Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana hamulców przednich na 312mm


Jarol

Rekomendowane odpowiedzi

Czy może ktoś w swojej A4 zmieniał hamulce z przodu na większe. Chciałbym wymienić hamulce na 312mm i mam pytanie co trzeba przy tym zmienić??? Wiem że na pewno tarcze i klocki ale co jeszcze czy wystarczą same jarzma czy trzeba zmienić całe zaciski??? Wiadomo że felga min 16". Jeśli ktoś przerabiał ten temat to proszę o podanie co było zmieniane z jakiego modelu bądź auta można dokupić części i orientacyjne koszty.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega adamo, chyba zakladal takie.

Dla mnie to musisz zmienic i zaciski i jazma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarol wyślij link do tego wątku Adamooo i niech on się wypowie bo on zakładał 312-tki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heja..jak chcesz wymienić tarcze na 312 musisz kupić jarzma i tarcze..klocki pozostają te same.. za jarzma płaciłem 100zł jakoś a tarcze 200zł 2 szt...jeśli chodzi o ceny w aso to chiba 350 szt jarzmo jedno.

po zmianie tarcz na większe nie założysz już felg 15"..najmniejsze to 16"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no poziek jak przejechał się to mówił ze dużo lepiej..a ja już się przyzwyczaiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli żeby zmienić hamulce na 312 wystarczy zmienić tarcze i jarzma z 2,5 TDI a klocki na pewno są takie same. Ja myśle że jak jest większa tarcza to klocki też powinny być troszke większe żeby zwiększyć siłe hamowania. Co o tym myślicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie ja taki zabieg przeprowadze na wiosne jak bede zmianiał komplet

cena jarzma w ASO 297 zł szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli żeby zmienić hamulce na 312 wystarczy zmienić tarcze i jarzma z 2,5 TDI a klocki na pewno są takie same. Ja myśle że jak jest większa tarcza to klocki też powinny być troszke większe żeby zwiększyć siłe hamowania. Co o tym myślicie??

Są takie same klocki dla 288 i 312.[br]Dopisany: 21 Styczeń 2008, 09:18 _________________________________________________A różnica w hamowaniu jest napradę bardzo odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli klocki sa taki same to maja taka sama powieszchnie tarcia to nie wydaje mi sie zeby byla jakas roznica :kox: a juz nie jakas znaczaca. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli klocki sa taki same to maja taka sama powieszchnie tarcia to nie wydaje mi sie zeby byla jakas roznica :kox: a juz nie jakas znaczaca. ;)

nie wydaje ci się...bo nie jechałeś i tym i tym

ja jechałem i róznica jest bardzo duża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby nie jechalem :no: wiec tylko przypuszczam oczywiscie moge sie mylic i zwracam honor :notworthy::shocked:

Ale na chlopski rozum jak samo zalozenie tarczy 312 mialo by ta bardzo usprawnic hamowanie niby wieksza powieszchnia, moze sie nie bedzie tak przegrzewac, moze bedzie sie szybciej schladzac.Ale niestety takie same klocki taka sama powierzchnia tarcia wiec jakiejs wielkiej roznicy bym sie nie spodziewal. :mysli::kox:

Powodzenia :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale powierzchnia klockow to nie wszystko. bardzo istotnym cyznnikiem jakosci hamowania jest temperatura tarcz oraz klockow hamulcowych.

wieksza srednica tarcz= wieksza powierzchnia = rowna lepsze odprowadzanie ciepla = zimniejsze tarcze i klocki = lepsze hamowanie . proste :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...