Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Kłopoty z DPF.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mój problem wygląda tak: w zeszłym tygodniu zapaliła mi się kontrolka DPF, więc wrzucam 3 bieg i heja, lecz jazda około 20 minut nie przynosi porządanych efektów, co więcej samochód wpada w tryb awaryjny, dzwonię do mechanika ustawiam się na rano. Mechanik twierdzi że to coś z EGR, podłącza pod kompa no i mówi że czujnik EGR padnięty, parę minut czujnik wymieniony( nie wiem czy było to konieczne, ale po tym zabiegu auto już nie jest w trybie awaryjnym), no ale teraz turbo wstaje dopiero od 3000 obr, więc mechanik przepala filtr, no i znowu wszystko gra, niestety do dzisiaj. Znowu zapala mi się kontrolka filtra cząstek stałych, jeżdzę 30min żeby go wypalić a tu nic, teraz czekam kiedy znów wpadnie w tryb awaryjny, jeszcze pytanko do posiadaczy BRD, czy wasze silniki szybko łapią temperaturę, bo u mnie ok.6 min spokojnej jazdy i 90s, i trzyma z 2 godz. Proszę o podpowiedzi bo mój mechanior chyba tego nie ogarnie i jak ktoś zna dobrego mechanika w warmińsko-mazurskim to proszę o namiar.

Opublikowano

... borczan chyba cię kojarzę z zakupu kontrolowanego :co:

a jednak kontrolka silnika podczas jazdy testowej dała o sobie znać :cool1:

patrzeliście czy EGR nie jest zasyfiony sadzą?

Opublikowano

Tak Antonio zawór był zawalony sadzą, ale lekko go tylko przeczyścili i stwierdzili że jest ok bo blaszka zamykająca zawór nie jest ułamana.

Opublikowano

jak turbo późno wstaje to sprawdź przewody podciśnienia te na pokrywie zaworów i samą uszczelkę pod tą pokrywe

Opublikowano

sprawdz pozostale czujniki. Jesli DPF po przepaleniu Ci sie odrazu zapycha to lipa. Jeśli stopien zapelnienia przekroczyl Ci 50% to juz sie nie wypali. Pozostaje amputacja albo nowy..

Opublikowano

Powiem tak, odrazu się nie zapchał, toszkę pojeździłem dopóki wpadł w tryb awaryjny( no ale był zapchany w 56%, jak sprawdzałem 2tyg wcześniej 8%), dzisiaj po pracy jadę na kompa, podejrzewam że może być to czujnik różnicy ciśnień, ale ze mnie mechanior "jak z koziej d....trąba". i czy na kopie zobaczy mi wogóle czy czujnik jest walnięty, czy trzeba na czuja wymieniać tak jak czujnik egr,bo z dobrym mechanikiem to u nas problem.pzdr

Opublikowano

wytnij gada i wyłącz programowo u tunera

Opublikowano

Turbo pozno wstaje - nieszczelne weze dolotowe, problemy z podcisnieniem, problemy z EGR.

Wszystko to normalnie skutkuje czarnym dymem za autem.

Ale Ty masz DPF wiec nic w lusterku nie widzisz...natomiast DPF zapycha sie jak powalony.

Opublikowano

Turbo po wcześniejszym odepchaniu DPF-a wstaje ok 2000 tyś. czyli prawidłowo. Antonio, jak nie poskutkuje wymiana czujnika to chyba poważnie zastanowię się nad wywaleniu owego filtra bo krew mnie zalewa(jak możesz to napisz jaki może być koszt, bo w Gdańsku jestem dość często, a myślę że tam ogarną temat).

Opublikowano

nie wiem jeszcze jaki koszt bo nie robiłem chociaż z moim DPF wszystko narazie OK od pół roku jak użytkuję auto ale zbieram siły i kasę bo przyzwyczaiłem się do poprzedniej A4 która była bez DPF

Opublikowano

Wracam do tematu, ręce już mi opadają, dwie wizyty u mechanika i dalej lipa(zapala się kontrolka procesu wypalania dpf, ale jazda nie regeneruje go), wymieniony czujnik różnicy ciśnień i wyczyszczony i uszczelniony cały układ egr, wyciągnięte 2 zaślepki z dziurkami z układu( po co one tam były), stopień zanieczyszczenia filtra 8,6%. jakie mogą być przyczyny? pomocy. :wallbash:

Opublikowano

stopień zanieczyszczenia filtra 8,6%

"stopień zanieczyszczenia filtra 8,6%" to ci nic nie mowi sprawdz stopien zapchania filtra w gramach jak powyzej 68gram dpf do wymiany

Opublikowano

Chyba żeby te gramy sprawdzić to muszę się wybrać do ASO, bo w warmińsko-mazurskim to kiepsko z serwisem z dobrym kopem, zazwyczaj ogólny bosch, ja się na tym komletnie nie znam, ale wydaje mi się że te kompy wskazują tylko, tak jak wspomniałem stopień zanieczyszczenia a nie zawartości popiołu, obym się mylił, bo mam przeczucie że DPF do wywalenia :wallbash:

Opublikowano

borczan i co z tym dpf-em,jak sobie poradziłeś?[br]Dopisany: 08 Wrzesień 2011, 12:37_________________________________________________

dexem :

piszesz że 68g popiołu to dpf do wymiany a u mnie miesiąc temu było 86g popiołu :shocked: i kontrolka się nie zapaliła dziś,auta nie zamula,wszystko jest ok.

o co kaman?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...