disem Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 Witam wszystkich Pytanie moje dotyczy sposobu czyszczenia układu klimatyzacji (przewody, chłodnica itd.) po zatarciu się sprężarki. U mnie potrzebne jest płukanie układu bo w jest pełno opiłków, co widać po rozkręceniu przewodów w okolicach podszybia (jest tam dysza, która ma za zadanie wyłapywać syfy). Jeśli są tam opiłki to układ do płukania!!! Wszędzie gdzie pytam taka operacja kosztuje sporo (ok 400zł) i stąd moje pytanie czy da sie zrobić to samemu. Czy ktoś próbował już rozkręcać wszystkie elementy układu klimatyzacji? Może ktoś ma schemat instalacji? Zastanawiam sie czy można przewody np. przedmuchać powietrzem albo przepłukać Kärcherem? I czy da sie tak wyczyścić chłodnice klimatyzacji? (podobno trzeba ją wymienić przy takiej awarii, bo nie da sie jej dobrze wyczyścić) Proszę o wypowiedź osób, które mają juz taką naprawę za sobą lub widzą jak to zrobić.
majkel_majki Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 Żadnym karcherem, broń Boże! Elementy układu nie powinny mieć kontaktu z wodą. Jeżeli już płukać samodzielnie to benzyną ekstrakcyjną, ale uważam że jeżeli ktoś się tego podejmie za 400 zł to szkoda czasu bo cena jest dobra.
disem Opublikowano 31 Maja 2011 Autor Opublikowano 31 Maja 2011 Dziękuje za informacje. Tak przypuszczałem, że woda odpada a benzyną to raczej będzie ciężko wypłukać samemu. Po prostu wydaje mi sie, że 400zł za podpięcie maszyny i przepłukanie układu (15min) to dużo i chciałem to sam w jakiś sposób zrobić. Z ilości odpowiedzi widzę, że chyba nikt sam nie próbował wyczyścić przewodów. Może ktoś jest w stanie wskazać mi miejsce gdzie jest w układzie parownik i skraplacz i jaki jest dostęp do tych części?
majkel_majki Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Czyszczenie maszyną? Myślałem, że miałoby to wyglądać zgodnie ze sztuką, układ zostałby rozebrany i element po elemencie przepłukany, w tym kontekście cena 400 zł byłaby nawet bardzo dobra. Skraplacz masz na pasie przednim przed chłodnicą, dostęp dobry, parownik w desce rozdzielczej za schowkiem, dostęp jest gówniany, ale można by go płukać bez demontażu zwłaszcza, że opiłki powinny zostać w dyszy rozprężnej. Większość opiłków zawsze zostaje w skraplaczu i osuszaczu bo są po stronie wysokiego ciśnienia zaraz za sprężarką, ale profilaktycznie płuczemy całość żeby potem nie było reklamacji.
disem Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2011 majkel_majki - możesz podzielić sie informacją jak przebiega i czym sie płuka rozebrane elementy układu ? domyślam sie że parownik to to samo co skraplacz ?
Michal_777 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Kolego jeśli masz dostęp do kompresora to ja na Twoim miejscu kupiłbym z 10L benzyny ekstrakcyjnej pistolet do konserwacji taki ze zbiornikiem aby wlać benzyne i heja dobrze przepłukać cały układ i musi być ok jak się dobrze przyłożysz. Nawet poodkręcać wszystkie rurki tylko skraplacz i parownik na aucie
krzysztof61 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 zle sie domyslasz , skraplacz to nie jest to samo co parownik .parownik masz wewnatrz auta , a skraplacz to inaczej chlodnica klimatyzacji i jest z [rzodu auta przed chlodnica plynu
majkel_majki Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Kolego disem, układ się rozbiera, sprężarkę i osuszacz złomuje, przedmuc**je i płucze poszczególne elementy specjalnym płynem, czy chociaż benzyną ekstrakcyjną. Do tego skraplacz najlepiej profilaktycznie wymienić bo nie masz gwarancji, że wydmuchasz z niego wszystkie opiłki, które powędrowałyby dalej do dyszy rozprężnej.
rikardo Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 majkel_majki - możesz podzielić sie informacją jak przebiega i czym sie płuka rozebrane elementy układu ? domyślam sie że parownik to to samo co skraplacz ? Układ klimatyzacji powinno płukać się specjalnym płynem. Płukaniu można poddać cały układ lub poszczególne elementy. W praktyce jedni próbują czyścić azotem inni benzyna ekstrakcyjną. Parownik przed dostaniem opiłków zabezpiecza ci dysza rozprężna natomiast w skraplaczu czyli chłodnicy za zderzakiem opiłki na pewno się znajdują. Teoretycznie jak wymienisz kompresor, osuszacz i poddasz płukaniu którego efekty trudno określić bo nie zajrzysz do skraplacza dysza rozprężna wychwyci ci kolejne opiłki. W skraplaczu jeżeli byś chciał go płukać oddzielnie jest problem ponieważ nie odkręcisz bez uszkodzenia od niego przewodów. Wszelkie informacje oraz porady techniczne jak postępować z układem klimatyzacji znajdziesz na stronie tej firmy http://www.laser-sinex.pl/ Powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się