Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Problem z braniem oleju?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

A więc sporo mi to zajęło ale w końcu wszystko sprawdziłem i jest średnio ciekawie. Wycieków nie ma, turbo suche i sprawne ale niestety kompresja chyba już nie ;/ Gościu w serwisie przy odbiorze auta powiedział tylko "sprzedawaj bo się w koszta w*********z" ;/ Generalnie się na tym nie znam więc dołączam skan papierka z testu sprężania.

123re.jpg

Co radzicie?

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

A więc sporo mi to zajęło ale w końcu wszystko sprawdziłem i jest średnio ciekawie. Wycieków nie ma, turbo suche i sprawne ale niestety kompresja chyba już nie ;/ Gościu w serwisie przy odbiorze auta powiedział tylko "sprzedawaj bo się w koszta w*********z" ;/ Generalnie się na tym nie znam więc dołączam skan papierka z testu sprężania.

123re.jpg

Co radzicie?

Pozdrawiam

kompresja nie zabogata ale lepiej niech lepsi sie wypowiedza czy z tym sie da jeździć. Jak jest słaba kompresja to albo zawory albo pierścienie ale to juz druba i droga robota. Może lepiej faktycznie sprzedać i rozejrzeć sie za czymś innym ale to już Twoja decyzja.

Opublikowano

No raczej idzie na sprzedaż, ewentualnie wymiana na B6 avant, ale sporo musiał bym dopłacić chyba że tego uda się korzystnie sprzedać ;/

Opublikowano

jak się sprzeda to będzie nowy kolega na forum z tym problemem. Słupek do ajm a możesz kupić za 1000 pln jak dobrze poszukasz. Silnik awx,asz,i jeszcze jakieś pasują. Kumaty mechanik se poradzi.

Opublikowano

"słupek"? ;) Co do zmiany silnika to nawet nad tym myślałem aby 130km wsadzić, ale z drugiej strony spore koszta i trochę zachodu ;/

Opublikowano

słupek miałem na myśli silnik bez osprzętu. Osprzęt możesz mieć swój.[br]Dopisany: 25 Sierpień 2011, 15:58_________________________________________________szkłem nic nie wytrzesz.jak nowy wóz kupisz to też będziesz miał wydatki typu rozrząd itd. No chyba że jesteś łatwo wierny i wierzysz że auto przed sprzedażą miało wymienione wszystkie filtry i paski

Opublikowano

No zdaje sobie sprawę z tego że przy nowym aucie też trzeba będzie trochę pogrzebać, ale jednak koszta będą raczej mniejsze niż remont/wymiana silnika ;/ Tą a4 kupiłem w komisie :( więc się zastanawiam czy nie skorzystać z niezgodności towaru z umową zamiast komuś go sprzedawać ;/

Opublikowano

a kiedy to bylo ?

Opublikowano

zanimsie kupuje auto w komisie to sie sprawdza opinie o nim,ale z tego co widac w necie to tez niekture komisy kreca.

musza przeciez na czyms zarobic,

auto z zagranicy,bezwypadkowe,z malym przebiegiem to chyba nie istnieje.

a jak istnieje to handlarz na takim aucie nic nie zarobi bo takie auta kosztuja wiecej jak w pl

Opublikowano

Kupione w listopadzie, na niezgodność mam 2 lata. To że było sprawdzane przy zakupie to normalne. Był na ścieżce, był u znajomego mechanika, był sprawdzony czujnikiem, wiedziałem gdzie był bity i robiony. Podobno przyjechał na swoich kołach więc sprzedawca zapomniał powiedzieć że po drodze olej dolewał... Sprawdzić sprężania nie miałem jak bo potrzebowałem min 2 dni. Było wiadomo że licznik cofnięty, ale nie że aż o tyle, zwłaszcza że w środku nie jest tak źle.

Opublikowano

Kolego Yova nie wiem co do silników tej generacji ale kiedyś powiedział mi stary mechanik jak ciśnienie w dieslu jest pow.20 bar to jest dobrze to tyle co do ciśnienia. A co do ubywającego oleju to jeżeli nie masz wycieków co pisał Pastaldo to spróbuj wymienic same uszczelniacze na zaworach,koszt nie za duży a w moim autku pomogło,a ubytki były podobne.Pozdrawiam.

Opublikowano

ale o to chodzi że nigdzie nie sączy się, a sprężanie jest mało i przez to bierze olej i go spala ;/

Opublikowano

właśnie tez che wymienić i mam zalany OLEJ CASTROL EDGE 5W40 TURBO DIESEL czy dalej trzymać się tego oleju czy wymieniać na MOTOL specyfik. U mnie 4 listy starczyły na 12 000 tyś km z dolewką i pora zmienić.

Opublikowano

Kolego wpisz sobie w google (VW 1.9TDI 110PS - jakie ciśnienie na cylindrach?. ) A uszczelniacze zaworowe są pod pokrywą zaworów,takie małe gumeczki.Pozdrawiam.

Opublikowano

Jey_Di i sądzisz że na tym się skończy? Czy to nie do mnie byłą odpowiedź :P

Spróbuj wymienic te uszczelniacze to nie duży koszt,w porównaniu do wymiany silnika :>

Moja Audisia spalała na 1000km ok 1.5L oleju,a teraz nic :> Pozdrawiam

Opublikowano

fakt przez uszczelniacze może brac sporo tylko pytanie czy to jedyne miejsce gdzie znika. No ale jak kolega wyżej pisał uszczelniacze to mały koszt i jak juz rozebrane to sprawdził bym od razu szklanki bo może być mocno wystukana i tez z kompresja może byc licho.

Yova dymi na niebiesko? Bo jesli przepalałby trakie ilości oleju to powinien dymic na niebiesko.

Opublikowano

dymić trochę ostatnio zaczął ale tylko po przekroczeniu około 3 tys a i to bardziej na siwo niż niebiesko, już sam nie wiem co robić ;/

Opublikowano

dymić trochę ostatnio zaczął ale tylko po przekroczeniu około 3 tys a i to bardziej na siwo niż niebiesko, już sam nie wiem co robić ;/

daj go do mechanika niech zrobi próbę olejowa. zostawiasz samochód na noc bo musi dokładnie olej zlecieć do miski. Rano mierzą kompresję na wszystkich cylindrach. Potem zalewaja cylindry po troszku oleju i kolejne sprawdzanie kompresji. Jesli po zalaniu sie poprawi kompresja to na 99% pierścienie jeśli będzie zbliżony wynik to najprawdopodobniej będą uszczelniacze.

Jak pierścienie to uciekaj z samochodem bo to sie robi generalke a jesli nie pierścienie to jest pare wyjść. Albo tylko uszczelniacze, albo prowadnice i gniazda zaworowe albo pęknieta głowica.

Opublikowano

A czy te uszczelniacze mają coś wspólnego z ciężkim odpalaniem zima? Bo to samo co napisał Jei_Di powiedziało mi już kilka osób w tym 2 mechaników.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...