Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Pytanie o zapalanie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie do tej pory jeździłem golfem III z silnikiem 1,9 TDI AFN 110km teraz mam AUDI A4 z silnikiem AWX. I widze różnice w zapalaniu tych silników golf po przekręceniu kluczyka odplał od razu a audi musze troszke pokręcić na rozruszniku tak 1 może 1,5 sekundy bez znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. Czy to normalne???? Wiem że to zupełnie inne silniki z innym systemem wtrysku.

Opublikowano

Raczej nie, u mnie odpala na dotyk

Opublikowano

No wałśnie na dotyk palił mi ten golf a to audi odpala ale nie tak od razu. Myslalem że silniki PD tak mają ale skoro mówicie że wam pali na dotyk to w moim jest coś nie tak tylko ciekawe co?? Jak ktoś ma jakieś pomysyły co sprawdzić jakie zrobić logi to proszę o porade. Mam Vaga więc moge wszysko potestować tylko od czego zacząć?? Co może być przyczyną??

Opublikowano

poszperaj na forum.

jedynym sposobem zeby tobie pomoc jest podlaczenie do VAG spr bledow i wykonanie wykonanie logow statycznych silnika. dwie mozliwosci albo kupic VAG, albo poszukac kolegi z forum z okolicy.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=5141.0

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0

najprawdopodobniej to problem swiec zarowych, jednak moze byc problem z czujnikiem halla. VAG wykaze.

Opublikowano

Mam Vaga i moge samemu zrobić logi tylko których kanałów??? Mysle że świece żarowe raczej odpadają bo na ciepłym silniku też nie pali na dotyk tak samo jak na zimnynm.

Opublikowano

Ja bym zaczął od kąta wtrysku, kanał 00 w Engine. Prawidłowa wartość to o ile pamiętam 51.

Opublikowano

Ok jutro zrobie pomiary kąta wtrysku. Swiece narazie sobie daruje bo to nie będzie ich wina. Mysle że to może być też czujnik Halla tak jak Musashi pisał wyżej. Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł co sprawdzoić VAG-iem?? W tym temacie: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=93 troche pisze o czujniku Halla i co dzieje się gdy przestanie działać.

Opublikowano

U mnie było podobnie i okazało się, że miałem spalone dwie świece. Ja jednak sprawdziłbym świece a dopiero kąty wtrysku itd.

Pozdrawiam

Opublikowano

U mnie było podobnie i okazało się, że miałem spalone dwie świece. Ja jednak sprawdziłbym świece a dopiero kąty wtrysku itd.

Pozdrawiam

Ale działo się tak nawet ciepłym silniku że trzeba było go chwilke pokręcić?? Ja mysle że jak silnik jest ciepły to świece już są nie potrzebne Ale sprawdze je też.

Opublikowano

gdy bedziesz sprawdzac bledy w ECU i bedzie problem ze swiecami to wyjda. to samo jezeli bedzie problem z "hallem".

1,9 TDI powinien palic na dotyk max co musisz obrocic wał silnika to 1/2 obrotu.

Opublikowano

Ok za chwile zczytam błędy Vagiem i zrobie logi.

Opublikowano

Miałem podobny problem choć nie wiedziałem iż może być lepiej gdy po zakupie zrobiłem wiele zaniedbanych czynności naprawczych po byłym niedbaluchu-właścicielu między innymi wymieniłem świece probem znikł,wówczas skapnołem się że odpala z dotyku :)

A wię u mnie były to świece...działo się to na zimnym i na ciepłym silniku.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Ja bym zaczął od kąta wtrysku, kanał 00 w Engine. Prawidłowa wartość to o ile pamiętam 51.

ale nie w PD-kach ... ;)

Opublikowano

Ja bym zaczął od kąta wtrysku, kanał 00 w Engine. Prawidłowa wartość to o ile pamiętam 51.

grzanek85 jak nie jesteś czegoś pewien to nie pisz i nie wprowadzaj w błąd - w silnikach PD nie sprawdzasz kąta wtrysku tylko kąt synchronizacji. Sprawdza się to w grupie 004 na poz. 4.

Najlepiej jakby był 0, ale norma jest -3 / +3. Tylko to jest na biegu jałowym i należy pamiętać, że przy obciążeniu ten kat będzie rósł trochę, więc jak na jałowym będzie około +2,5 to na pewno pod obciążeniem wyjdzie poza normę i trzeba to zmienić.

Opublikowano

Ja bym zaczął od kąta wtrysku, kanał 00 w Engine. Prawidłowa wartość to o ile pamiętam 51.

grzanek85 jak nie jesteś czegoś pewien to nie pisz i nie wprowadzaj w błąd - w silnikach PD nie sprawdzasz kąta wtrysku tylko kąt synchronizacji. Sprawdza się to w grupie 004 na poz. 4.

Najlepiej jakby był 0, ale norma jest -3 / +3. Tylko to jest na biegu jałowym i należy pamiętać, że przy obciążeniu ten kat będzie rósł trochę, więc jak na jałowym będzie około +2,5 to na pewno pod obciążeniem wyjdzie poza normę i trzeba to zmienić.

Musi być 0 na biegu jałowym przy 90 st C i koniec tematu. Wtedy będzie palił od kopa.

Opublikowano

hehe. jeszcze powinnismy sprecyzowac co to znaczy palenie od kopa.... :D

jakby nie patrzec pojecie dosyc wzgledne....

a teraz sam sie zastanawiam co to ten kop i czy mnie dobrze pali... :gwizdanie:

Opublikowano

hehe. jeszcze powinnismy sprecyzowac co to znaczy palenie od kopa.... :D

jakby nie patrzec pojecie dosyc wzgledne....

a teraz sam sie zastanawiam co to ten kop i czy mnie dobrze pali... :gwizdanie:

mniej niz jeden obrot wału ... :naughty:

Opublikowano

acha, czyli rozumiem ze jak robi wszy,wszy, ter, ter, ter,....... , to ok, a jak wszy, wszy, wszy, ter, ter, ter,.... to za duzo? :kox::D

Opublikowano

acha, czyli rozumiem ze jak robi wszy,wszy, ter, ter, ter,....... , to ok, a jak wszy, wszy, wszy, ter, ter, ter,.... to za duzo? :kox::D

dziwne dzwieki wydobywaja Ci sie spod maski ..... :polew:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...