sasha Opublikowano 23 Stycznia 2008 Opublikowano 23 Stycznia 2008 A jeśli chodzi o monataz multi kiery. To jest skomplikowane?, czy wystarczy zmianic kodowanie w 16-Steering Wheel i juz dziala? Pomijam okablowanie i modul inny niz F, bo to oczywiste. Noo mamy nadzieje, ze nie jest to skomplikowane i kodowanie wystraczy A pozniej to juz tylko
boberek Opublikowano 23 Stycznia 2008 Opublikowano 23 Stycznia 2008 no to teraz potrzebuje pomomocy udało mi sie zakodowac tej pier... moduł troche sie namęczyłem bo instrukcja jest delikatnie nie tak napisana w jednym miejscu powinnio byc LOGIN a nie RECODE :bicz2: udało mi sie jakos do tego dojsc tylko teraz jak uaktywnic ten tempomat :bicz2:
letallec Opublikowano 23 Stycznia 2008 Opublikowano 23 Stycznia 2008 boberek Popraw w takim razie ta instrukcje, bo ja jestem następny do rezania i nie chce schodów.
boberek Opublikowano 23 Stycznia 2008 Opublikowano 23 Stycznia 2008 pre_pl mozesz napisać jak aktywowac tempomat[br]Dopisany: 23 Styczeń 2008, 21:32 _________________________________________________[select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!] czy sie myle ??
DareQ Opublikowano 24 Stycznia 2008 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Można zabrać się za wykręcenie kierownicy (grzechotka + M12) - na rysunku schematycznym jest to śruba o numerze 7. Panowie pytanie - czy do zdjecia kierownicy potrzebny jest jakis sciagacz?
pre_pl Opublikowano 24 Stycznia 2008 Opublikowano 24 Stycznia 2008 to znalazłem na temat błedu tego co nie moge go skasowac oczywiście odpowiednio zakodowałeś [16-Steering wheel] ?
pre_pl Opublikowano 24 Stycznia 2008 Opublikowano 24 Stycznia 2008 16STG RECODE no dla mnie wychodzi do konca nie wiem czy 00112 bez tempomatu 00142 z tempomatem no to już widzę, że źle zakodowałeś... powinieneś mieć 02042 .... (to oznacza wpisanie tempomatu, tylnej wycieraczki oraz multifunkcji na kierownicy - tylko sterowanie radiem)
pre_pl Opublikowano 24 Stycznia 2008 Opublikowano 24 Stycznia 2008 kierownicy multi jeszcze nie mam wiec powinno byc 00042 ja mam skrzynie manual to mam wpisać 0 czy 0+1 PS własnie byłem w samochodzie i tylna wycieraczka nie działa to nie wiem co masz zakodować, jak nie wiem co tam zamontowałeś.... 00042 oznacza, że masz normalną czteroramienna kierownicę, nie masz tiptronika (manual), FIS i tempomat, tylna wycieraczka. hmm, to że tylna wycieraczka nie działa Ci to raczej niedobrze.... Spróbuj wyłączyć auto po zakodowaniu. a ta adaptacja w kanale 81 to musi być 00111 czy ten mój login 00042 00111, to jest przyuczenie VINu dla tego modułu co wsadziłeś.. i to powinieneś wpisać. 00042 to kodowanie przecież [br]Dopisany: 24 Styczeń 2008, 10:07 _________________________________________________ to znalazłem na temat błedu tego co nie moge go skasowac 01426 - błąd się pojawił, bo pewno zakodowałeś multifunkcję, a jak sam teraz napisałeś nie włożyłeś kierownicy...
letallec Opublikowano 24 Stycznia 2008 Opublikowano 24 Stycznia 2008 00042 oznacza, że masz normalną czteroramienna kierownicę, nie masz tiptronika (manual), FIS i tempomat, tylna wycieraczka. tak dokładnie i tak zakoduje to dziś bo moze jak źle wpisuje w... bo jak klika sie RECODE pojawiaja sie 3 okienka do których mozna to wpisac jest coding jest work coding i cos jeszcze rozumiem ze mam wpisac w pierwsze okienko [br]Dopisany: 24 Styczeń 2008, 10:20 _________________________________________________STG 16 RECODE 00042 DO IT i zakodowałem tak i wszystko działa teraz moge starac sie udzielać pomocy przy montażu modułu i tempomatu SUUUUPPPPPPPPPEEEEEEEEEERRRRRRRRRR
adamooo Opublikowano 24 Stycznia 2008 Opublikowano 24 Stycznia 2008 teraz czas na mnie...ja rezam w sobote
miro_x Opublikowano 24 Stycznia 2008 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Kurde. Ja tez chcę. Ale jak na A4-klub zaczęło się rezanie fisów tempomatów i wielofunkcji to na allegro sprzętu zabrakło.
boberek Opublikowano 25 Stycznia 2008 Opublikowano 25 Stycznia 2008 Ja sprzedałem wczoraj manetke FIS do sedana Jak chcesz to mam do tempomatu manetke wiec jak cos odezwij si ena PW [br]Dopisany: 25 Styczeń 2008, 08:29 _________________________________________________poprawiona instrukcja Pre_pl wrzuc to do pierwszego postu 5. Konfiguracja Vag-Com'em16-Steering Wheel Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić. Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy : 01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin. Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy). Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT Wszystko brałem http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes * 0?xxx: Kierownica o 0 = standardowa (bez multifunkcji) o 1 = kierownica trójramienna (sportowa) o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem * 0x?xx: Opcje 0 = Manualna przekładnia o +1 = Tiptronic * 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane o 1 = komputer pokładowy zainstalowany o 2 = tempomat zainstalowany o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane * 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia) o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet) o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant) Dodatkow przyuczenie VINu : W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy. 03-ABS Brakes (na włączyonym samochodzie, zeby wspomaganie działało) Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com Pojawią się błędy : Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 3429 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 2 Faults Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 66-10 - Not Matched - Intermittent Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie : Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555 Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu. Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 . * 0?xxx: Model auta o 9 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ) o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 4 = HP2 16" (PR-1LX) o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG) o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 6 = C54 (PR-1LZ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. benzyna o 9 = 6/8 Cyl. benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manualna o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555 Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy : Układamy CODE z poniższych informacji * 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model) o 4 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 1 = C54 (PR-1LZ) o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 3 = HP2 16" (PR-1LX) o 3 = FNR 16" (PR-1LG) o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manulana o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255 Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod) Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) : Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes [Fault Codes - 02] i [Done, Go Back] Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem. Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08] Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° Tolerance (when straight): ±5.0 ° [Done, Go Back] [Login - 11] Wpisz 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] [Done, Go Back] [Fault Codes - 02] Nie powinno być już żadnych błędów [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Mi sie pojawił taki błąd ale to poporstu trzeba wyjechac i mocniej zahamować i kontrolka gasnie i błedu juz nie ma Control Module Part Number: 8E0 614 517 Component and/or Version: ABS/ESP front 3429 Software Coding: 04255 Work Shop Code: WSC 00000 1 Fault Found: 01486 - System Function Test Activated 35-00 - - 46 - Comfort System tu nie trzeba sie przejmowac wystarczy włożyc kluczyk i nacisnąc guzik Okazało się, że pojawiły się błędy w tym sterowniku. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 959 433 AR Component: Komfortgerát T85 1310 Coding: 06976 Shop #: WSC 63351 2 Faults Found: 00955 - Key 1 35-00 - - 00956 - Key 2 35-00 - - Korzystamy z informacji na ross-tech.com Wchodzimy do grupy 46-Comfort system, wybieramy adaptacje [Adaptation -10], wpisujemy kanał 21. [Read] Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk (na przykład '3', czyli trzeci klucz) [Test] Teraz musimy wcisnąć dowolny przycisk na wybranym kluczu. Blok w kanale 21 zmieni się z Not Recogn. na Recognized. [save] [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] u mnie te błedy sie nie pojawiły ale kluczyk nie działał Aktywacja Tempomatu Wchodzimy w ENGINE [select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!] i powinno wszytsko działać Instrukcja pre_pl Poprawki Boberek
boberek Opublikowano 25 Stycznia 2008 Opublikowano 25 Stycznia 2008 70 zł jak dasz po ci na spota we wtorek przywioze
miro_x Opublikowano 25 Stycznia 2008 Opublikowano 25 Stycznia 2008 Adamoo napisałem Ci PW. Daj znać co i jak.
boberek Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 no jak chłopaki robiliszcie cos z multifunkcją ?? i ja mam jeszcze inny moduł to tej kierownicy niz pre_pl pokzał na fotach i albo mam szczęscie i bedzie działał albo jak zawsze pecha i bede musiał szukac innego moduliku
sasha Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 no jak chłopaki robiliszcie cos z multifunkcją ?? Echh, czekam na razie az laskawa poczta uraczy mnie przesylka ja mam jeszcze inny moduł to tej kierownicy niz pre_pl pokzał na fotach i albo mam szczęscie i bedzie działał albo jak zawsze pecha i bede musiał szukac innego moduliku A mozesz pokazac jakies fotki tego "innego" modulu?
carnivore1 Opublikowano 28 Stycznia 2008 Opublikowano 28 Stycznia 2008 Mam pytanko... czy możliwe jest żeby moduł o numerach 8E0-953-549-N jednak nie obsługiwał tempomatu? Pytam bo pojechałem dzisiaj do "fachowca" z manetką i obudową kierownicy żeby mi to zamontował i zrobił co trzeba w komputerze, a on na to że nie będzie działać na 100% i trzeba wymienić ten moduł, a ponoć już wcześniej montował takie gadżety w audi więc powinien teoretycznie się na tym znać. Twierdzi, że jeżeli nie było fabrycznie tempomatu to nie da rady tego zrobić bez tej wymiany (btw mam wielofunkcyjną kierownicę i moduł z oznaczeniem na bank "N"). Czy to możliwe?
Rekomendowane odpowiedzi