madey82 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Hej, od niedawna jestem posiadaczem A4 Avanta i zaobserwowalem szereg dziwnych zachowan auta. Nieznam sie za bardzo na mechanice i prosze o porade gdzie szukac problemu i na co ewentualnie samemu zwrocic uwage mechanikowi gdy juz przyjade do warsztatu. Oto kilka moich obserwacji - nie wiem czy i jak sa one skorelowane ze soba, a moze nie sa. - Po rozgrzaniu silnika gdy stoje w miejscu na swiatlach albo na parkingu auto auto przewaznie utrzymuje ~800-900 obrotow, ale co jakis czas zwieksza do ~1200. pochodzi tak z minute dwie i wraca z powrotem do 800/900. po jakims czasie znowu to samo. dodam ze takie samo zachowaine jest gdy tiptronic jest ustawiony na D, N albo P. Sprawdzalem tez czy jak dogazuje to czy obroty wracaja do normy ale nie...wracaja do 1200 jak byly na 1200 i do 800 jak byly na 800. Pedal gazu wraca do konca normalnie. -Czasami pedal gazu chodzi dziwnie, jakby opozniony, zwlaszcza to czuc przy nizszych predkosciach albo ruszaniu. wydaje mi sie ze nieraz musze pol pedalu wcisnac zeby ruszyl/zareagowal. I wtedy tez gwaltownie rusza jakby nagle sie zorientowal ze tyle juz wcisnalem. Nastepna sprawa ktora wydaje mi sie dotyczy tego samego. Czasami gdy jade wolno np na parkingu gdy mam na D(drive), i puszcze pedal gazu, auto niemal staje.Czasami natomiast jedzie wg mnie za szybko, musze wyhamowywac i bardzo uwazac zeby go nie ponioslo w cos. -Kolejna sprawa ktora wg mnie dzieje sie rownoczesnie z opoznionym pedalem gazu. gdy wyhamowuje, ale delikatnie i powoli, do zera. tuz przed samym zatrzymaniem sie szarpnie autem. Efekt jest taki sam jakbym jechal na manualu np na 2 biegu i wdepnal hamulec ale zapomnial sprzegla. dodam ze nie zawsze tak sie dzieje, czasami. chyba gdy wciskam hamulec zdecydowanie np z 40km/h do 0km/h to takiego uczucia 'zapomnienia sprzegla' nie zauwazylem. -feralna kontrolka ESP. Czasem sie wlacza poswieci chwile i sie wylacza. W sytuacjach gdzie nie ma powodow zeby sie wlaczalo. kiedys wlaczyla mi sie na parkingu albo jak stalem na swiatlach. dodam ze manualny przycisk esp dziala i gdy wylacze to swiatelko sie swieci caly czas. na dobra sprawe nei wiem czy funkcjonuje ESP czy nie. To tyle moich obserwacji. Dzisiaj udalo mi sie podlaczyc VAGa. Zastosowalem procedure usuniecia wszystkiego co bylo w pamieci. pojezdzeniu jakies 10-15 min gdy auto juz bylo rozgrzane do 90 stopni i podpieciu i zczytaniu bledow. Jestem poczatkowym uzytkownikiem Vaga wiec nie jestem pewny czy mam wszystkei informacje. oto bledy: DTC01 - Engine VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 8E0 907 401 Q Component and/or Version: 2.5l V6 TDI 0000AG 0014 Software Coding: 02017 Work Shop Code: WSC 63351 Additional Info: 00006059 130 106JC150_1.V79876243292 Additional Info: 00006059 130 106JC150_1.V79876243292 1 Fault Found: 00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent DTC02 - Auto trans VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 8E2 910 155 F Component and/or Version: V30 01J 2.5lTDI RdW 3040 Software Coding: 00001 Work Shop Code: WSC 00847 1 Fault Found: 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 35-10 - - - Intermittent DTC03 - ABS brakes VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 8E0 614 517 Component and/or Version: ABS/ESP front 1729 Software Coding: 04459 Work Shop Code: WSC 06435 1 Fault Found: 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 35-10 - - - Intermittent DTC08 Auto HVAC - chyba klimatyzacja? VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 8E0 820 043 H Component and/or Version: A4 Klimaautomat 1116 Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 633512 Faults Found: 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00819 - High pressure sender-G65 07-10 - IntermittenT Jak widac bledy z DTC02 i DTC03 sa tym samym kodedm oznaczone. Probowalem przeszukac forum jak i google za tym, gdyz nazwa dosc powaznie brzmi - ale bez wiekszych sukcesow. Kazda rada bedzie dobra i prosze wziac poprawke ze jestem laikiem Dziekuje z gory i pozdrawiam Maciek
Musashi Opublikowano 31 Stycznia 2008 Opublikowano 31 Stycznia 2008 autko zachowuje się conajmniej dziwnie. na pewno przyda sie wymiana oleju i filtra w skrzyni, przy okazji mogliby sie przyjrzec skrzyni. 00522 czujnik temperatury albo problem w kablu albo do wymiany. sprawdz czy nie jest rozpiety przewod czujnika. jezeli bedzie na miejscu zewrzyj przewod do masy i sprawdz bledy jezeli blad zmieni sie na short to ground tzn ze to czujnik, jezeli b.z. szukaj w kablach. blad 18265 - sugeruje albo uszkodzenie ECU albo problem połączenia ECU z modułem ABS i sterownikiem skrzyni, - byc moze problem ze zlaczkami. co prawda mozna sprobowac wykasowac. ale poniewaz masz ewidentne problemy z trakcja, nie sadze zeby cokolwiek to dało.
szogun0 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Opublikowano 31 Stycznia 2008 blad 18265 - sugeruje albo uszkodzenie ECU albo problem połączenia ECU z modułem ABS i sterownikiem skrzyni, - byc moze problem ze zlaczkami. W tym przypadku powodem tego błędu są problemy z czujnikiem temp. silnika. Przez to odczytane przez ECU parametry są nieprawidłowe i nie może poprawnie sterować mocą i momentem silnika, dlatego skrzynia i ABS zgłasza błędy.
madey82 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2008 szogun0, czyli wg twojej teorii przyczyna reszty bledow jest ten jeden czujnik, a wlasciwie jego wskazania? i jeszcze jedno glupie pytanie czy czujnik o ktorym mowimy to ten sam czujnik ktory wyrzuca blad: 00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)?? jak zlokalizowac ten czujnik? dzieki za odzwe sprawdze to na pewno. pozdrawiam
spanky Opublikowano 1 Lutego 2008 Opublikowano 1 Lutego 2008 szogun0, czyli wg twojej teorii przyczyna reszty bledow jest ten jeden czujnik, a wlasciwie jego wskazania? i jeszcze jedno glupie pytanie czy czujnik o ktorym mowimy to ten sam czujnik ktory wyrzuca blad: 00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)?? jak zlokalizowac ten czujnik? dzieki za odzwe sprawdze to na pewno. pozdrawiam zapraszam do lektury ... temat powinien sie rozjasnic ... : http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=51291&postdays=0&postorder=asc&start=20
madey82 Opublikowano 6 Lutego 2008 Autor Opublikowano 6 Lutego 2008 przeczytalem, kupilem czujnik. znalazlem go. ale kurcze nie moge wyciagnac starego Sciagnalem zatyczke z kabelkami, wyciagnalem zawleczke (o ring) probowalem juz na tyle sposobow ze zniszczylem stary juz dobrze. ten plasnik sie kreci w kolko ale metalowa czesc ani drgnie. popsikalem nawet wd40 i nc. juz nie wiem jak go mam ruszyc?! ktos mial do czynienia z tym czujnikiem? moze o czym zapomnialem? [br]Dopisany: 04 Luty 2008, 23:28 _________________________________________________ok udalo mi sie wymienic feralny sensor. pojechalem do zakladu i koles tez go nie mogl ruszyc. wkoncu wzial duzy srubokret i mlotek i udalo mu sie go wybic. chyba ta uszczelka jakos sie przesunela i zassalo go porzadnie. wiekszosc objawow ustapilo. wyskasowalem wszystkie bledy i tylko te od klimatyzacji powrocily. zarowno g62 jak 18265 - Load Signal: Error Message from ECU zniknely. kontrolka ESP sie juz nei swieci i silnik normalnie pracuje bez falowania obrotami. co do pedalu gazu i dziwnego szarpania przy zatrzymywaniu to dalej jest. przy okazji dowiedzialem sie ze mam skrzynie multitronic a nie tiptronic jak myslalem. udalo mi sie pokopac do watku http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=22258.0 z tego co wyczytalem tam i podczas dalszego przeszukiwania internetu, jest to wada fabryczna w tych modelach. audi pozniej usunelo to wymieniac skrzynie ale widac moje auto sie nie zalapalo. chyba zostanie mi tyklo nauczyc sie z tym jezdzic. dzieki za pomoc.
Diego Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 Madey, szarpanie przy zatrzymywaniu swiadczy o zaniedbanej skrzyni biegow. Wymien filtr w skrzyni oraz olej - najlepiej w sposob dynamiczny. Poprawione multitroniki montowane byly od wrzesnia/pazdziernika 2003 - w roczniku modelowym 04.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się