VicVega Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 Koledzy, mam zamontowany w moim B6 fabryczny (tak mniemam) hak. Niestety jest on schowany jak by pod zderzakiem. Jest dokładnie taki sam, jak w instrukcji, ale dużo wyżej. Czy jego się jakoś wysuwa, odkręca czy coś? No przecież nie będę zdejmował zderzaka żeby hak podpiąć... Zdjęcie:
niuniek222 Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 Z tego co ja tu widze to masz hak wpinany. Hak powinien być schowany w bagażniku gdzie znajduje się koło.
VicVega Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Opublikowano 5 Lipca 2011 Tak, to się zgadza. Problem polega na tym, że ten stelarz pod hak jest schowany pod zderzakiem. Hak jeszcze się jakoś podepnie, ale świateł nie da rady.
niuniek222 Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 Też mam hak odpinany który lezy sobie w tylnim kole i nie był wogóle używany (poprostu poprzedni własciciel nie miał takiej potrzeby i ja również) ale gdyby mi przyszło go podpiąć to pewnie też bym miał kłopoty. Może ktoś kto już to robił odpisze nam w jaki sposób podpiąć hak wraz ze światłami gdyż złącze jest tak umieszczone, że przeszkadza zderzak.
dobis1 Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 Gniazdo jest na opuszczanym ramieniu (musisz pociągnąć w dół) jeśli nie chce iść to poprostu zardzewiało - ja tak właśnie miałem i dopiero jak z kanału rozkręciłem ten mechanizm i wyczyściłem to chodzi ładnie teraz. Psiknij WD40.
niuniek222 Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 A już myślałem, że audi pod tym względem sie nie popisało, ale jednak co firma to firma
VicVega Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Opublikowano 5 Lipca 2011 No dobra, to wiele wyjaśnia. U mnie raczej zapieczone, bo dość sztywno to wszystko siedziało, ale może się jeszcze ruszy, zobaczymy. Trzeba to obadać i wbić w dowód. Nigdy nie wiadomo kiedy hak się przyda.
Onkel Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 U mnie też się wysuwa. Fajne rozwiązanie bo w ogóle nie widać, że hak jest A jak potrzebny to tylko hak z bagażnika, gniazdo opuszczam w dół i jest
niuniek222 Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 Zgadza się, właśnie dlatego w tego typu rzeczach audi wyprzedza inne marki, audi jest droższym autem od innych ale wiadomo za co się płaci.
VicVega Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Opublikowano 21 Lipca 2011 Nie przesadzajmy z tymi zachwytami, bo audi ma też wiele wpadek jak chociażby regulacja geometrii kół, wielowahaczowe zawieszenie, odłażąca farba elementów wnętrza itd.. ALE dziś poszarpałem trochę tę wtyczkę od haka i ruszyła. Z początku z oporem, a potem już gładko wysuwa się i można z haka korzystać. Muszę tylko podjechać na stację diagnostyczną po zaświadczenie i do wydziału komunikacji żeby wbić w dowód, bo poprzedni właściciel chyba tego nie zauważy.. Pozdrawiam
Sylwo Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 niedawno zamontowałem identyczny hak u siebie i wszystko było by ok , gdyby nie trzeba było ciąć zderzaka. wg mnie nie jest to do końca dobrze rozwiązane w audi, niby oryginał, a kątówkę trzeba było uruchomić.
Onkel Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 niedawno zamontowałem identyczny hak u siebie i wszystko było by ok , gdyby nie trzeba było ciąć zderzaka. wg mnie nie jest to do końca dobrze rozwiązane w audi, niby oryginał, a kątówkę trzeba było uruchomić. Kolego zobacz zdjęcie w pierwszym poście i ja mam tak samo. Tylko ja mam oryginał audi i nic nie jest wycięte. Trochę trzeba było pomyśleć a nie od razu kątówka Hak ładnie się dopina ( w sumie jeszcze nie zakładałem bo nie było potrzeby) a elektryka wysuwa się ładnie tak, że nie jest nic wycięte. W ogóle nie widać że jest hak.
Sylwo Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 niedawno zamontowałem identyczny hak u siebie i wszystko było by ok , gdyby nie trzeba było ciąć zderzaka. wg mnie nie jest to do końca dobrze rozwiązane w audi, niby oryginał, a kątówkę trzeba było uruchomić. Kolego zobacz zdjęcie w pierwszym poście i ja mam tak samo. Tylko ja mam oryginał audi i nic nie jest wycięte. Trochę trzeba było pomyśleć a nie od razu kątówka Hak ładnie się dopina ( w sumie jeszcze nie zakładałem bo nie było potrzeby) a elektryka wysuwa się ładnie tak, że nie jest nic wycięte. W ogóle nie widać że jest hak. no właśnie masz to wycięcie o którym mówię, a którego ja nie miałem u siebie.
VicVega Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Opublikowano 25 Lipca 2011 Ale to już nie jest wina Audi, że ktoś zamówił Twoje auto bez haka.
Sylwo Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 rozumiem że jest fabryczny zderzak specjalnie pod hak już z tym wycięciem? według mnie , hak z pierwszego postu też ma cięty zderzak a nie oryginał. ehh człowiek całe życie się uczy :>
kapete Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Oryginalne gniazdo pod hak jest tak zamontowane, że gdy nie ma haka nie widać, że w tym aucie może być hak. Zwracam uwagę (na własnym przykładzie), że hak prawdopodobnie nigdy nie używany przez poprzedniego włściciela ma tendencje to wypinania się z samochodu. Pomimo przekręcenia "pokrętła" blokującego i wyjęciu kluczyka - kulki nie blokowały się i hak wylatał. Mało przyjemne jest gdy załadowana przyczepa wypina się na torach tramwajowych. Pomogło mu dopiero gruntowne czyszczenie wnętrza przy pomocy różnych specyfików.
VicVega Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2011 rozumiem że jest fabryczny zderzak specjalnie pod hak już z tym wycięciem? według mnie , hak z pierwszego postu też ma cięty zderzak a nie oryginał. Myślę, że jest fabryczny (w sensie nie dokładany). Wycięcie jest bardzo schludne i równe, w bagażniku komplet hakowy (czyli hak, zestaw koło zapasowe w płynie plus sprężarka), narzędzia w dwóch walizeczkach po bokach, do tego na klapie bagażnika mam naklejkę informującą o dopuszczalnym obciążeniu na hak. Wygląda to fabrycznie, ale nigdy nic nie wiadomo. Trzeba by zajrzeć do papierów niemieckich albo po kodzie wypasu dojść, ale nie wiem jaki kod miał hak w tych modelach. Zwracam uwagę (na własnym przykładzie), że hak prawdopodobnie nigdy nie używany przez poprzedniego włściciela ma tendencje to wypinania się z samochodu[...] A może za ciężką przyczepę podpiąłeś?
kapete Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Zdecydowanie był zasyfiony w środku. Po "umyciu" słychać było jak w środku coś strzeliło (pewnie coś odpuściło) i przejechałem z tą przyczepą ...set km. Z kwitów wynika, że mogę wziąć 1700 kg na hak, a ta ważyła ok 750. Co do nacisku na hak sądzę, że było ok. 50-60 kg.
VicVega Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Byłem dziś na stacji diagnostycznej żeby sprawdzić ten hak i wziąć papierek do Wydziału Komunikacji. Po pierwsze okazało się, że kostkę mam 13-pionową i na polskie standardy potrzebna jest przejściówka na 7 pinów. A po drugie styki miałem tak zaśniedziałe, że działał jedynie "stop". Reszta świateł milczy. Popsikam codziennie spray'em do styków albo jakimś WD-40, może przejdzie.
Lukasch44 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 ten hak to pewnie nadaje się tylko do zapinania bagażnika na rowery mam też taki ori u siebie, ale poważnej przyczepy bym chyba nie zapiął.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się