darrp Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Witam, Dziś rano po podłączeniu Vaga temperatura w nowym aucie ( A4 B7 BLB ) odczytałem ( temperatura w garażu 18 stopni + ) : 01-Engine: 007; -3,6 17-Instruments: 003. -3 Po przejechaniu 20 km: 01-Engine: 007; - 47,7 17-Instruments: 003. - 48 Oczywiście wszystko Coolant Temperature. Żadnych błędów a wskaźnik czasami się poruszy. I tu moje pytanie. Czy odpowiedzialny jest za taką sytuacje czujnik czy coś innego? Dodam że termostat ( zakupiony w serwisie ) został wymieniony dwa dni temu ( myślałem że to jego przyczyna ). Proszę o pomoc darrp
itor Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Mi też ale nie jestem pewien To dodam ci pewnosci czujnik kaput:)
darrp Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Opublikowano 20 Maja 2011 Dzięki za utwierdzenie mnie w mojej tezie . A czy owy czujnik jest odpowiedzialny za załączanie się wentylatora chłodnicy ?
itor Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Dzięki za utwierdzenie mnie w mojej tezie . A czy owy czujnik jest odpowiedzialny za załączanie się wentylatora chłodnicy ? oczywiscie jak pokazuje temp. na minusie to sie wiatrak nie wlaczy...
darrp Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Opublikowano 21 Maja 2011 No i kicha . Wymieniłem czujnik na oryginalny i dalej nie załącza się wiatrak. Jak temperatura doszła do 90 to zaczął się gotować . Reasumując czujnik i termostat wymienione ( oryginalne ). Temperaturę wskaźnik i vag pokazują w okolicy 65 stopni i wygląda to temperaturę roboczą. Gdzie dalej szukać i co sprawdzić? Dodam że czujniki były wymienione dwa. Proszę o pomoc. [br]Dopisany: 21 Maj 2011, 16:06_________________________________________________Dodam tylko że po wymianie czujnika wskazówka w liczniku pokazuje 70 stopni a wcześniej cały czas delikatnie powyżej 50. Proszę o pomoc [br]Dopisany: 21 Maj 2011, 16:47_________________________________________________Nikt nie ma pomysłów?
lukjar7 Opublikowano 21 Maja 2011 Opublikowano 21 Maja 2011 czyli chodzi ze czujnik zaniża temperature? generalnie wraz ze wzrostem temp rezystancja spada, Ty masz za mała temp czyli rezystancja gdzies rosnie, ja bym sprawdził połączenia, a nawet zmierzył do wtyczki ecu
itor Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 czyli chodzi ze czujnik zaniża temperature? generalnie wraz ze wzrostem temp rezystancja spada, Ty masz za mała temp czyli rezystancja gdzies rosnie, ja bym sprawdził połączenia, a nawet zmierzył do wtyczki ecu jak w wagu pokazuje dobrze to raczej trzeba szukac na zegarach
lukjar7 Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 czyli chodzi ze czujnik zaniża temperature? generalnie wraz ze wzrostem temp rezystancja spada, Ty masz za mała temp czyli rezystancja gdzies rosnie, ja bym sprawdził połączenia, a nawet zmierzył do wtyczki ecu jak w wagu pokazuje dobrze to raczej trzeba szukac na zegarach no własnie ja do konca sam nie wiem o co chodzi autorowi
Robson04 Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 Wymieniłem czujnik na oryginalny i dalej nie załącza się wiatrak. Za włączenie wiatraka odpowiedzialny jest czujnik umieszczony w chłodnicy, G2 podaję sygnał tylko na zegar.
darrp Opublikowano 22 Maja 2011 Autor Opublikowano 22 Maja 2011 Vag też zaniża . A jak zmieżyć Wymieniłem czujnik na oryginalny i dalej nie załącza się wiatrak. Za włączenie wiatraka odpowiedzialny jest czujnik umieszczony w chłodnicy, G2 podaję sygnał tylko na zegar. G2 jest umieszczony w głowicy . A jak zmierzyć sygnał do ecu? Sugerujesz że kabel może być uszkodzony ( wyskakiwał by chyba błąd )?
itor Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 Vag też zaniża . A jak zmieżyć Wymieniłem czujnik na oryginalny i dalej nie załącza się wiatrak. Za włączenie wiatraka odpowiedzialny jest czujnik umieszczony w chłodnicy, G2 podaję sygnał tylko na zegar. G2 jest umieszczony w głowicy . A jak zmierzyć sygnał do ecu? Sugerujesz że kabel może być uszkodzony ( wyskakiwał by chyba błąd )? no to jaka masz temp. jak sie rozgrzejae wg vaga/
Robson04 Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 no własnie ja do konca sam nie wiem o co chodzi autorowi No właśnie, ja też zaczynam się gubić. Jeżeli nie załącza ci się wentylator, to mógł on zostaś uszkodzony, przerwany kabel, przepalony bezpiecznik lub wcześniej wspomniany czujnik, a właściwie przełącznik termiczny, który bezpośrednio załącza wentylator. Jest to po prostu wyłącznik, któty po osiągnięciu odpowiedniej temp. załącza went. Można zdjąć z tego przełącznika wtyczkę i zmostkować 2 kable, jeżeli wystartuje, to przełącznik jest uszkodzony, lub zasniedziałe miał styki. Gdy to nie da efektu, należy szukać do skutku.
itor Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 no własnie ja do konca sam nie wiem o co chodzi autorowi No właśnie, ja też zaczynam się gubić. Jeżeli nie załącza ci się wentylator, to mógł on zostaś uszkodzony, przerwany kabel, przepalony bezpiecznik lub wcześniej wspomniany czujnik, a właściwie przełącznik termiczny, który bezpośrednio załącza wentylator. Jest to po prostu wyłącznik, któty po osiągnięciu odpowiedniej temp. załącza went. Można zdjąć z tego przełącznika wtyczkę i zmostkować 2 kable, jeżeli wystartuje, to przełącznik jest uszkodzony, lub zasniedziałe miał styki. Gdy to nie da efektu, należy szukać do skutku. zaczac trzeba od tego ile pokazuje na vagu - czujnik G2 daje info ECU te na podstawie temp. dobiera dawke paliwa a przy okazji wysyla do czujnika przy chlodnicy info czy wiatrak ma sie wlaczyc czy nie, jesli wymieniono czujnik na nowy i dalej zaniza temp. to za chiny ludowe wiatraki sie nie wlacza
darrp Opublikowano 23 Maja 2011 Autor Opublikowano 23 Maja 2011 Zrobiłem tak: Po przejechaniu 40 km wskaźnik na desce pokazywał 70 stopni. Podłączyłem vaga i pokazywał mi 72 stopnie. Po zaparkowaniu auto zostawiłem odpalone i co zaobserwowałem: Jak załączony jest klimatronik wentylator chodzi na pierwszym biegu i po osiągnieciu temperatyry 78 stopni ( vag ) załącza sie drugi bieg schładza do 72 i przechodzi na pierwszy bieg ( i tak w kółko ). Natomiast jak wyłączę klimatronik wentylator nie chodzi i temperatura po ok 10 min pracy dochodzi do 90 ( wskazanie vag i licznik ) a płyn zaczyna się gotować Cały czas mam wrażenie jakby czujnik przekłamywał , ale przecież podmieniłem już dwa Gdzie dalej szukać???????????[br]Dopisany: 22 Maj 2011, 12:49_________________________________________________Proszę o zamknięcie tematu. Problem rozwiązany :>. Po zaciekłych walkach z miernikiem i cudach z gorącą wodą i olejem okazało sie że jakiś debil mechanik :disgust:zamienił wtyczkę od czujnika cieczy z wtyczką od czujnika temperatury paliwa . Serdecznie wszystkim dziękuję za pomoc i cenne rady
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się