pawullonn Opublikowano 18 Czerwca 2011 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Witam Koledzy Jak że jechałem ostatnio w upały zauważyłem że spada mi temperatura, sprawdziłem w climatronicu na kanale 49 były wahania 76-78 stopni, zadzwoniłem do mechanika i powiedział że to jest termostat, kupiłem wahlera termostat zmienił mi i zacząłem jeździć, było ok temperatura w granicach 86 stopni (kanał 49), dziś jadę i zauważyłem ponowne wahania z tym że na poziomie 79-81 stopni, jak jechałem 100km/h było 80, jak w mieście to skoczyło do 81 i spadało, zawsze gdy sprawdzam na kanale 51 jest 90 stopni(tzn kiedy już jest rozgrzany i są te wahania to zawsze jest 90 stopni na kanale 51). Powiedzcie koledzy co zrobić, bo przez to moje maleństwo może więcej palić, a i tak do najoszczędniejszych nie należy
SotoM Opublikowano 18 Czerwca 2011 Opublikowano 18 Czerwca 2011 podłóz drugi czujnik temp... ten co jest z tyłu w króćcu.
EnDrIu` Opublikowano 18 Czerwca 2011 Opublikowano 18 Czerwca 2011 podłóz drugi czujnik temp... ten co jest z tyłu w króćcu. Hmm zauwazylem u siebie podobny problem...czy jesli termostat pracuje poprawnie i jest to wina tylko tego czujnika...czy moze to doprowadzic do przegrzania silnika??? Czy jego zadaniem jest tylko pokazanie temp. na zegarach czy jeszcze czyms steruje?
pawullonn Opublikowano 18 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2011 koledzy a możecie powiedzieć jak ten czujnik się nazywa jakie ma oznaczenie?? to kupie w poniedziałek i zamontują mi:)
andrewb25 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 http://allegro.pl/czujnik-temperatury-vw-audi-orginal-059919501a-i1637818245.html
vauxhall95 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 podłóz drugi czujnik temp... ten co jest z tyłu w króćcu. Hmm zauwazylem u siebie podobny problem...czy jesli termostat pracuje poprawnie i jest to wina tylko tego czujnika...czy moze to doprowadzic do przegrzania silnika??? Czy jego zadaniem jest tylko pokazanie temp. na zegarach czy jeszcze czyms steruje? Do przegrzania nie doprowadzi napewno nie martw sie
pawullonn Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2011 koledzy może być że jest to przyczyna zwiększonego spalania??
goldi Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 zmień termostat na oryginał a nie jakiś badziew (wymieniłem już dwa wahlery i tylko oryginalny się sprawdza) i dopiero póżniej jeśli nie pomorze zacznij od czujnika temperatury
SkOs Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 zmień termostat na oryginał a nie jakiś badziew (wymieniłem już dwa wahlery i tylko oryginalny się sprawdza) i dopiero póżniej jeśli nie pomorze zacznij od czujnika temperatury ze tak powiem myslisz ze tylko oryginal ? ja juz 2 lata ponad na wahleru jezdze a nadmienie ze oryginal z ASO padl mi po UWAGA 5 dniach
goldi Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Tak Michał wszystko zależy jak sie trafi
pawullonn Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2011 koledzy ale powiedzcie czy ma to wpływ na zwiększone spalanie??
SkOs Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 oczywiscie ze ma wogole nie patrz spalania niedogrzany diesel to moze byc poczatek innych problemow
SotoM Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 czujnik temp.płynu chłodzacego jest czujnikiem 2w1 . podaje ci temp płynu na blat i sygnał do ECU o temp.silnika. zauważ co się zaczęło dziać po zmienie termostatu. założyłeś podróbę, która już nie działa poprawnie bo się nie w pełni otwiera pisząc temperatury jakie miałeś przed wymiana i po wymianie...
rikardo Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 koledzy ale powiedzcie czy ma to wpływ na zwiększone spalanie?? Zostaw na razie termostat i sprawdź sobie czujnik temperatury który może już być uszkodzony mimo braku błędu a objawia się to niższymi wskazaniami temperatury co często wprowadza w błąd ze uszkodzony jest termostat. Opieramy się na odczytach wskazywanych przez czujnik. Aby to zweryfikować to należało by sprawdzić temperaturę termometrem zewnętrznym. Ponadto jak termostat nie trzyma to dolny wąż jest ciepły co możesz sam sprawdzić.
handzland Opublikowano 22 Czerwca 2011 Opublikowano 22 Czerwca 2011 U mnie była wlnięty czujnik temp. i termostat, objawiało się to dziwnymi wahaniami temp. na liczniku raz bylo 70 - raz 90 wedrowal sobie wskażnik, po wymianie obu żeczy stoi równo na 90 st. i tak powinno być. Co do spalania to powiem ci że wielkiej róznicy nie odczylem moze ok 0.4 l / 100 km
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się