Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jaka przyczyna ciągle brudzacej się turbiny


piter286

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z audi a4 1.9 TDI 110kM od dluzszego czasu mam problem z turbina co 1.5 miesiaca musze ja wyciagnac i ja wyczyscic i nie wiem czemu zaczelo mnie to juz troche denerwowac i kupilem nowa i po miesiacu bylo to samo wymienilem tez wtryski , zaslepilem egr i jest tak samo pomuzcie bo juz niewiem co robic pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, NIE TU, po drugie, może jeździsz jak dziadek :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co moze byc przyczyna ciagle brudzacej sie turbiny myslalem tez nad pompa wtryskowa moze ma za male cisnienie a tak to juz mam wszystko powymieniane

[br]Dopisany: 22 Maj 2011, 14:33_________________________________________________wlasnie chodzi ze nie nawet zrobilem mu mape wtryskow i tez nie pomogla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z audi a4 1.9 TDI 110kM od dluzszego czasu mam problem z turbina co 1.5 miesiaca musze ja wyciagnac i ja wyczyscic i nie wiem czemu zaczelo mnie to juz troche denerwowac i kupilem nowa i po miesiacu bylo to samo wymienilem tez wtryski , zaslepilem egr i jest tak samo pomuzcie bo juz niewiem co robic pozdrawiam wszystkich

Siema. A kata masz?. Bo ja tez miałem problemy może nie co miesiąc ale co 6 miesięcy. Ale od razu mówie ze jak go wywaliłem problem sie juz nigdy nie pojawił, Od 2 lat. To był najpiękniejszy dzień chyba w historii mojego auta. Hehe. I w brew wszystkim opinią ze PSJ zawala turbinę. Moze i tak. Ale Mówie wam z czystym sumieniem ze całą zime przejeździłem psjotem i po zimie nadal mogę bez problemów najmniejszym palcem u ręki przestawiać geometrie bo nic sie jej nie stało. A więc u mnie wywalenie kata załatwiło problem z zasyfianiem turbiny raz na zawsze. Jak wtryski leją tez może tak być. Ale mówiłem ze sprawdzałeś. A jak logi na vagu? Wszystko ok?

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze cos innego niedomaga,ze wystarczy delikatny osad na turbo,ktory stawia minimalny opor i juz awaryjny(gdzie w innym normalnym bylby Overboost do 1.1-1.2 i nastapilo by ustabilizowanie boost)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Zimny Chirurg 2 pisze, logi dynamiczne do zrobienia, może trzeba turbo ustawić. Lejące wtryski, źle ustawiona dawka, wywalić kata. Ja u siebie też miałem identyczny problem, czyściłem turbo co 1,5 - 2 mieś :wallbash: szukałem, kręciłem i nic. Wymieniłem końcówki wtrysków na nowe, pompa była na regeneracji ale za dużo nie robił, więc mogłem jeszcze na niej jeździć, ale teraz mama pewność. Po tym zabiegu dalej było to samo. Kata nie miałem już od samego początku kupna auta, ktoś wybił porcelankę ze środka :rolleyes::mysli: Wziąłem się za ustawienie turba i od tamtej pory nic już nie robię i samochód lata aż miło :naughty: a jest to już jakieś 8 mieś.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem pompe kat i dawka paliwa ok i juz mi sie pomysly koncza a co myslicie o wydechu bo kata tez juz nie mam :rolleyes:[br]Dopisany: 22 Maj 2011, 22:00_________________________________________________a co myslicie o wyczyszczeniu kolektora ssacego czy ma to jakis sens [br]Dopisany: 22 Maj 2011, 22:04_________________________________________________macie moze jakies pomysly co moze byc przyczyna brudzacej sie turbiny z gory dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze przyczyna sa krotkie odcinki, gdzie silnik nie zdazy nawet sie zagrzac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz kolego jak jeździsz? jakie odcinki robisz ? Często robisz trasy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometrie jak już czyścisz to na lustro ją zrób i zobacz czy te blaszki które chodzą nie znajdują się niektóre bliżej tego kółeczka ( wtedy szczelina jest mniejsza ) jak tak to masz przyczynę :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega druga NOWA TURBO kupil.Czytajcie tam nie ma co sie zapiec

Pewnie kupił 'nowa' używaną :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zobacz czy sadze z tłumika na wylocie po zewnęcznej stronie ci się nie osadzają takie pierścionki , puki tego nie zlikwidujesz to turbo będzie ci się zapiekać.

Ja mam ten sam problem ale dopiero jak założyłem turbinę od AWX na wcześniejszej tego nie było bo miała problem z dobiciem do przymknięcia kierownic.

Na nowej turbinie po trzecim ostatnim czyszczeniu zrobiłem tylko 800km i kierownice staneły.

Wymieniłem już dwa komplety wtrysków , dałem je do sprawdzenia i regulacji do Nadażyna, katalizator usunięty, pompa sprawdzona przepływomierz wymieniony EGR zaślepiony, Odma puszczona poza turbinę , oleju nie ubywa z silnika i dalej to samo- raz na dwa miesiące czyszczenie turbiny nic innego nie pomaga. Zmiana z dawki 4,5mg na 2,0mg też nic nie wniosła .

wszystko jest w stanie wzorcowym tylko te pierścionki z sadzy na zewnątrz wydechu - nie mogę dojść czym są spowodowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli czyścisz to jak kolega wyżej napisał trzeba zrobic na lusterko. Ja u siebie wyczyściłem ale nie spolerowałem i mam po miesiąsu noflauty. Ale niestety nie miałem wtedy czasu zrobić tego dokładniej a samochód był potrzebny. I będe rozbierał znowu.

Może tez sprawdzić czy turbina nie puszcza oleju bo wtedy będzie sie on spiekał i tez zwiększy przyleganie sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli czyścisz to jak kolega wyżej napisał trzeba zrobic na lusterko. Ja u siebie wyczyściłem ale nie spolerowałem i mam po miesiąsu noflauty. Ale niestety nie miałem wtedy czasu zrobić tego dokładniej a samochód był potrzebny. I będe rozbierał znowu.

Może tez sprawdzić czy turbina nie puszcza oleju bo wtedy będzie sie on spiekał i tez zwiększy przyleganie sadzy.

w moim przypadku lusterko nie pomogło staneła po 800km

odma puszczona bokiem a z silnika od wymiany do wymiany ubędzie połowa stalki na 12tys k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli czyścisz to jak kolega wyżej napisał trzeba zrobic na lusterko. Ja u siebie wyczyściłem ale nie spolerowałem i mam po miesiąsu noflauty. Ale niestety nie miałem wtedy czasu zrobić tego dokładniej a samochód był potrzebny. I będe rozbierał znowu.

Może tez sprawdzić czy turbina nie puszcza oleju bo wtedy będzie sie on spiekał i tez zwiększy przyleganie sadzy.

w moim przypadku lusterko nie pomogło staneła po 800km

odma puszczona bokiem a z silnika od wymiany do wymiany ubędzie połowa stalki na 12tys k.

aha no to zmienia postać rzeczy.

Ja tez miałem okopconą rure wydechową, zaślepiłem EGR i znikło na jakiś czas ale znów sie pojawiło sam nie wiem czym to spowodowane. Podejrzewam że jadąc w trybie awaryjnym dostaje wiecej paliwka niż powietrza, nie dopala i dlatego jest sadza bo akurat od kiedy zaczął mi czesto łapać muła to sie pojawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mozliwe, ilosc podawanego paliwa przeliczana jest na podstawie podanego powietrza. najpierw powietrze, pozniej paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś masz u siebie mocno na kombinowane :gwizdanie:

Ja u siebie od ostatniego czyszczenia turba, a to było jakieś 8 mieś temu i mam już przejechane na niej 4000 km i nic się nie zapieka do tej pory. Mam do pracy 4 km i auto też nie ma gdzie się zagrzać, ale na zimnym jeżdżę powoli do 2500 obr. Moim zdaniem czy zimny czy ciepły to nie ma różnicy. Dodam że, pompa i wtryski wysyłane były do Nadarzyna i jestem zadowolony, turbo sam ustawiałem i wszystko jest :good:

Trzeba wszystko raz a dobrze ustawić a nie wymieniać za każdym razem turbo, bo można zbankrutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich turbo oddali mi nowe na gwarancji narazie jest wszystko ok jak bedzie pozniej zobaczymy mam jeszcze jedno pytanko ja dojezdzam do swiatel lob skrzyzowania to caly samochod mi sie trzesie przez chwile jak puszcze noge z hamulca to przestaje co to moze byc

czy mieliscie jakies takie przypadki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...