edraven Opublikowano 31 Stycznia 2019 Opublikowano 31 Stycznia 2019 (edytowane) 4 minuty temu, Radekst napisał: a odnosnie B5 to nie przypominam sobie zebym wspominal, ze chce jakies mody robic u Ciebie gdyz od samego poczatku moim autem zajmowal sie tylko jeden serwis (zarowno pod wzgledem napraw eksploatacyjnych jak i tuningu) i systematycznie przez 4-5 lat wprowadzalismy coraz to nowsze zmiany. Koledzy, może ktoś odświeży pamięć Radkowi? Przy okazji, multi w B8 Marcina Edytowane 31 Stycznia 2019 przez edraven
Radekst Opublikowano 31 Stycznia 2019 Opublikowano 31 Stycznia 2019 4 minuty temu, edraven napisał: Koledzy, może ktoś odświeży pamięć Radkowi? z checia bym sobie przypomnial 1 minutę temu, OGr napisał: Ale wy sie kochacie. o, i jest nawet osoba odpowiedzialna za moje wybory odnosnie tunera, jeszcze za czasow B5
skotyman Opublikowano 31 Stycznia 2019 Opublikowano 31 Stycznia 2019 9 minutes ago, edraven said: Koledzy, może ktoś odświeży pamięć Radkowi? Przy okazji, multi w B8 Marcina Przyrost bardzo fajny biorąc pod uwagę co wyszło w serii
edraven Opublikowano 31 Stycznia 2019 Opublikowano 31 Stycznia 2019 Teraz, skotyman napisał: Przyrost bardzo fajny biorąc pod uwagę co wyszło w serii Wszystkie Multi mają słabiutka serie, silnik zdrowy. W manualu ten sam soft miałby 180KM i 400Nm. Wcześniej przywróciłem Marcinowi pierwotną wersję softu sprzed akcji serwisowej.
D4NTE Opublikowano 31 Stycznia 2019 Opublikowano 31 Stycznia 2019 (edytowane) Powitać Panowie nie ma co się obrażać o głupoty, dajcie już spokój. Wiem że była pełnia ale to przemija relax Fajny przyrost mocy u Marcina. Na pewno odczuł to pod nogą Edek jak zwykle profi robota ? edit: Kto się wybiera w tym roku do Bukowiny? Edytowane 31 Stycznia 2019 przez D4NTE
Cuber Opublikowano 31 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2019 1 godzinę temu, D4NTE napisał: Kto się wybiera w tym roku do Bukowiny? Patrz na listę
FANTOMAS Opublikowano 1 Lutego 2019 Opublikowano 1 Lutego 2019 (edytowane) W dniu 31.01.2019 o 09:41, edraven napisał: Owszem ciśnienie smarowania na N spada, ale dalej skrzynia dostaje olej, ale mniej. Krzysiek mam Cię naprawdę za kumatego w te klocki ale nie wiem jak mam ci to już tłumaczyć. Może tak... W fizyce jest coś takiego jak termodynamika ciał stałych w której jedno z twierdzeń w uproszczeniu brzmi prędkość +tarcie = wytworzeniu energii cieplnej. Czyli w skrócie duża prędkość obrotowa + mniej oleju = wyższa temp. tarczek wyższa temp. tarczek + mniej oleju = krótsze życie tych elementów W dniu 31.01.2019 o 09:41, edraven napisał: Druga sprawa , niech każdy oceni sam czy kilka bądź kilkanaście sekund pracy na biegu jałowym w trakcie pomiaru zrobi takie spustoszenie (zwłaszcza że skrzynia puszczona na N jest odciążona, więc ciśnienie smarowania nie mus być aż tak duże jak w przypadku zapiętego biegu) Czas trwania wyhamowania skrzyni to raczej dobre kilkadziesiąt sek. a nie kilka sek. i sam podałeś , że robi się to kilkukrotnie. Powtarzam - ja nie twierdzę , że robi to spustoszenie w skrzyni. Ja twierdzę , że wpływa to w mniejszy lub większy sposób negatywnie na jej stan techniczny w zależności od jej stanu i przebiegu i na pewno skraca żywotność tarczek. Nie bez powodu wszyscy którzy serwisują i sprzedają auta ze skrzynią ASB ostrzegają , żeby nie wrzucać trybu N podczas jazdy bo to szkodzi skrzyni. W dniu 31.01.2019 o 09:41, edraven napisał: Trzecia sprawa, tryb P jest trybem podobnym do N tylko z mechaniczną blokadą wałka zdawczego. Czy nie trzymamy auta na trybie P jak czekamy w aucie na parkingu aż baba wróci z biedry? Swoją drogą trzeba pamiętać że kolejność zatrzymywania auta do postoju to hamulec nożny, hamulec postojowy i dopiero tryb P, po to żeby nie wy***ać tej blokady na amen (zwłaszcza jak się mieszka w terenie pagórkowatym) Tutaj Krzysiek nie bardzo rozumiem co chciałeś przekazać tym przykładem ? Tryb P wrzuca się tylko i wyłącznie gdy auto jest zatrzymane. Ciśnienie oleju jest minimalne ale bebechy praktycznie stoją w miejscu lub ledwo co się kręcą ten sam stan będzie na postoju przy wrzuconym N ale na rolkach przy 200k/h w skrzyni wszystko kręci się z kosmicznymi prędkościami a przy wrzuceniu N magistrala olejowa jest pod minimalnym ciśnieniem więc nie wiem do czego ma być to twoje porównanie z tym wrzucaniem na P ? Krzysiek rozumiem twój upór bo bronisz metod pracy w swojej branży ale przedstawianie argumentu , że wszyscy tak hamują i nic się nie dzieje mnie nie przekonuje bo nie znalazłem żadnej wiarygodnej publikacji na to co mówisz a wręcz przeciwnie zawsze gdy pojawia się hasło na temat ASB i wrzucania N w czasie jazdy od razu jest ostrzeżenie że tak nie wolno robić. Chcesz mi powiedzieć że oni wszyscy pieprzą głupoty? Napisze jeszcze raz . Aby zrobić chipa ze strojeniem potrzebna jest hamownia. Niestety dla strojenia silnika z ASB trzeba się pogodzić z tym , że ten proces niesie za sobą jakieś ryzyko pogorszenia stanu skrzyni. Gdy skrzynia będzie w dobrym stanie z małym przebiegiem to można domniemywać , że hamowanie nie da o sobie od razu znać lub w najbliższej przyszłości ale w przypadku skrzyni która ma już grubo nalatane to takie hamowanie może uruchomić reakcję łańcuchową. Ogólnie posiadaczom aut z ASB polecam przeczytanie poniższego artykułu na 10 pkt. , 3 dotyczą błędów z wyborem nastawu N https://www.motofakty.pl/artykul/10-najczestszych-bledow-ktorymi-kierowcy-psuja-automatyczne-skrzynie-biegow.html Edytowane 1 Lutego 2019 przez FANTOMAS 1
FANTOMAS Opublikowano 1 Lutego 2019 Opublikowano 1 Lutego 2019 (edytowane) W dniu 31.01.2019 o 09:58, trepek napisał: Tak to czytam i czytam i drapię się w głowę i dalej czytam i tak sobie myślę: sprzęgło, które zaprojektowane jest aby ciągnąć przyczepę przy maksymalnym załadowaniu samochodu w górach w 50 stopniowym upale ma się zepsuć po wbiciu trybu N i swobodnym spadku prędkości. Strasznie to to papierowe. a kto powiedział że nasze auta ktoś zaprojektował do ciągnięcia przyczepy w górach ? Do ciągnięcia przyczepy to zaprojektowana jest skrzynia w ciągniku siodłowym a nasze auta co najwyżej są dostosowywane w mniej lub bardziej sensowny sposób jeśli producent odpowiednio dobrał wydajność zespołu chłodnic i wentylylatorów . W każdym serwisie ASB ci powiedzą , że jeśli chcesz się długo cieszyć skrzynią a chcesz nią ciągać np. przyczepę kempingową dużo po górach i w upałach to bez dodatkowej chłodnicy oleju trzeba się liczyć z szybkim zużyciem lockup-u i ogólnym przyśpieszonym zużyciu elementów ciernych ze względu na przegrzewanie. Przy ciągnięciu ciężkiej przyczepy autem z hydrokinetyczną ASB najbezpieczniej jeździć na ręcznej zmianie ("tip") biegów i pilnować obrotów. Nie wybierać trybu D tak aby nie jechać na zbyt niskich obrotach . Dawniej stare skrzynie miał specjalny tryb do jazdy w górach vel. właśnie do ciągnięcia przyczepy. Konkludując masz rację teraz to wszystko jest takie „strasznie papierowe” ....bo tak to projektują żeby się rozkraczyło najlepiej zraz po gwarancji i żebyś przyleciał z pieniędzmi w zębach po nowe. Edytowane 1 Lutego 2019 przez FANTOMAS
Marcin_K Opublikowano 3 Lutego 2019 Opublikowano 3 Lutego 2019 W dniu 31.01.2019 o 14:54, skotyman napisał: Przyrost bardzo fajny biorąc pod uwagę co wyszło w serii Moc i moment odczuwalny jak najbardziej na plus ale niestety nie zdążyłem się nacieszyć ? Jak odbiorę auto z naprawy pojeżdżę więcej to podzielę się wrażeniami
Cuber Opublikowano 3 Lutego 2019 Autor Opublikowano 3 Lutego 2019 Marcin a kiedy odbierasz Audiole ? Coś juz wiesz wiecej ?
Marcin_K Opublikowano 3 Lutego 2019 Opublikowano 3 Lutego 2019 6 godzin temu, Cuber napisał: Marcin a kiedy odbierasz Audiole ? Coś juz wiesz wiecej ? Do czwartku mi przedłużyli zastępcze auto - jutro będę dzwonił co i jak z samochodem
Zemis Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 (edytowane) witam Panowie potrzebuje cos wyciąć na CNC u nas ktos to ogarnia? chodzi o mała pierdółke:) Edytowane 4 Lutego 2019 przez Zemis
D4NTE Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 20 godzin temu, Marcin_K napisał: Moc i moment odczuwalny jak najbardziej na plus ale niestety nie zdążyłem się nacieszyć ? Jak odbiorę auto z naprawy pojeżdżę więcej to podzielę się wrażeniami Gdzie robisz?
Gibons Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 Panowie szukam kogoś kto ogarnia zaciski hamulcowe? Regeneracja i malowanie
Marcin_K Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 9 godzin temu, D4NTE napisał: Gdzie robisz? U Bełtowskiego
Marcin_K Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 2 godziny temu, Gibons napisał: Panowie szukam kogoś kto ogarnia zaciski hamulcowe? Regeneracja i malowanie Dev z forum robi też z wysyłką kwestia co masz założone i lub co chcesz założyć dzwoniłem pytać o swoje całkiem dogadany facet ?
Gibons Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 Teraz, Marcin_K napisał: Dev z forum robi też z wysyłką kwestia co masz założone i lub co chcesz założyć dzwoniłem pytać o swoje całkiem dogadany facet ? Tak wiem też ogarnia mi zaciski. Szukam czegoś na miejscu bo mam kilka kpl i nie bardzo opłaca się to słać i odsyłać.
Hubertus01 Opublikowano 4 Lutego 2019 Opublikowano 4 Lutego 2019 ja tam bym się nie bał robić programu u @edraven nawet jeśli to automat skoro trzeba wrzucić na N to trzeba...wątpię, żeby przy tak krótkim czasie skrzynia miała się zepsuć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się