sawanb031 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Witam, jakiś czas temu pojechałem do Berlina i zakupiłem Audi A4 1,9 TDI 131 KM rocznik 2001 (chyba na pompowtryskiwaczach). Nie znam się na mechanice samochodów, dlatego zwracam się o pomoc. Problem znany po przeczytaniu kilkunastu tematów tu na forum. Mianowice, na zimnym silniku silnik ładnie pracuje, problem pojawia się po rozgrzaniu silnika. Zaczyna nim mocno trząść na wolnych obrotach, po włączeniu klimatyzacji wibracje silnika dość mocna maleją, ale i tak ideału nie ma. Mechanik stwierdził, że może to być uszczelka pod pompowtryskami więc ją wymieniłem i dodatkowo wyregulował mi mechanik pompowtryskiwacze. Po tym zabiegu minimalnie ustały drgania, ale to w bardzo minimalnym stopniu. Pojawił się następny problem, bo przy odpalaniu autko puszcza chmurę dymu. Autko także dymi na ciemno przy przyśpieszaniu. Nie jest to bardzo duża chmura, ponieważ w lusterku jej nie widać, ale jadący za samochodem ją na pewno zauważy. Logi: próba statyczna: http://imageshack.us/f/204/010203n.jpg/ http://imageshack.us/f/860/030407.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/560/55583151.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/98/72089549.jpg/ próba dynamiczna: http://imageshack.us/photo/my-images/17/010304d.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/171/081011d.jpg/ Dodatkowo mam chyba coś z termostatem albo czujnikiem temperatury, ponieważ nie osiągam 90 stopni oraz w grupie 17-Instruments wyskakuje taki błąd: Control Module Part Number: 8E0 920 900 G Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D21 Software Coding: 00048 Work Shop Code: WSC 00000 Additional Info: WAUZZZ8E12A029082 AUZ6Z0A0129434 1 Fault Found: 00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Jeszce zauważyłem, że w któreś grupie od pompowtrysków są następujące dane dla próby statycznej pierwszy pompowtrysk- w okolicach 0,3 drugi pompowtrysk- w okolicach 0,9 trzeci pompowtrysk- w okolicach -2,3 czwarty pompowtrysk- w okolicach 1 Czy to oznacza, że trzeba go wymienić, ewentualnie regenerować. Możecie mi doradzić co mam zrobić aby te drgania ustały. Chciałbym zaznaczyć, że autko odpala na dotyk, nie trzeba go prawie w ogóle kręcić. Może jest osoba (warsztat) z okolic śląska lub znacie taką, która zna się na silnikach TDI i mogła by mi naprawić tą usterkę. Z góry dzięki za pomoc PS. Jeszcze jedna głupia sprawa. Auto stoi na alusach, ale ma śruby zabezpieczające, chyba to są oryginały od Audi. Da się gdzieś dokupić nasadkę do tych śrub. Może ASO Audi?
grzes1150 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Audi A4 1,9 TDI 131 KM rocznik 2001 (chyba na pompowtryskiwaczach). Na 100% na pompowtryskach które zresztą nie są już najsprawniejsze :gwizdanie: PS. Jeszcze jedna głupia sprawa. Auto stoi na alusach, ale ma śruby zabezpieczające, chyba to są oryginały od Audi. Da się gdzieś dokupić nasadkę do tych śrub. Może ASO Audi? Nie ma nasadki na śrubę zabezpieczającą w bagażniku tam gdzie jest klucz do kół?
sawanb031 Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Opublikowano 13 Lipca 2011 Niestety brak[br]Dopisany: 19 Czerwiec 2011, 20:08_________________________________________________Nikt nie chce zainteresować się logami z mojego auta ?? Dołączam jeszcze logi pompowtryskiwaczy (grupa 013,018,023) na rozgrzanym silniku: http://imageshack.us/f/189/rozgrzany.jpg/ i na zimnym: http://imageshack.us/f/69/zimny.jpg/ Wydaje mi się, że jest coś nie tak z 3 pompowtryskiwaczem, drugi mi się też nie podoba. Mam je wymieniać? Nadal silnikiem mi trzęsie, gdy się nagrzeje. Chciałbym zlikwidować tą usterkę PS. w próbie statycznej dodawałem czasem gazu do 3,5 tys obrotów, aby sprawdzić zachowanie pompek
przemik Opublikowano 13 Lipca 2011 Opublikowano 13 Lipca 2011 Ja bym sie zainteresował. Ale zamiesc je poprawnie. Grupy logujemy kazdą osobno.
zbojna Opublikowano 13 Lipca 2011 Opublikowano 13 Lipca 2011 Wydaje mi się, że jest coś nie tak z 3 pompowtryskiwaczem, drugi mi się też nie podoba. Mam je wymieniać? Nadal silnikiem mi trzęsie, gdy się nagrzeje. Chciałbym zlikwidować tą usterkę Tak jak sam napisales, widac to rowniez w grupie 1 - nierowna dawka powoduje te wibracje
grand10 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Hej zrób te logi poprawnie każdy osobno a nie grupowo Tez mam ten problem ze podczas przyspieszania dymi dziury w dolocie niema z logów wszystko wygląda dobrze sam Niewinem, co jest, dlatego zrób te logi temat trzeba pociągnąć
sawanb031 Opublikowano 16 Lipca 2011 Autor Opublikowano 16 Lipca 2011 Wydaje mi się, że teraz wszystko poprawnie zrobiłem: grupy : 001, 003, 004, 007, 011, 013, 018, 023 na zimnym silniku http://imageshack.us/g/834/25870945.jpg/ na rozgrzanym silniku: http://imageshack.us/g/703/59428584.jpg/
Yaqb Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 niedogrzane autko lub termostat pada, rozrzad do wymiany lub poprawy. rozgrzej ladnie silniczek do 90st i powtorz logi a i zrob 004bs i 011bs
grand10 Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 Jeszcze kat synchronizacja do drobnej korekty I logi tu zapisuj http://vaglog.rtnet.pl I pamiętaj wszystkie grupy daj osobno!!!! statyczne i dynamiczne
sawanb031 Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Opublikowano 17 Lipca 2011 Rozrząd był wymieniany, dlaczego sądzisz, że do poprawy? Jakiś argument żebym wiedział co mechanikowi mówić. Termostat wiem, że do wymiany. W tym tygodniu będzie wymieniony. Co sądzicie o pompowtryskiwaczach?
Yaqb Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 grupa 004 czwarta kolumna kat synch powinien byc na 0 i nie drgnac sam to mozesz zrobic
sawanb031 Opublikowano 18 Lipca 2011 Autor Opublikowano 18 Lipca 2011 Ten kąt synchronizacji wiąże się z pompowtryskami czy rozrządem, bo już się pogubiłem :> ? Już wiem "synchronizacja wałka rozrządu z wałem korbowym"
Biszczan Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Jak dokładnie poprawić kąt synchronizacji? Bo u mnie też jest do poprawy.
przemik Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_ustawianie_kata_synchronizacji_w_pd_fotostory-t74986.0.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się