest. A co do literki to pewnie będzie S, bo F były we wcześniejszych rocznikach -ale to jedno i to samo.

No i jest wersja S.

Z forumowymi specjalistami vcdsa nie potrzeba ;-)

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

Opublikowano

panowie

przed zkładaniem części do zamontowania tempomatu w mojej b6 2002r 1.9 AVF zabrałem się za sprawdzenie czujników położenia hamulca oraz sprzęgła. i coś wydaje mi się, że czujnik położenia sprzegła jest walnięty:

eb4l.png

Uploaded with ImageShack.us

możliwe, że czujnik w jakiś sposób się poluzował lub w kostce są jakieś paprochy itp ? czy definitywnie trzeba wymienić... jeśli tak to jaki jest koszt takiego czujnika ?

czytałem gdzieś że przez walnięty czujnik położenia sprzęgła silnik inaczej się zachowuje na obrotach itp prawda to ?

pozdrawiam

---------- Post dopisany at 23:53 ---------- Poprzedni post napisany at 17:44 ----------

Up

Wysłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 4

Opublikowano
panowie

przed zkładaniem części do zamontowania tempomatu w mojej b6 2002r 1.9 AVF zabrałem się za sprawdzenie czujników położenia hamulca oraz sprzęgła. i coś wydaje mi się, że czujnik położenia sprzegła jest walnięty:

http://img835.imageshack.us/img835/7813/eb4l.png

Uploaded with ImageShack.us

możliwe, że czujnik w jakiś sposób się poluzował lub w kostce są jakieś paprochy itp ? czy definitywnie trzeba wymienić... jeśli tak to jaki jest koszt takiego czujnika ?

czytałem gdzieś że przez walnięty czujnik położenia sprzęgła silnik inaczej się zachowuje na obrotach itp prawda to ?

pozdrawiam

---------- Post dopisany at 23:53 ---------- Poprzedni post napisany at 17:44 ----------

Up

Wysłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 4

Kolego Ja tez mialem problem z czujnikiem polozenia pedalu sprzegla ale nie powiem Ci jak to sprawdzic VAG-iem gdyz Ja tego nie robilem po zalozeniu tempomatu. Poprostu po zalozeniu wszystkiego i probie sprawdzenia jak dziala tempomat to po aktywowaniu tempomatu manetka przy kierownicy pojawiala sie ikona wlaczonego tempomatu i po 2 moze 3 sekundach odrazu ikona na FIS-ie gasla i tym samym tempomat nie dzialal.

Po wymianie owego czujnika wszystko hula jak trzeba a koszt zakupu takiego czujnika to dokladnie nie pamietam teraz , Ja placilem cos okolo 30 funtow za ori w ASO

---------- Post dopisany at 16:23 ---------- Poprzedni post napisany at 16:19 ----------

Jeszcze jedno a mianowicie nie zauwazylem zadnej roznicy w pracy silnika z uszkodzonym jak i sprawnym czujnikiem pedalu sprzegla.

Opublikowano

Czujniki mozesz sprawdzic w blokach pomiarowych, wciskajac pedaly zmieniaja sie wartosci 0-1. Nie pamietam ktora to grupa ale na pewno znajdziesz

Opublikowano

Dałem zrzut ekranu z którego wynika chyba że ten czujnik jest uszkodzony

Wysłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 4

Opublikowano
Dałem zrzut ekranu z którego wynika chyba że ten czujnik jest uszkodzony

Wysłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 4

Po wcisnieciu pedału sprzęgła i hamulca powinieneś mieć wszystkie jedynki

Opublikowano

No kolega dał zrzut gdzie ewidentnie widać że czujnik sprzęgła walnięty. Gdyż jest 1 mimo to, że nie jest wciśnięty pedał sprzęgła.

Opublikowano

cos 60 zł kosztuje

Opublikowano

Pytanie, może już padło w wątku ale wizja przeglądania prawie 90. stron przeraża. Mianowicie, zabieram się do montażu tempomatu i zmiany manetki na FIS. Mam już komplet elementów ale nie mam żadnych dodatkowych śrub mocujących tempomat do modułu. Czy będę potrzebował takowych?

Opublikowano

Żeby było jak ori będziesz potrzebował 2 śrub do manetki tempomatu

Opublikowano

Jest szansa, że dostane je w ASO? Czy tylko rynek wtórny?

Opublikowano

Oczywiście w ASO je kupisz, N90906802 po 0,48zł :decayed:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...