marec-ki Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Witam. Żona zauważyła, że ruszając dziś z parkingu tylne prawe konto zaczęło szurać. Pomyślałem, że może ręczny do końca nie odpuścił i po przejechaniu kawałka drogi wszystko wróci do normy. Niestety nic z tego. Odkręciłem koło, popatrzyłem czy może to nie osłona blaszana, ale nie. Ciągle coś szura. Założyłem koło i zacząłem je naginać na wysokości zacisku. Zakręciłem kołem i szuranie sporo mniejsze, prawie że zniknęło. Wcisnałem hamulec, zakręciłem kołem i znów szuranie. Nagiąłem koło i poprawa. Tak więc diagnoza na zacisk/tłoczek. Powiedzcie mi teraz co robić. Czy na parkingu prbowac to jakoś naprawić czy umawiać się do mechanika ? Jakie części muszę kupić ? jakiś wężyk ? tłoczki ? zaciski ? Przy okazji wymieniłbym płyn hamulcowy. Jaki pasuje ? Dodam, ze lewe tylne koło też sprawdziłem przy okazji. Również ma problemy z luźnym kręceniem się po puszczeniu hamulca, ale szybciej mu to przechodzi. Dzięki z góry za pomoc.
Dev Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 najpierw sprawdz czy wraca dzwignia w zacisku po odpuszczeniu ręcznego jeżeli nie, trzeba rozebrac zacisk i dokładnie wyczyscic
marec-ki Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2011 Hmmm ... a gdzie tą dźwignię szukać ? Dużo roboty z rozebraniem zacisku ? na parkingu osiedlowym idzie to zrobić ? Mam klucze nasadowe, da radę nimi to rozkręcić ? W niedzielę kumpel będzie miał czas to mi pomoże przy tym a jutro bym wykorzystał sobotę na zakup niezbędnych rzeczy. Co może się przydać ? Aha, ten seryjny podnośnik mnie wq...ia i za chiny mu nie ufam. Chcę kupić coś lepszego np takie coś: http://allegro.pl/podnosnik-lewarek-zaba-2-5t-niskoprofilowy-profi-i1657282149.html Gdzie wtedy to podłożyć aby unieść auto ??
Dev Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 zdejmij kolo i zaciagnij reczny bedziesz widziec jak sie porusza niestety pod blokiem nie rozbierzesz i zlozysz zacisku podnosnik jest ok
marec-ki Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2011 Znalazłem taki DIY http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=142531.0 . Tragedii nie ma, chyba da radę odkręcić zacisk i przeczyścić prowadnice i sam zacisk trochę. Tłoczka nie będę ruszał bo wtedy to już więcej roboty sobie narobię. Albo zostawię to w spokoju. Kupię tłoczki, wężyki i płyn hamulcowy i dam mechanikowi niech to zrobi
Dev Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 to też mozna sprawdzic ale czesciej zaciera sie trzpien w zacisku od recznego
marec-ki Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2011 Hmm no tak trzpień od ręcznego. Wspomnę jeszcze, ze po wciśnięciu pedału hamulca i puszczeniu, koło znów ociera a raczej tarcza p-podobnie o klocki hamulcowe. Więc może ręczny nie do końca jest tu przyczyną ?
Dev Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Hmm no tak trzpień od ręcznego. Wspomnę jeszcze, ze po wciśnięciu pedału hamulca i puszczeniu, koło znów ociera a raczej tarcza p-podobnie o klocki hamulcowe. Więc może ręczny nie do końca jest tu przyczyną ? a w jakim stanie masz tarcze i klocki ? jezeli trze to tłoczek słabo cofa sie w zacisku trzeba rozebrac i dokładnie wyczyscic a potem posmarowac jakimś smarem do tłoczków i poskładac tutaj masz smar: http://allegro.pl/ate-smar-plastilube-do-hamulcow-i-zaciskow-i1624069767.html
marec-ki Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2011 Tarcze i klocki w dobrym stanie. Przy zmienianiu zimówek na letnie wulkanizator powiedzial, że tarcze i klocki OK.
Dev Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 no to juz troche czasu mineło jezeli zle odbija tłoczek, klocki szybciej sie zuzywają
danielo Opublikowano 20 Czerwca 2011 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Też miałem taki przypadek ale w A6 C5,nie odbijał tłoczek bo uszkodziły się uszczelnienia.W ciągu ok 1000km zjechałem dwa komplety klocków na jednym kole.Rada rozebrać tłoczki kupić komplet reperaturek,wymienić to prościzna sam wymieniałem na podwórku.
Luka3s Opublikowano 20 Czerwca 2011 Opublikowano 20 Czerwca 2011 U mnie tłoczek był zardzewiały...tak samo miałem.
Dev Opublikowano 21 Czerwca 2011 Opublikowano 21 Czerwca 2011 U mnie tłoczek był zardzewiały...tak samo miałem. w tym roczniku to normalka
marec-ki Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2011 Okazało się, ze prowadnice złapały sporo syfu i skutecznie utrudniały swobodny ruch klocków hamulcowych. Po przeczyszczeniu i nasmarowaniu wszystko jest OK Ten rok jeszcze przemęczę ale na przyszły pomyślę o wymianie tłoczków. Dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się