Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Ciężko działa wspomaganie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Pół roku temu kupiłem VW Passata B5 1.9 TDi 130 KM, 2002 r. Zauważyłem, że ciężko działa mi wspomaganie. Porównywałem je ze wspomaganiem w aucie mojego wujka, który ma również Passata tylko, że jego Pasek jest z 2004 r. i jest w kombi reszta jak u mnie. Czy ktoś wie co może być nie tak? Co trzeba by wymienić, gdzie się zgłosić żeby to sprawdzić i naprawić i jakie mogą być w najgorszym wypadku orientacyjne koszta?

Za pomoc i poradę z góry wszystkim dziękuję.

Opublikowano

O kosztach to może później pomyślisz.Zacznij od wymiany płynu.

Opublikowano

O kosztach to może później pomyślisz.Zacznij od wymiany płynu.

To płyn może wpłynąć na działanie wspomagania? A czy płyn do wspomagania jest uniwersalny czy są różne rodzaje, jeżeli tak to jaki wybrać?

Opublikowano

płyn ma ogromny wpływ na prace wspomagania

kolego płyn tylko ori z ASO (najtaniej bedziesz miał w skodzie) płyn z tego co pamiętam nazywa sie G0004 i ma zielony kolor :)

1L wystarcza na napełnienei układu wspomagania.

Opublikowano

dzięki za porady :) Jak zmienię zaraz napiszę czy pomogło

pozdro[br]Dopisany: 12 Lipiec 2011, 23:24_________________________________________________A w jaki sposób wymienia się płyn od wspomagania? Czy ktoś już to robił i mógłby się podzielić doświadczeniami?

Pozdr :)

Opublikowano

Witam

Podepnę się pod temat. Mam porównie z innym a4 w podobnym wieku i wydaję mi się, że u mnie ciężej chodzi wspomaganie. Od kiedy kupiłem samochód czyli koło 2 lat płynu nie dolewałem i więc nic nie ucieka, pompa chodzi cichutko tylko przy pełnym skręcę słychać. Więc uważam, że raczej z mechaniką wszystko ok. A teraz co do płynu w układzie to najlepiej widać na poniższej fotce:

wspomaganie.jpg

Nie ma to ani koloru zielonego ani różowego tylko jakiś przeźroczysty brąz bo niewiem czy on jest przepracowany tak strasznie czy ktoś mix zrobił chociaż auto było do końca serwisowane w ASO w DE. Zastanawiam się nad wymianą płynu. Poczytałem troszkę forum i mam mętlik a na zbiorniczku wyraźnie pisze, że ma być minerał. Piszecie, że minerał G002 został wycofany i teraz tylko G004 - syntetyk i to tylko z ASO bo tam faktycznie tego G002 już nie można kupić. Ale przecież ciągle jest dostępny Febi mineralny G002 M6162 jak na poniższej aukcji i niektórzy go polecają:

http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-febi-m-6162-zielony-bmw-m3-m5-i1715782563.html

Jak to w końcu jest ?? Lać syntetyk jak producent zaleca mineralny G002 ???

AA napisałem w tym wątku dlatego, że jego twórca też namieszł bo nazwał temat [b5 AVG] Ciężko działa wspomaganie a pisze o B5 1.9 TDi 130 KM, 2002 r - czy w tym były AVG ???? AVG to przecież 110 km i w 2002 to już chyba nie wychodziły :)

Tom

Opublikowano

Pisze o VW Passacie B5 1.9 TDi 130 KM :>

hihi nie wiedziałem że jest AVG 130 km.

Opublikowano

Pisze o VW Passacie B5 1.9 TDi 130 KM :>

hihi nie wiedziałem że jest AVG 130 km.

Mam tez Audi AVG i dlatego tak, a temat zacząłem odnośnie Passata bo też taki posiadam smiley

Opublikowano

Pisze o VW Passacie B5 1.9 TDi 130 KM :>

hihi nie wiedziałem że jest AVG 130 km.

Mam tez Audi AVG i dlatego tak, a temat zacząłem odnośnie Passata bo też taki posiadam smiley

Wszystko jasne. Jak zmieniłeś ten płyn i kiera coś chodzi lepiej ?

Opublikowano

u mnie też nieco ciężej chodzi kierownica niż w innych a4.wymieniałem płyn 2 razy i dalej jest tak samo :kwasny:

Opublikowano

Podpinam się pod temat miałem podobny przypadek wspomaganie ciężko zaczęło pracować wymieniłem płyn nic nie pomogło :( jak się okazało przyczyną była zużyta pompa wspomagania, którą wczoraj wymieniłem z efektem zadowalającym. W moim przypadku pompa już zaczynała wyć powyżej 1500 obrotów. Po rozebraniu starej pompy widoczne ogromne jej zużycie nie ma co się dziwić 225 kkm wylatała.

Pzdr :)[br]Dopisany: 24 Lipiec 2011, 10:18_________________________________________________

u mnie też nieco ciężej chodzi kierownica niż w innych a4.wymieniałem płyn 2 razy i dalej jest tak samo :kwasny:

Sprawdź sobie na postoju czy przy zwiększeniu obrotów silnika kręci się lżej jak tak to raczej ewidentna wina pompy kwalifikującej się do wymiany
Opublikowano

u mnie obroty nie maja nic do tego. czy silnik jest na 1000 obrotów czy na 4000 kierownica chodzi tak samo :kwasny:

Opublikowano

Ja też wczoraj sprawdzałem i nie maa różnicy jak u kolegi beemek88. We środę mama przegląd i poproszę żeby mi sprawdzili układ kierowniczy i wspomaganie. Może coś wyjdzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...