Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no powiem szczerze ze myslalem ze bedzie gorzej wygladalo :good:

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Udało się za chyba 15-tym razem.

Dzieki mm.max za pomoc i wytrwałośc.

Wpisywaliśmy rózne hamulce ale chyba nie w tym tkwił diabeł .

1LB - 288mm czy 1LF - 312 mm

Zadna to roznica dla sterownika - jak mu sie chciało to działał i sie komunikował a jak mu sie nie chciało to nie .

Rada dla innych - próbujcie do oporu aż sie uda !

Dziekuje wszystkim za pomoc !

Prawda jest taka że przy całą procedurę kodowania ABS musimy przeprowadzić DOKŁADNIE tak jak jest opisane w tym temacie.

A więc gdy LOGUJEMY się do modułu ABS należy wpisać poprawną wartość i następnie należy niezwłodznie przejść do KODOWANIA steronika abs wpisując wartości odpowiednie (te same rodzaje hamulców, silnika, nadwozia) do wartości z kanału LOGOWANIA. Gdy popełnimy bład przy LOGOWANIU lub najpierw wpiszemy wartości w zakładce KODOWANIA sterownik ABS w pewnym sensie "blokuje" sie na kilka minut dlatego należy odczekać kilka, kilkanaście minut aż dokonamy poprawnego kodowania.

Opublikowano

z tym blokowaniem na kilka minut to cenna informacja :good:

Opublikowano

Panowie, ma ktoś może na zbyciu moduł od B7 z literką Q lub R ? w zamian mogę zaoferować od B6 z literką N

pozdrawiam

Opublikowano

Panowie jaki dokładnie do B7 powinien być nr taśmy do multifunkcji :

8E0 953 541 a lub B (te wiem ze napewno pasują) a czy jeszcze jakies inne literki wchodzą w gre bo ja mam tasme z B6 tez na 12 pinów

8E0 953 541 E i nie pasuje do B7 multi

wiec widze ze to nie tylko trzeba zwrócić uwage na to zeby było 12 pinów ale literka na koncu odpowiednia musi być ?

p.s. u mnie od wczoraj tempomat siedzi i smiga az miło, dla wszystkich uwaga jezeli ktos chce założyć manetke z funkcją distronic - nie zadziała

ta manetka wogóle !!! musi byc zwykła sam tempomat

Opublikowano

A i B maja 12 pinów

Opublikowano

dzieki boberek o to mi chodziło :good:

Opublikowano

ale trafiłem :decayed:

no to może uszkodzony ten moduł... ? w innych modułach żadnych błędów ?

Opublikowano

ale trafiłem :decayed:

no to może uszkodzony ten moduł... ? w innych modułach żadnych błędów ?

wszsytko bez zadnych usterek.. jedynie tu się nie mogę podłączyć :(

Opublikowano

Mam pytanie

Jak w B7 aktywować tempomat. Zrobiona jest adaptacja jak w tym topicu ale tempomat trzeba chyba waczyc jeszcze gdzies w silniku???

z góry dzięki za odpowiedź

Opublikowano

Mam pytanie

Jak w B7 aktywować tempomat. Zrobiona jest adaptacja jak w tym topicu ale tempomat trzeba chyba waczyc jeszcze gdzies w silniku???

z góry dzięki za odpowiedź

Musi wystarczyc tak jak jest opisane w temacie.U wszystkich w tym u mnie zadzialalo.

Opublikowano

Mam pytanie

Jak w B7 aktywować tempomat. Zrobiona jest adaptacja jak w tym topicu ale tempomat trzeba chyba waczyc jeszcze gdzies w silniku???

z góry dzięki za odpowiedź

Chlopak ma racje, musisz wejsc w Engine i tam aktywowac tempomat. Podswietla sie opcja a teraz nie pamietam...[br]Dopisany: 12 Maj 2009, 15:58_________________________________________________Zreszta wklejkalem juz gdzies w tym temacie ktory dokladne info...

Opublikowano

No i to jest opisane ladnie:

Cytuj

5. Konfiguracja Vag-Com'em

16-Steering Wheel

Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić.

Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy :

01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number

W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin.

Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy).

Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT

Wszystko brałem http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

0 = Manualna przekładnia

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel

wchodzimy w adaptację,

wybieramy kanał 81,

wpisujemy 00111

i zachowujemy.

03-ABS Brakes (na włączyonym samochodzie, zeby wspomaganie działało)

Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com

Pojawią się błędy :

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 3429

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

66-10 - Not Matched - Intermittent

Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie :

Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555

Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu.

Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 .

* 0?xxx: Model auta

o 9 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)

o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 4 = HP2 16" (PR-1LX)

o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)

o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 6 = C54 (PR-1LZ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manualna

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555

Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy :

Układamy CODE z poniższych informacji

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manulana

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255

Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod)

Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) :

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes

[Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]

Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.

Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]

Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

Nie powinno być już żadnych błędów

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Mi sie pojawił taki błąd

ale to poporstu trzeba wyjechac i mocniej zahamować i kontrolka gasnie

i błedu juz nie ma

Control Module Part Number: 8E0 614 517

Component and/or Version: ABS/ESP front 3429

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

01486 - System Function Test Activated

35-00 - -

46 - Comfort System

tu nie trzeba sie przejmowac wystarczy włożyc kluczyk i nacisnąc guzik

Okazało się, że pojawiły się błędy w tym sterowniku.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 AR

Component: Komfortgerát T85 1310

Coding: 06976

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

00955 - Key 1

35-00 - -

00956 - Key 2

35-00 - -

Korzystamy z informacji na ross-tech.com

Wchodzimy do grupy 46-Comfort system, wybieramy adaptacje [Adaptation -10],

wpisujemy kanał 21.

[Read]

Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk (na przykład '3', czyli trzeci klucz)

[Test]

Teraz musimy wcisnąć dowolny przycisk na wybranym kluczu.

Blok w kanale 21 zmieni się z Not Recogn. na Recognized.

[save]

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

u mnie te błedy sie nie pojawiły

ale kluczyk nie działał

Aktywacja Tempomatu

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

i powinno wszytsko działać

Instrukcja pre_pl

Poprawki Boberek

Opublikowano

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

Opublikowano

Właśnie o to chodziło dzięki :) trzeba będzie teraz to tylko sprawdzić

Opublikowano

* Lowline

o kierownica: standardowa 4-ramienna kierownica

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer) (nie wspiera tempomatu !)

o numer VAG: 8E0 953 549 F (8E0953549F)

O dziwo ja mam sportową trojramienną kierownice bez multifunkcji, bez tempomatu i bez pełnego fisu, po sprawdzeniu vagiem mam literke F na koncu :mysli:

Czy jak zapodam moduł z czteroramiennej z literkami J, L, M, N, P to bedzie śmigać?

Wydaje mi się, że tak aczkolwiek wolałbym sie upewnić... :naughty:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...