marooo Opublikowano 15 Stycznia 2008 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Witam! Dzisiaj zaobserwowałem następujące objawy: 1. 3 tys obrotów i koniec mocy, po wysprzęgleniu i przegazowaniu moc wraca 2. przy ostrym ruszeniu na 1 lub przyduszeniu na 2 biegu niebieski dym z rury. Gdy go przedmuchałem odpowiednio na 1,2 3 biegu na maxa to cały czas był niebieski dym. Później ustał. Podjechałem pod dom przegazowałem na jałowym biegu to również kopci na niebiesko, chwilę pożniej pzrestał 3. przy gazowaniu na jałowym biegu słychać świst turbiny i dodatkowo jakby dodatkowy świst powietrza. 4. Mocno wyczuwalna dziura w mocy jak chcę przyspieszyć od około 1000 do około 1900 obrotów. Czy ktoś z kolegów mógłby ocenić co może być przyczyna takiego stanu rzeczy? Z góry dziękuję za odpowiedzi i ewentualne rady. Pozdrawiam Marek
Musashi Opublikowano 15 Stycznia 2008 Opublikowano 15 Stycznia 2008 kolega ma racje. zrob logi. pozniej do sprawdzenia/wymiany odma, turbina niestety takie przecieranie, niesprawnego (rowniez na luzie)silnika powoduje wiecej szkody niz juz masz, a do niczego nie prowadzi. no moze poza zwiekszeniem efektu cieplarnianego i wzbogacenia lub wytworzenia smogu w okolicy. turbina ciagnie od 1500 obr. a katowanie przy 1000 obr/min to zupelny bezsens! zeby nie powiedziec dosadniej
Flyer Opublikowano 15 Stycznia 2008 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Moze kolega takie przegazowki strzelal tez przed zgaszeniem auta wczesniej... To by wiele wyjasnialo
marooo Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2008 Koledzy! Dziękuję koledze ADI z Krakowa za konkretną pomoc. A co do przegazowania to wy myślicie, że jak pojedziecie na serwis to sprawdzając nikt tam nie przegazuje ze względu na szanowny fakt, że to "wasze" audi więc nie wolno ? - bzdura. Dostał w rurę po to aby sprawdzić czy tendencja dymienia jest identyczna czy spadająca. Wyjaśniając, to nie robię przegazówek przed zgaszeniem, na zimnym silniku też, więc wszystkim, którzy konkretnie odpowiedzieli i pomagają dziękuję, reszta może się domyśleć co myślę o ich wypowiedziach. Mimo, że przyjmuję to z przymrużeniem oka to w perspektywie awarii żarty jakoś mnie nie bawią. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. PS dzisiaj rano po przejechaniu kilkunastu km nic- żadnych dymków i zapachów z rury. Zaczynam od odmy. Pozdrawiam
Pikuś Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 adi, jak dobrze pamietam to kopcenie na niebiesko nie jest przyczyna spalanego oleju tylko zlej mieszanki paliwowej. Jesli by oliwe palil to chyba na siwo i przy tym specyficzny zapach. Ale moglem pomieszac. Moze walki sa przyczyna. A Ty kolego marooo, nie bulwersuj sie tak, nikt Ci nei chce zle rzyczyc.
marooo Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2008 Witam Ponownie! Po przejechaniu okolo 40 km żadnych oznak z rury. Dodam, że do zaobserwowania wczorajszego dymu do tej pory nic z rury nie było widać. Na postoju po odkręceniu korka wlewu oleju - psssst, więc to raczej odma? Pozdrawiam
Flyer Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Zmieniaj odmę (mały koszt, a warto w Twoim przypadku), zajrzyj do wałków i hydrauliki...
bratpit Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 odma jeżeli niebyła wymieniana to na 100% jest do wymiany. Co do spadku mocy obstawił bym tu umierający albo całkiem umarty przepływomierz - odepnij go i zobacz czy jest jakaś różnica. Gwizdanie turbiny też nie jest zaciekawym zjawiskiem bo tam też może się już coś dziać , powinno być tylko leciutko słychać przy wyższych obrotach napewno nie na wolnych. Najlepiej zrobić logi i wrzucic na forum napewno ktoś pomoże.
spanky Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 to chyba bedzie ta słynna odma w 2.5 TDI V6 ...
marooo Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2008 Dziekuje za potwierdzenie domysłów. Do BratPit - wyslalem ci prosbe na gg w sprawie zdjec z wymiany odmy, bede wdzieczny za udostepnienie. Co do turbiny to jest dokladnie jak mowisz, delikatny swist na wysokich obrotach, jedynie dochodzi to "jakby" lewe powietrze też tylk o na wysokich obrotach, ale to juz niech stwierdzi mechanik. Przepływomierz raczej na 100% do wymiany, miesiac temu był na VAG-u i tak podejrzewal mechanior.
Flyer Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 marooo, tu masz piekny opis Karola z AKP. http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798
Sleev Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Maroo jak chcesz to mam odmę do AKE (pewnie do innych v6 też będzie pasowała). Jest zdjęta z mojego zamochodu przy przebiegu 140kkm. Jest w PEŁNI SPRAWNA - niepotrzebnie była ruszana - w starszych rocznikach były filterki papierowe i siateczkowe ale chyba od mojego rocznika kładli plastikowe które wyglądają jak wymiona krowy Filterek nie jest przytkany, popękany, no jak nówka! Miałem kupiony już nowy więc wymieniłem ale w sumie nie potrzebnie. jak ktoś chce to za 100zł upchnę bo nie potrzebnie mi leży - nie będę już jej tykał więcej u siebie chyba że coś zacznie się sypać. Pozdrawiam!
marooo Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2008 Panowie fachowcy ostatnie pytanie. W pasacie 1,9 tdi 90 KM sam wymienilem pompe wody co nie jest uważane za mocno skomplikowane aczkolwiek czasochlonne(zrzucanie przodu, wyciaganie alternatora itp itd). W związku z tym czy ruszac samemu odme czy dawac do mechanika? Pozdrawiam
lukaszr Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 W pasacie 1,9 tdi 90 KM sam wymienilem pompe wody co nie jest uważane za mocno skomplikowane aczkolwiek czasochlonne(zrzucanie przodu, wyciaganie alternatora itp itd). W związku z tym czy ruszac samemu odme czy dawac do mechanika? A co ma wspólnego wymiana pompy wody w 1.9 TDI z wymianą odmy w 2.5 TDI ?
Sleev Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Ruszaj. 2h roboty sprawnej i po bólu. Jak chcesz tą odmę to się odezwij - naprawdę w idealnym stanie a zostanie Ci trochę w kieszeni. Pozdr
marooo Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2008 W pasacie 1,9 tdi 90 KM sam wymienilem pompe wody co nie jest uważane za mocno skomplikowane aczkolwiek czasochlonne(zrzucanie przodu, wyciaganie alternatora itp itd). W związku z tym czy ruszac samemu odme czy dawac do mechanika? A co ma wspólnego wymiana pompy wody w 1.9 TDI z wymianą odmy w 2.5 TDI ? Chodzilo o stopien trudnosci
Musashi Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 adi, jak dobrze pamietam to kopcenie na niebiesko nie jest przyczyna spalanego oleju tylko zlej mieszanki paliwowej. Jesli by oliwe palil to chyba na siwo i przy tym specyficzny zapach. Ale moglem pomieszac. A Ty kolego marooo, nie bulwersuj sie tak, nikt Ci nei chce zle rzyczyc. Wg mojej wiedzy, niebieskawy dymek to palacy sie olej w komorrze spalania, gdy za duzo ropy to kopci na siwo. maroo spoko, to takie przyjazne zarty
Pikuś Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Jak za duzo paliwa to na czarno. Wiedza Ci co maja mocne programy. Na niebisko to chyba lejace wtryski lub cos z pompa. Lub zle ustawiony kat wtrysku. A siwy to chyba spalanie oliwy. Tylko fakt faktem, ze to dziwnei wystepowalo po rozgrzaniu, a chyba lejace wtryski i pompa to wlasnie jak zimny silnik. nic czekamy co z ta odma.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się