Sierko2 Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 Witam wszystkich. Pół roku temu kupiłem VW Passata B5 1.9 TDi 130 KM, 2002 r. Zauważyłem, że ciężko działa mi wspomaganie. Porównywałem je ze wspomaganiem w aucie mojego wujka, który ma również Passata tylko, że jego Pasek jest z 2004 r. i jest w kombi reszta jak u mnie. Czy ktoś wie co może być nie tak? Co trzeba by wymienić, gdzie się zgłosić żeby to sprawdzić i naprawić i jakie mogą być w najgorszym wypadku orientacyjne koszta? Za pomoc i poradę z góry wszystkim dziękuję.
fayera Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 O kosztach to może później pomyślisz.Zacznij od wymiany płynu.
Sierko2 Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Opublikowano 3 Lipca 2011 O kosztach to może później pomyślisz.Zacznij od wymiany płynu. To płyn może wpłynąć na działanie wspomagania? A czy płyn do wspomagania jest uniwersalny czy są różne rodzaje, jeżeli tak to jaki wybrać?
posti_a6 Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 płyn ma ogromny wpływ na prace wspomagania kolego płyn tylko ori z ASO (najtaniej bedziesz miał w skodzie) płyn z tego co pamiętam nazywa sie G0004 i ma zielony kolor 1L wystarcza na napełnienei układu wspomagania.
szawer Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 ja zawsze uzywam Carlube czerwony niemcy w servisach takie leja tylko w opakowaniu audi pozdro
agabar Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 jak niesłychać pompy to trzeba płyn zmienić i powinno to wyelminować defekt pozdrawiam
mobil014 Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 tak jak pisza serwis i tylko tam kolega kupowal i 1L to koszt 40 PLN
Sierko2 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Opublikowano 15 Lipca 2011 dzięki za porady Jak zmienię zaraz napiszę czy pomogło pozdro[br]Dopisany: 12 Lipiec 2011, 23:24_________________________________________________A w jaki sposób wymienia się płyn od wspomagania? Czy ktoś już to robił i mógłby się podzielić doświadczeniami? Pozdr
posti_a6 Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=81090.0;highlight=instrukcja+wymiany+pompy tyko nie wymieniasz pompy
tom2009 Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 Witam Podepnę się pod temat. Mam porównie z innym a4 w podobnym wieku i wydaję mi się, że u mnie ciężej chodzi wspomaganie. Od kiedy kupiłem samochód czyli koło 2 lat płynu nie dolewałem i więc nic nie ucieka, pompa chodzi cichutko tylko przy pełnym skręcę słychać. Więc uważam, że raczej z mechaniką wszystko ok. A teraz co do płynu w układzie to najlepiej widać na poniższej fotce: Nie ma to ani koloru zielonego ani różowego tylko jakiś przeźroczysty brąz bo niewiem czy on jest przepracowany tak strasznie czy ktoś mix zrobił chociaż auto było do końca serwisowane w ASO w DE. Zastanawiam się nad wymianą płynu. Poczytałem troszkę forum i mam mętlik a na zbiorniczku wyraźnie pisze, że ma być minerał. Piszecie, że minerał G002 został wycofany i teraz tylko G004 - syntetyk i to tylko z ASO bo tam faktycznie tego G002 już nie można kupić. Ale przecież ciągle jest dostępny Febi mineralny G002 M6162 jak na poniższej aukcji i niektórzy go polecają: http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-febi-m-6162-zielony-bmw-m3-m5-i1715782563.html Jak to w końcu jest ?? Lać syntetyk jak producent zaleca mineralny G002 ??? AA napisałem w tym wątku dlatego, że jego twórca też namieszł bo nazwał temat [b5 AVG] Ciężko działa wspomaganie a pisze o B5 1.9 TDi 130 KM, 2002 r - czy w tym były AVG ???? AVG to przecież 110 km i w 2002 to już chyba nie wychodziły Tom
Sierko2 Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Opublikowano 21 Lipca 2011 Pisze o VW Passacie B5 1.9 TDi 130 KM :>
tom2009 Opublikowano 21 Lipca 2011 Opublikowano 21 Lipca 2011 Pisze o VW Passacie B5 1.9 TDi 130 KM :> hihi nie wiedziałem że jest AVG 130 km.
Sierko2 Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Opublikowano 21 Lipca 2011 Pisze o VW Passacie B5 1.9 TDi 130 KM :> hihi nie wiedziałem że jest AVG 130 km. Mam tez Audi AVG i dlatego tak, a temat zacząłem odnośnie Passata bo też taki posiadam smiley
tom2009 Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 Pisze o VW Passacie B5 1.9 TDi 130 KM :> hihi nie wiedziałem że jest AVG 130 km. Mam tez Audi AVG i dlatego tak, a temat zacząłem odnośnie Passata bo też taki posiadam smiley Wszystko jasne. Jak zmieniłeś ten płyn i kiera coś chodzi lepiej ?
beemek88 Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 u mnie też nieco ciężej chodzi kierownica niż w innych a4.wymieniałem płyn 2 razy i dalej jest tak samo
gregson Opublikowano 24 Lipca 2011 Opublikowano 24 Lipca 2011 Podpinam się pod temat miałem podobny przypadek wspomaganie ciężko zaczęło pracować wymieniłem płyn nic nie pomogło jak się okazało przyczyną była zużyta pompa wspomagania, którą wczoraj wymieniłem z efektem zadowalającym. W moim przypadku pompa już zaczynała wyć powyżej 1500 obrotów. Po rozebraniu starej pompy widoczne ogromne jej zużycie nie ma co się dziwić 225 kkm wylatała. Pzdr [br]Dopisany: 24 Lipiec 2011, 10:18_________________________________________________ u mnie też nieco ciężej chodzi kierownica niż w innych a4.wymieniałem płyn 2 razy i dalej jest tak samo Sprawdź sobie na postoju czy przy zwiększeniu obrotów silnika kręci się lżej jak tak to raczej ewidentna wina pompy kwalifikującej się do wymiany
beemek88 Opublikowano 24 Lipca 2011 Opublikowano 24 Lipca 2011 u mnie obroty nie maja nic do tego. czy silnik jest na 1000 obrotów czy na 4000 kierownica chodzi tak samo
Sierko2 Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Opublikowano 25 Lipca 2011 Ja też wczoraj sprawdzałem i nie maa różnicy jak u kolegi beemek88. We środę mama przegląd i poproszę żeby mi sprawdzili układ kierowniczy i wspomaganie. Może coś wyjdzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się