rox79 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Hej, Jestem świeżym właścicielem mojej niuni i przeczytałem wątek "2,5 TDI dlaczego go tak krytykują". Ponoć w tym silniku AYM siadają wałki rozrządu, to zalecane jest aby nie butować zimnego silnika (w wątku była mowa o silnikach AFB/AKN do A4 czy ten AYM to to samo rozwiązanie technologiczne?). Ja tak lubie butować, że nie moge się doczekać kiedy temperatura wody wzrośnie do 90 stopni. 99% moich tras to miasto i odległości 5-20 km więc czesto przy dzisiejszych temperaturach otoczenia nawet nie zagrzeje go do 90st. nie mówiąc tu o temp. oleju gdzie z reguły przy małych trasach mam jedna kreske ponad 60. Gdzieś po 15 km silnik jest w pełni rozgrzany czy dopiero wtedy mogę wciskać? Czy wystarczy jak woda się zagrzeje do 90st? Jeśli to taka lipa z tymi wałkami to na jakich maksymalnie obrotach mam jeździć dopóki się te 90st nie pojawi?
Gość bibon Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Poszukaj na forum,bo podobne tematy już były.Żadnego silnika nie należy butować jak jest zimny.Zapraszam do zapoznania się z "przykazaniami dla TDI"
Musashi Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 jezeli butowaniem okreslasz gaz w podloge, to ciagle takie traktowanie silnika jest szkodliwe. A6 to nie subaru impreza , juz nie wspomne o sprawianiu zagrozenia na drodze... przeciez w miare rozsadna predkosc w miescie, te 70-80 km/h osiagasz w kilka sek... z tym rozgrzaniem silnika to chodzi o temperature oleju ktory swoje wlasciwosci smarne osiaga przy temp 90C. wiec 60st dopiero preludium do wlasciwej temp. co do max obrotow to nie tylko chodzi o nierozkrecanie do obrotow maksymalnych, ale rowniez o delikatne operowanie gazem do momentu calkowitego rozgrzania silnika.
pet3r Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Czy wystarczy jak woda się zagrzeje do 90st? woda osiąga temperaturę szybciej niż olej, a o olej tu chodzi. warto przejechać jeszcze kilka km po tym, jak płyn chłodniczy osiągnie 90 st, żeby olej też mógł się rozgrzać.
slaweq Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Czy na klimatroniku mozna sprawdzic temp. oleju? czy to kanał 49 moze? juz sie pogubiłem z tym wszystkim
slaweq Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 to juz calkiem zgłupiałem, albo ktos mnie wprowadzil w błąd... na ktorym kanale w takim razie jest temp silnika?
Musashi Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 jeszcze tak sobie mysle skoro masz az tak duza roznice temp oleju, rox, masz zalozone wszystkie dolne oslony silnika?
mcm Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 najlepiej "butować" jak zaczyna wstawać wskazówka od temp. płynu chłodzącego :th:
spanky Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 najlepiej "butować" jak zaczyna wstawać wskazówka od temp. płynu chłodzącego :th: ciekawa teoria ....
Musashi Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 OT teraz bedzie dyskusja filozoficzna nt co to jest temperatura silnika. ciekawe.... jakim traktatem ja zakonczymy? w sumie mamy dwie wartosci w A4 nie ma dyskucji widzimy temp plynu. w A6 mamy dodatkowo temp oleju. wydaje mi sie mimo wszystko ze te wartosci powinny byc skorelowane. plyn chlodzacy ma wieksze cieplo wlasciwe wiec nagrzewa sie i stygnie wolniej niz olej... wiec stawialbym ze bardziej jest miarodajna temp plynu... jednak sytuacja u rox-a wydaje sie pokazywac co innego
slaweq Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 to juz calkiem zgłupiałem, albo ktos mnie wprowadzil w błąd... na ktorym kanale w takim razie jest temp silnika? a takie pytanie: co to jest wg Ciebie temp silnika??? mógłbyś szerzej wyjaśnić?? Czytając całą tą dyskusje juz nie wiem nic :> dlatego prosze mnie oświecic jak jest poprawnie Wroce jeszcze do kanalu 49 na klimatroniku (temp plynu?), jaka powinna byc optymalna temperatura? u mnie osiąga max 72 stopnie.
spanky Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Wroce jeszcze do kanalu 49 na klimatroniku (temp plynu?), jaka powinna byc optymalna temperatura? u mnie osiąga max 72 stopnie. a jak jest na zegarach i Vag'u ?
slaweq Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Wroce jeszcze do kanalu 49 na klimatroniku (temp plynu?), jaka powinna byc optymalna temperatura? u mnie osiąga max 72 stopnie. a jak jest na zegarach i Vag'u ? Na zegarach jest podobnie, max 75-80 stopni a na Vag'a jestem umowiony w sobote z Łukaszem to zobaczymy co pokaze. u mnie osiąga max 72 stopnie. jeżeli na budziku pokazuje ci też coś koło tego to masz termostat do wymiany A może być to tylko czujnik?
Rafaell Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Jasne że może to być także wina niesprawnego czujnika. Ja tak miałem u siebie i wymieniłem termostat, nie pomogło więc czujnik wymieniłem i wszystko powróciło do normy. Jeśli to czujnik to powinno wyjść na vagu.
Musashi Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 no dobra kanał 49 pokazuje wartosc z ktorego czujnika? wydawalo mi sie ze z tego ktory sprawdzamy tylko VAG-iem i jest zrodlem info o temp plynu dla ECU? wiec, rozumiem to tak ze skoro czujnik temp plynu dla zegarow i czujnik temp ECU pokazuja to samo to termostat....
slaweq Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Czy kanal 49 pokazuje to co zaznaczylem na zegarach? A teraz cos z kodów klimatronika.. 49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu) 51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC Jechalem na 51 kanale i temp zatrzymala sie na 90 stopniach a na zegarach bylo 70. Juz nic z tego nie rozumie.
rox79 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2008 Musashi skoro pytałeś jak jest to Ci mowie u mnie jest tak, że po 5km spokojnej jazdy mam na wskaźniku temp płynu chłodzącego tym u góry co zazanczył kolega jakieś ruchy wskazówki do góry po jakiś 7-9km może nawet 90st natomiast na wskaźniku tym po lewej na dole tj. temp oleju dopiero wchodzi mi na pierwsza kreskę ponad 60 czyli 80st po jakiś 15km mam na górze 90 na dole po lewej 100st i tak już trzyma niezależnie od dalszej jazdy. Moje pytanie kiedy mogę sobie butować powyżej 2,5 tyś obr? Tak ogólnie to staram się nie wciskać żeby skakało powyżej 2,5 tyś ale czasami jak mnie jakiś burak wk...wi to lubię wystartować odpowiednio ze świateł Osłony silnika od dołu mam wszystkie poza tym to na klimatroniku w ogóle mam coś innego bo tych kodów jest u mnie 84 i na kanale 49 i 51 to pokazuje w ogóle jakieś inne sprawy, może to przez to, że to jest A6 i klimatronik dwustrefowy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się