Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Proszę o pomoc i analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jakiś czas temu pojechałem do Berlina i zakupiłem Audi A4 1,9 TDI 131 KM rocznik 2001 (chyba na pompowtryskiwaczach). Nie znam się na mechanice samochodów, dlatego zwracam się o pomoc. Problem znany po przeczytaniu kilkunastu tematów tu na forum. Mianowice, na zimnym silniku silnik ładnie pracuje, problem pojawia się po rozgrzaniu silnika. Zaczyna nim mocno trząść na wolnych obrotach, po włączeniu klimatyzacji wibracje silnika dość mocna maleją, ale i tak ideału nie ma. Mechanik stwierdził, że może to być uszczelka pod pompowtryskami więc ją wymieniłem i dodatkowo wyregulował mi mechanik pompowtryskiwacze. Po tym zabiegu minimalnie ustały drgania, ale to w bardzo minimalnym stopniu. Pojawił się następny problem, bo przy odpalaniu autko puszcza chmurę dymu. Autko także dymi na ciemno przy przyśpieszaniu. Nie jest to bardzo duża chmura, ponieważ w lusterku jej nie widać, ale jadący za samochodem ją na pewno zauważy.

Logi:

próba statyczna:

http://imageshack.us/f/204/010203n.jpg/

http://imageshack.us/f/860/030407.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/560/55583151.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/98/72089549.jpg/

próba dynamiczna:

http://imageshack.us/photo/my-images/17/010304d.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/171/081011d.jpg/

Dodatkowo mam chyba coś z termostatem albo czujnikiem temperatury, ponieważ nie osiągam 90 stopni oraz w grupie 17-Instruments wyskakuje taki błąd:

Control Module Part Number: 8E0 920 900 G

Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D21

Software Coding: 00048

Work Shop Code: WSC 00000

Additional Info: WAUZZZ8E12A029082 AUZ6Z0A0129434

1 Fault Found:

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Jeszce zauważyłem, że w któreś grupie od pompowtrysków są następujące dane dla próby statycznej

pierwszy pompowtrysk- w okolicach 0,3

drugi pompowtrysk- w okolicach 0,9

trzeci pompowtrysk- w okolicach -2,3

czwarty pompowtrysk- w okolicach 1

Czy to oznacza, że trzeba go wymienić, ewentualnie regenerować. Możecie mi doradzić co mam zrobić aby te drgania ustały. Chciałbym zaznaczyć, że autko odpala na dotyk, nie trzeba go prawie w ogóle kręcić.

Może jest osoba (warsztat) z okolic śląska lub znacie taką, która zna się na silnikach TDI i mogła by mi naprawić tą usterkę.

Z góry dzięki za pomoc

PS.

Jeszcze jedna głupia sprawa. Auto stoi na alusach, ale ma śruby zabezpieczające, chyba to są oryginały od Audi. Da się gdzieś dokupić nasadkę do tych śrub. Może ASO Audi?

Opublikowano

Audi A4 1,9 TDI 131 KM rocznik 2001 (chyba na pompowtryskiwaczach).

Na 100% na pompowtryskach które zresztą nie są już najsprawniejsze :gwizdanie:

PS.

Jeszcze jedna głupia sprawa. Auto stoi na alusach, ale ma śruby zabezpieczające, chyba to są oryginały od Audi. Da się gdzieś dokupić nasadkę do tych śrub. Może ASO Audi?

Nie ma nasadki na śrubę zabezpieczającą w bagażniku tam gdzie jest klucz do kół?

Opublikowano

Niestety brak[br]Dopisany: 19 Czerwiec 2011, 20:08_________________________________________________Nikt nie chce zainteresować się logami z mojego auta ?? :(

Dołączam jeszcze logi pompowtryskiwaczy (grupa 013,018,023)

na rozgrzanym silniku:

http://imageshack.us/f/189/rozgrzany.jpg/

i na zimnym:

http://imageshack.us/f/69/zimny.jpg/

Wydaje mi się, że jest coś nie tak z 3 pompowtryskiwaczem, drugi mi się też nie podoba. Mam je wymieniać? Nadal silnikiem mi trzęsie, gdy się nagrzeje. Chciałbym zlikwidować tą usterkę

PS. w próbie statycznej dodawałem czasem gazu do 3,5 tys obrotów, aby sprawdzić zachowanie pompek

Opublikowano

Ja bym sie zainteresował.

Ale zamiesc je poprawnie.

Grupy logujemy kazdą osobno.

Opublikowano

Wydaje mi się, że jest coś nie tak z 3 pompowtryskiwaczem, drugi mi się też nie podoba. Mam je wymieniać? Nadal silnikiem mi trzęsie, gdy się nagrzeje. Chciałbym zlikwidować tą usterkę

Tak jak sam napisales, widac to rowniez w grupie 1 - nierowna dawka powoduje te wibracje

Opublikowano

Hej zrób te logi poprawnie każdy osobno a nie grupowo

Tez mam ten problem ze podczas przyspieszania dymi dziury w dolocie niema z logów wszystko wygląda dobrze sam Niewinem, co jest, dlatego zrób te logi temat trzeba pociągnąć

Opublikowano

niedogrzane autko lub termostat pada, rozrzad do wymiany lub poprawy. rozgrzej ladnie silniczek do 90st i powtorz logi ;) a i zrob 004bs i 011bs

Opublikowano

Rozrząd był wymieniany, dlaczego sądzisz, że do poprawy? Jakiś argument żebym wiedział co mechanikowi mówić. Termostat wiem, że do wymiany. W tym tygodniu będzie wymieniony. Co sądzicie o pompowtryskiwaczach?

Opublikowano

grupa 004 czwarta kolumna kat synch powinien byc na 0 i nie drgnac ;) sam to mozesz zrobic

Opublikowano

Ten kąt synchronizacji wiąże się z pompowtryskami czy rozrządem, bo już się pogubiłem :> ?

Już wiem ;)

"synchronizacja wałka rozrządu z wałem korbowym"

Opublikowano

Jak dokładnie poprawić kąt synchronizacji? Bo u mnie też jest do poprawy.

Opublikowano

Dziękuję:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...