KERCZI Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 no powiem szczerze ze myslalem ze bedzie gorzej wygladalo
mm.max Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 Udało się za chyba 15-tym razem. Dzieki mm.max za pomoc i wytrwałośc. Wpisywaliśmy rózne hamulce ale chyba nie w tym tkwił diabeł . 1LB - 288mm czy 1LF - 312 mm Zadna to roznica dla sterownika - jak mu sie chciało to działał i sie komunikował a jak mu sie nie chciało to nie . Rada dla innych - próbujcie do oporu aż sie uda ! Dziekuje wszystkim za pomoc ! Prawda jest taka że przy całą procedurę kodowania ABS musimy przeprowadzić DOKŁADNIE tak jak jest opisane w tym temacie. A więc gdy LOGUJEMY się do modułu ABS należy wpisać poprawną wartość i następnie należy niezwłodznie przejść do KODOWANIA steronika abs wpisując wartości odpowiednie (te same rodzaje hamulców, silnika, nadwozia) do wartości z kanału LOGOWANIA. Gdy popełnimy bład przy LOGOWANIU lub najpierw wpiszemy wartości w zakładce KODOWANIA sterownik ABS w pewnym sensie "blokuje" sie na kilka minut dlatego należy odczekać kilka, kilkanaście minut aż dokonamy poprawnego kodowania.
boseron Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 z tym blokowaniem na kilka minut to cenna informacja
proximpuh Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Panowie, ma ktoś może na zbyciu moduł od B7 z literką Q lub R ? w zamian mogę zaoferować od B6 z literką N pozdrawiam
boseron Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Panowie jaki dokładnie do B7 powinien być nr taśmy do multifunkcji : 8E0 953 541 a lub B (te wiem ze napewno pasują) a czy jeszcze jakies inne literki wchodzą w gre bo ja mam tasme z B6 tez na 12 pinów 8E0 953 541 E i nie pasuje do B7 multi wiec widze ze to nie tylko trzeba zwrócić uwage na to zeby było 12 pinów ale literka na koncu odpowiednia musi być ? p.s. u mnie od wczoraj tempomat siedzi i smiga az miło, dla wszystkich uwaga jezeli ktos chce założyć manetke z funkcją distronic - nie zadziała ta manetka wogóle !!! musi byc zwykła sam tempomat
MichałPe Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 a u mnie nie łączy się z kanałem 16 jak myślicie w czym może być problem ?
MichałPe Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 słaby kabel ? mam oryginalnego vag coma z ross techa
pre_pl Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 ale trafiłem no to może uszkodzony ten moduł... ? w innych modułach żadnych błędów ?
carlos666 Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 a u mnie nie łączy się z kanałem 16 ... Z kanałem czy blokiem pomiarowym?
MichałPe Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 ale trafiłem no to może uszkodzony ten moduł... ? w innych modułach żadnych błędów ? wszsytko bez zadnych usterek.. jedynie tu się nie mogę podłączyć
zieluch Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Mam pytanie Jak w B7 aktywować tempomat. Zrobiona jest adaptacja jak w tym topicu ale tempomat trzeba chyba waczyc jeszcze gdzies w silniku??? z góry dzięki za odpowiedź
Bieniek Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Mam pytanie Jak w B7 aktywować tempomat. Zrobiona jest adaptacja jak w tym topicu ale tempomat trzeba chyba waczyc jeszcze gdzies w silniku??? z góry dzięki za odpowiedź Musi wystarczyc tak jak jest opisane w temacie.U wszystkich w tym u mnie zadzialalo.
KERCZI Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Mam pytanie Jak w B7 aktywować tempomat. Zrobiona jest adaptacja jak w tym topicu ale tempomat trzeba chyba waczyc jeszcze gdzies w silniku??? z góry dzięki za odpowiedź Chlopak ma racje, musisz wejsc w Engine i tam aktywowac tempomat. Podswietla sie opcja a teraz nie pamietam...[br]Dopisany: 12 Maj 2009, 15:58_________________________________________________Zreszta wklejkalem juz gdzies w tym temacie ktory dokladne info...
Bieniek Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 No i to jest opisane ladnie: Cytuj 5. Konfiguracja Vag-Com'em 16-Steering Wheel Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić. Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy : 01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin. Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy). Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT Wszystko brałem http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes * 0?xxx: Kierownica o 0 = standardowa (bez multifunkcji) o 1 = kierownica trójramienna (sportowa) o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem * 0x?xx: Opcje 0 = Manualna przekładnia o +1 = Tiptronic * 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane o 1 = komputer pokładowy zainstalowany o 2 = tempomat zainstalowany o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane * 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia) o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet) o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant) Dodatkow przyuczenie VINu : W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy. 03-ABS Brakes (na włączyonym samochodzie, zeby wspomaganie działało) Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com Pojawią się błędy : Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 3429 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 2 Faults Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 66-10 - Not Matched - Intermittent Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie : Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555 Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu. Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 . * 0?xxx: Model auta o 9 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ) o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 4 = HP2 16" (PR-1LX) o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG) o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 6 = C54 (PR-1LZ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. benzyna o 9 = 6/8 Cyl. benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manualna o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555 Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy : Układamy CODE z poniższych informacji * 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model) o 4 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 1 = C54 (PR-1LZ) o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 3 = HP2 16" (PR-1LX) o 3 = FNR 16" (PR-1LG) o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manulana o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255 Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod) Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) : Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes [Fault Codes - 02] i [Done, Go Back] Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem. Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08] Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° Tolerance (when straight): ±5.0 ° [Done, Go Back] [Login - 11] Wpisz 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] [Done, Go Back] [Fault Codes - 02] Nie powinno być już żadnych błędów [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Mi sie pojawił taki błąd ale to poporstu trzeba wyjechac i mocniej zahamować i kontrolka gasnie i błedu juz nie ma Control Module Part Number: 8E0 614 517 Component and/or Version: ABS/ESP front 3429 Software Coding: 04255 Work Shop Code: WSC 00000 1 Fault Found: 01486 - System Function Test Activated 35-00 - - 46 - Comfort System tu nie trzeba sie przejmowac wystarczy włożyc kluczyk i nacisnąc guzik Okazało się, że pojawiły się błędy w tym sterowniku. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 959 433 AR Component: Komfortgerát T85 1310 Coding: 06976 Shop #: WSC 63351 2 Faults Found: 00955 - Key 1 35-00 - - 00956 - Key 2 35-00 - - Korzystamy z informacji na ross-tech.com Wchodzimy do grupy 46-Comfort system, wybieramy adaptacje [Adaptation -10], wpisujemy kanał 21. [Read] Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk (na przykład '3', czyli trzeci klucz) [Test] Teraz musimy wcisnąć dowolny przycisk na wybranym kluczu. Blok w kanale 21 zmieni się z Not Recogn. na Recognized. [save] [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] u mnie te błedy sie nie pojawiły ale kluczyk nie działał Aktywacja Tempomatu Wchodzimy w ENGINE [select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!] i powinno wszytsko działać Instrukcja pre_pl Poprawki Boberek
KERCZI Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 Wchodzimy w ENGINE [select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!]
zieluch Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 Właśnie o to chodziło dzięki trzeba będzie teraz to tylko sprawdzić
macieek Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 * Lowline o kierownica: standardowa 4-ramienna kierownica o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer) (nie wspiera tempomatu !) o numer VAG: 8E0 953 549 F (8E0953549F) O dziwo ja mam sportową trojramienną kierownice bez multifunkcji, bez tempomatu i bez pełnego fisu, po sprawdzeniu vagiem mam literke F na koncu Czy jak zapodam moduł z czteroramiennej z literkami J, L, M, N, P to bedzie śmigać? Wydaje mi się, że tak aczkolwiek wolałbym sie upewnić...
Rekomendowane odpowiedzi