Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

a co z podłączniem bo jak napisałem w google sa kostki z 3 zylami a ja mam 2. To w ktore piny ?

Edytowane przez black_edition
  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

a co z podłączniem bo jak napisałem w google sa kostki z 3 zylami a ja mam 2. To w ktore piny ?

u siebie masz 2 kabelki

tak samo podłaczasz piny do kostki 4 pinowej

Opublikowano

Ja się namęczyłem sporo przy tym modzie, tempomat,multifuncja, fis. Tempomat nie działał- wyrobione piny w tempomacie, Multi bez problemu, kodowanie czujnika G85 była masakra, nie zauważyłem żę w nowej taśmie nie dostałem czujnika, po odłączeniu kostki od licznika i masowaniu kabla pod fisa, zniknęło mi podświetlenie i nie mogłem odpalić auta ;) Za drugim razem koledze zrobiłem wszystko w niecałe 2 godziny razem z kodowaniem. Nie jest tak łatwo, jeżeli macie pytania to piszcie ;) Wszystko rozbierałem po 20 razy ;)

Opublikowano

...sprawdz rowniez czy zamontowany u ciebie komputer elektroniki kierownicy obsluguje tempomat. wychodzily rowniez wersje bez obslugi tempomatu, wtedy brakuje w nim gniazda do manetki tempomatu.

Dokladnie. Pisal o tym przemas ponizej. Numer sterownika z oblusga tempomatu to 8E0 953 549 N, a bez to 8E0 953 549 F.Sprawdz lepiej jaki masz, bo jeszcze sie okaze ze sie niepotrzebnie narobisz przy monatazu
Opublikowano

3). Taśma kierownicy: 8E0 953 541 D lub 8E0 953 541 E

Czym różnią się te obie taśmy od siebie?

Czy mogą być zastosowane przemiennie (lub)?

Opublikowano

D pod multi, a E multi+ grzana kierownica

Opublikowano

Witam, posiadam obecnie moduł z tempomatem pełnym fis z literą N. Jednak on nie obsługuje kierownicy multifunkcyjnej z B7. Kupiłem moduł z literką Q - zgodnie z zaleceniami na forum.

Teraz pytanie czy coś będę musiał ustawiać w VAG? Czy jest to skomplikowane? Czy wystarczy jeden wiersz skopiować ze swojego starego modułu i po prostu ciąg cyfr wgrać do nowego i będzie śmigać? Tylko teraz z którego działu i której opcji?

Bardzo proszę o pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Kodowanie/ przyuczenie sterownika ABS + kalibraca G85
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_%288E%29_Brake_Electronics_%28Bosch_5.7%29#Bosch_5.3_and_5.7_ABS_with_ESP.2C_Coding

Kodowanie modułu kierownicy
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_%288E%29_Steering_Wheel

Tu masz krótki filmik:



Poszukaj bo na pewno jest na forum Edytowane przez Gregory87
Opublikowano

Dziekuje za odpowiedz. Wedlug filmiku najlepiej spisac kodowanie naszego sterownika. Kodowanie gdzie sie znajduje? Jezeli mam stary modul, to nie musze przeprowadzac calej procedury? Nie ogarniam tego za bardzo :(

Opublikowano

Kodowanie widać jak byk po wejściu w dany sterownik, w tym przypadku 03-ABS/hamulce masz go pod nr sterownika opisane jako: Kodowanie:06395 (na filmiku)
Nie jest to trudna operacja, ale jak nie ogarniasz to sam się za to nie bierz.

Opublikowano

Czy zdjęcia do pierwszego posta

ktoś posiada?

Opublikowano

Czy zdjęcia do pierwszego posta

ktoś posiada?

Autor watku nie logował sie kilka lat wiec raczej ich nie bedzie :hi:

Opublikowano

Witam,

czy po dołożeniu samej manetki tempomatu trzeba przeprowadzić jakieś kodowanie ABS? bo wyskoczył mi błąd 01044 - Control Module Incorrectly Coded, a tempomat dokładałem miesiąc temu. Taka sytuacja;p

Opublikowano

Podejdzie kierownica z B8 nr 8K0 419 091 BG do B6 na module kierownicy z końcówką Q? Pozdr

Opublikowano

Podejdzie

Wysłane z mojego LG-H736 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Jestem przed wymianą modułu kierownicy w B6 z F na moduł Q oraz kierownicę z MF z B8. Dostałem już przełącznik zespolony i od tyłu patrząc jest jeszcze jedno wejście od taśmy na 4 PIN (zaznaczone na zdjęciu na żółto)? Moje pytanie czy kostka która jest w moim B6 będzie pasowała czy trzeba kupić nową 4 pin kostkę jak wcześniej ktoś napisał 4E0972133. Czytałem coś wcześniej że ktoś z forumowiczów na siłę wsadził starą kostkę i działało...??

image.jpg

Edytowane przez bociek666x
Opublikowano

Witam wszystkich, prosił bym o pilną pomoc.

Za kilka dni wyjeżdżam do Polski, pomyślałem że zamontuje sobie tempomat...

Kupiłem moduł o oznaczeniu 8E0 953 549 Q

Złożyłem wszystko do kupy, zapominając zczytać wartości z poprzedniego sterownika.

Po złożeniu wszystkiego nie mam zielonego pojęcia co dalej zrobić.

Wyskoczył błąd 01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number

Zrobiłem to, później zaczęły się schody...

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
66-10 - Not Matched - Intermittent

Próbowałem to jakoś ogarnąć jednak nie poszło mi za dobrze.

Wchodząc w adaptację > basic settings> i w grupie 001 jest po prostu error, nic tam nie ma.

Dodatkowo wchodząc w moduł ABS pokazuje się to:

VAG Number: 8e0 614 517 A

Component: ABS/ESP allrad 4529

Soft Coding: 00000

Shop#: WSC 00000

01316 - ABS Control Module

49-10- No communication - intermittent

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

01312 - Powertrain Data Bus

79-10- Please check Fault Codes - Intermittent

01316 - ABS Control Module

49-10 -No Communications - Intermittent

00625 - Vehicle Speed Signal

27-10- Implausible Signal - Intermittent

, po odpaleniu silnika, i włączeniu świateł, zapalają się długie, nie idzie ich wyłączyć manetką.

Wiem że chaotycznie to opisałem, może jednak znajdzie się ktoś kto w jakiś sposób dał by radę mi to wytłumaczyć co mam zrobić krok po kroku.

Opublikowano (edytowane)

Ło Panie wałkowane tyle razy, że wystarczy czytać ze zrozumieniem. Kodowanie ABS ustalasz na podstawie poniższych danych, musisz znać kod hamulców (będzie na wlepie w bagaju), reszte powinieneś ogarnąć bo prościej się już nie da - do dzieła :thumbup1:

Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie :
Wcisnąć przycisk Recode, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji :
Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu.
Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 .
* 0?xxx: Model auta
o 9 = Audi A4
* 0x?xx: Hamulce
o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)
o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)
o 4 = HP2 16" (PR-1LX)
o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)
o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
o 6 = C54 (PR-1LZ)
* 0xx?x: Silnik
o 5 = 4/6 Cyl. Diesel
o 7 = 4/5 Cyl. benzyna
o 9 = 6/8 Cyl. benzyna
* 0xxx?: Skrzynia biegów
o 5 = Manualna
o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)
o 9 = Multitronic
W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555
Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do Recode i kodujemy :
Note #1: Kodowanie jest zaakceptowane po poprawnym logowaniu.
Note #2: Po zalogowaniu, potrzebne jest również ustawienie czujnika kąta skrętu kierownicy.
Note #3: Kod 04499 jest użyty w przypadku silnika BFB z hamulcami 1LT i skrzynią typu Multitronic.
* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)
o 4 = Audi A4
* 0x?xx: Hamulce
o 1 = C54 (PR-1LZ)
o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
o 3 = HP2 16" (PR-1LX)
o 3 = FNR 16" (PR-1LG)
o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)
o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)
* 0xx?x: Silnik
o 5 = 4/6 Cyl. Diesel
o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna
o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna
* 0xxx?: Skrzynia biegów
o 5 = Manulana
o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)
o 9 = Multitronic
W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255
Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) :
Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes, następnie [Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]
Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.
Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]
Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 °
Tolerance (when straight): ?5.0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Wpisz 40168
[Do It!]
[basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
Nie powinno być już żadnych błędów
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Edytowane przez Gregory87
Opublikowano

Jestem przed wymianą modułu kierownicy w B6 z F na moduł Q oraz kierownicę z MF z B8. Dostałem już przełącznik zespolony i od tyłu patrząc jest jeszcze jedno wejście od taśmy na 4 PIN (zaznaczone na zdjęciu na żółto)? Moje pytanie czy kostka która jest w moim B6 będzie pasowała czy trzeba kupić nową 4 pin kostkę jak wcześniej ktoś napisał 4E0972133. Czytałem coś wcześniej że ktoś z forumowiczów na siłę wsadził starą kostkę i działało...??

image.jpg

Kostke 4 PIN musisz kupic :hi:

Opublikowano (edytowane)

A może to mieć jakiś związek z tym że moduł mam z oznaczeniem Q z b7 a kierownica została stara z b6? Kolega wyżej wstawił fotkę modułu z Q, jednak ja nie posiadam tego dodatkowego miejsca na wtyczkę.

Edytowane przez Wielki Dao
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...