Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Doładowanie turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie poniewaz mam podejzenie co do zaworku znajdujacego sie w turbo (prawdopodobnie niewyregulowany odpowiednio po wymianie turba) poniewaz sluchac i czuc iz turbo ciagnie ale nie do konca w porownaniu z tym co bylo kiedys, dodam tylko ze od strony elektronicznej nic nie wykazalo,bez zastrzezen wiec pada na turbo. Pojechalem do gosia aby sparwdzic cisnienie doladowania z tym ze zmierzyl mi tylko na biegu jalowym na postoju i pokazuje ok 0,8 bara czy tak powinno byc?? czy w trakcie jazdy pod obciazeniem pokazywalo by wiecej? czy tak samo?? wiem ze prawidlowo powinno niby byc 0,6-0,7 bara. Coo tym myslice?

Opublikowano

Na postoju nigdy nie napompiesz 0,8 bar-a w serii :blink: Co to za mechanik u którego byłeś?? Nie wiem co musiałbyś tam mieć za suszare aby 0,8 napompać na biegu jałowym. To bujdy ci koleś pocisnął. najprostsza metoda: Kup za pare złotych zwykły przemysłowy manometr ze krótką skalą np. do 2barów i podłącz się pod kolektor ssący jakimś wężykiem. Przy max doładowaniu powinieneś mieć 0,55Bar-a i powinno się utrzymywać jakoś tak conajmniej do 4500Rpm.

+

Powiedz mi jeszcze czym ten spec to zmierzył i będzie wszystko jasne?

Opublikowano

no to niezle, najlepsze jest to ze to pracownik takiej malej firmy ktora sie zajmuje regeneracja pomp turbin itp. Mysle ze najlepiej chyba jak ja zdemontuje i sprawdza mi ja na stole ale wydaje mi sie ze jest cos z tym westergate (tzn klapka-zaworek ktory znajduje sie w turbo)mysle ze jest to kwestia regulacji bo turbo kreci wirnik nie ma luzow. Myslisz ze dobrze podezjewam??[br]Dopisany: 17 Styczeń 2008, 11:40 _________________________________________________przyniosl taki wielki kompresor i tam wlasnie mial m.in zegar manometr i podpinal sie tak jak mowisz pod ssacy

Opublikowano

sprawdzał ci pod jakim cisnieniem uchyla się westgate

powiniem zaczynac się uchylac przy 0,55 bara

Opublikowano

klapka westgata powinna się uchylać juz przy 0,55 bara, jak się uchyla nie wiem musilibyscie zdjąc katalizator i zobaczyc

bardzo częsta wadą w tej naszej turbinie k03 jest gruszka - czuli ta baryłka w dziubkiem na który nakłada się wąz od elektrozaworu.

Moja sugestia - kupic nową gruszke i zamontować

Opublikowano

Wskaźnik koks :decayed:

ale jakie wartości będzie wskazywał tego nie wiemy...

Opublikowano

co sądzicie o tym wskaźniku?

Lepszy taki jak żaden. Trzeba tylko przetestować jak wskazuje. Jak kupisz na allegro to masz 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny (prawo EU). Zawsze możesz kupic, zrobic test i zamiescic go na forum. Przynajmniej zburzy to niektóre mity. A jak będzie strasznie przekłamywał nawet do 0,6 to odeślesz sprzedawcy :)

Najlepiej jak kupisz na próbe to podłączyć pod kompresor przemysłowy i sprawdzic czy i ile przekłamuje. Ten starszy Auto Gauge z serii Smoke pokazywał dobrze do 0,6bar-a a pózniej przekłamywał.[br]Dopisany: 18 Styczeń 2008, 12:53 _________________________________________________

mysle ze jest to kwestia regulacji bo turbo kreci wirnik nie ma luzow.

Na WastGate w sumie nie ma za bardzo regulacji, możesz co najwyżej naciągnąć to cięgno lub poluzować. Jest to tak przewidziane, że jest zakres w którym się uchyla i domyka przy danym cisnieniu bądz podcisnieniu. Chyba, że ktoś kiedyś się tam bawił z tym i coś porzezbił (np. skrócił cięgno z WG-nie wiadmo po co, ale i tacy się zdarzają). Tym i tak steruje ECU poprzez N75 i tak długo podaje podcisnienie/trzyma zamkniętą klapke dopóki nie uzyska odpowiedniego ciśnienia w kolektorze ssącym gdzie jest czujnik cisnienia. Sterownie ECU poprzez N75 może zawodzić( mogą dziać się anomalia doładowania) jeśli masz np. uszkodzonego WG -mechanicznie (dziurawa membrana itd..). Lub niesprawnego N75, bądz któryś wężyk spadł.

Opublikowano

hm no ale jesli bylby uszkodzony np N75 to komputer pokazalby blad?? U mnie od strony elektroniczej nic nie wykazalo koles robil tez niby logi i mopwil ze wedlug niego turbo... nic nie pozostaje jak wyciagnac turbo i wrzucic na stol w warsztacie hm

Opublikowano

N75 nie wywali bledu.A logi byly robione dynamiczne czy statyczne??

Opublikowano

N75 nie wywali bledu.A logi byly robione dynamiczne czy statyczne??

Z tego co wyżej napisane to mechanicy chyba Vaga nie widzieli. Sprawdzanew kompresorem na jałowym.

Opublikowano

czy dynamiczne czy stateczne nie wiem teraz powiedzial mi tylko ze logi robil i elektronika jest czysta wiec pozniej pojechalem do tego barana co wlasnie mi zmierzyl doladowanie na jałowym, teraz przynajmniej bym wiedzial no ale ten koles to niby pracownik firmy ktora regeneruje turba i taki motym odwala... Nie wiem no chyna wyciagne turbo i dam im na stół, chyba ze jeszcze sie wstrzymac i do ASO pojechac powiedzieli mi ze sprawdzenie kompa 150zł tylko nie wiem na czym to polega czy tylko sprawdzenie bledow czy moze wlasnie logi. Apropo logow dynamiczne to sa sprawdzane w trakcie jazdy pod obciazeniem? a rozumiem statyczne na jałowym tak?? Co byscie mi poradzili zrobic?[br]Dopisany: 18 Styczeń 2008, 19:21 _________________________________________________zauwazylem jeszcze cos takiego mianowicie: jezeli silnik nie ma obciazenia,przyspieszam na rownej drodze na pierwszych 3 biegach to zbiera sie calkiem sprawnie natomiast jezeli to samo przyspieszenie wykonuje pod gorke to kompletnie nie chce jechac tak jakby wogole sie turbo nie zalanczalo. Kto wie czym jest to spowodowane? jak to wytlumaczyc?

Opublikowano

Nie wiem jak co wytlumaczyc,ale ten model nie obsluguje logowania :)

Moim zdaniem ci co regenerowali ta turbinę powinni ja wyregulować.

Opublikowano

A ja proponuje zagadac do kogos z klubu z twoich okolic co ma vag-a.Zrobic porzadne logi na drodze(wszystko jest opisane na forum jak)Zrobic potem temat i poprosic o analize wynikuw VAG.Tak bedzie najtaniej i najlepiej.....

Opublikowano

Tukan ma racje najlepiej znajdz kogoś z Vag-iem kto umie się nim dobrze posługiwać. Do ASO, IMO nie opłaca się jechać.

Możesz też sprawdzic N75 od strony mechanicznej. Bo u mnie kiedyś była taka sytuacja, że iglica w tym zaworku była uszkodzona/zanieczyszczona mechanicznie i ze strony elektrycznej wyglądało wszystko na ok bo cewka zaworka działała ale zaworek poprostu nie domykał się całkowicie. Efekt był taki że nie miałem takiego doładowania jakie powinno.

Nie koniecznie koleś który ci sprawdzał cisnienie na postoju jest z nim coś nie tak, bo tak jak ci Poziek napisał: on mógł ci sprawdzać cisnienie przy jakim się przepustnica do spalin otwiera. Jeśli stwierdził że jest oki to znaczy że membrana w WG jest cała.

Poza tym to auto jest słabe pod górke bo nie ma takiego momentu jaki powinno mieć, a nie ma takiego momentu bo nie masz prawdopodobnie takiego doładowania jakie powinieneś mieć.

Powiedz jeszcze jaką masz skrzynie. Bo jeśli to Automat to niedostatek momentu może być jeszcze bardziej odczuwalny niż przy manualu.

Opublikowano

skrzynie mam manual 5, wlasnie wrocilem z trasy i poprostu jest mul a szczegolnie powyzej 3 tysiecy, wsumie najlepiej jeszcze sie kreci miedzy 2400 obrotow/min do 3000 pozniej to nic nie czuc jedzie jak wolnossacy,wogole na 1 biegu to przy ruszaniu z pod swiatel tez mol ciagnie dopiero powyzej 2 tys :/:/. Ten N75 jest tutaj gdzies kolo turba tak? moglbys wrzucic jakas fotke? zebym sie upewnil czy jest to napewno to jesli tak to zdemontuje i zobacze jak to wyglada, orientujesz sie jaki jest koszt

N75?[br]Dopisany: 20 Styczeń 2008, 19:40 _________________________________________________zauwazylem ze czasme jest troche lepiej a czasem bardziej sie muli :/[br]Dopisany: 20 Styczeń 2008, 20:03 _________________________________________________ten N75 jest gdzies tutaj kolo turba??[br]Dopisany: 23 Styczeń 2008, 01:57 _________________________________________________to jest ten czujnik gdzie ida dwa wezyki i kostka elektryczna??

Opublikowano

N75 wygląda tak:

resizeofimage007ub7.jpg

Jest to koszt ok. 220zł w ASO.

Najgorzej jest powyżej 3k RPm bo wtedy najbardziej turbo powinno ładować, a jeśli nie ma tego doładowania jakie powinno być to najbardziej daje to we znaki.

Ciesz się, że nie masz automatu, bo jak ja kiedyś jezdziłem automatem i miałem coś nie tak z doładowaniem to myślałem, że zaraz wysiąde z auta i zaczne je sam pchać-taki było czuć niedostatek.

A wydaje mi się, że w twoim aucie może się wszystko dziać. Możesz mieć nieszczelność w dolocie, uszkodzony N75, coś nie tak z Aktuatorem, różne rzeczy mogą być. Możesz coś sam próbować porobic ,ale bez pożądnej diagnozy się nie obędzie chyba. A jak nie masz za tyle wiedzy.... :rolleyes:

Opublikowano

gregory dzieki ci serdecznie zdemontuje sobie ten czujnik i zerkne co i jak no i pozostaje mi szukac dobrego elektronika zeby mi zdjagnozowal wkoncu co i jak jesli to nie bedzie to,bo niestety nie znam nikogo kto umie oglslugiwac vaga a z mojej okolicy na forum to tez raczej pozcatkujacy sami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...