AudioBas Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Witam. Przymierzam się do zrobienia logów w mojej B5. Bierze mi olej trochę oraz przydymia na niebiesko - czyżby turbo?? Jakie grupy mam wykonać? Proszę o wypisanie wszystkich, które mam zrobić. Rozumiem, że z każdej ma być i dynamiczny i statyczny??
ciahciah Opublikowano 9 Lipca 2011 Opublikowano 9 Lipca 2011 Na początek przeczytaj sobie kilka razy ten temat i najlepiej notuj co ważne: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0 Każdy log wykonuj pojedynczo, nie 3 na raz, logi dynamiczne robisz od 1000-1500obr do 4200obr masz zrobić logi: statyczne: 000, 001, 003, 004, 007, 010, 011, 013, logi 001 i 013 rób 2min, resztę po 10s, dodatkowo w celu sprawdzenia alternatora 016 basic setting: 000, 003, 004, 011 dynamiczne: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011 Ile ml oleju na ile km bierze? Czy dymi na niebiesko po odpaleniu zimnego silnika czy nie dymi wtedy, a dymi na rozgrzanym silniku? Jaki zapach jest tych spalin?
AudioBas Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Opublikowano 17 Listopada 2011 Witam ponownie! Przy wymianie napinacza paska alternatora postanowiłem wykręcić turbo.... Odma mokra, w wężach widać delikatnie olej. W turbo nie ma jakis duzych luzów na tych wirnikach... Od strony wydechu zero luzu, od strony powietrza delikatny luzik na boki (tylko na boki), ale delikatny 1 mm Planuję wymienić uszczelkę pod zaworami, te małe nakrętki no i zrobić coś z tą odmą... A turbo? Nie wiem czy dawać do regeneracji.... Łopatki znowu zapieczone i to dosyć mocno!!! Co radzicie?
dante0018 Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Oleju to za dużo nie ma w dolocie... Znowu zapieczone tzn któryś raz czyścisz? To pewnie wina wtrysków jak tak. Niebieski dymek świadczy o niedopalonym paliwie.
AudioBas Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Opublikowano 17 Listopada 2011 Ale ja w spalinach czuję olej... No i dolewam go... Więc to na 99% coś z olejem... Turbo czyściłem jakieś 20-30 tys temu... Nawet po czyszczeniu około 2 tyg złapałem tryb awaryjny... Jak sprawdzić czy turbina puszcza olej?
paweu1 Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Ja bym się skupił na uszczelniaczach zaworowych, były zmieniane. U mnie, po wymia znacząca poprawa, zero siwego dymu na zimnym silniku
AudioBas Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Opublikowano 17 Listopada 2011 Ja mam niebieski dym nie siwy...
paweu1 Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 Ja mam niebieski dym nie siwy... Ok, przejęzyczyłem się, Dymi na ciepłym, zimnym, czy cały czas. Pokaż logi, sprawdź przynajmniej jaki masz kąt wtrysku, może jest za późny i stąd dymienie
AudioBas Opublikowano 18 Listopada 2011 Autor Opublikowano 18 Listopada 2011 Na początek przeczytaj sobie kilka razy ten temat i najlepiej notuj co ważne: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0 Każdy log wykonuj pojedynczo, nie 3 na raz, logi dynamiczne robisz od 1000-1500obr do 4200obr masz zrobić logi: statyczne: 000, 001, 003, 004, 007, 010, 011, 013, logi 001 i 013 rób 2min, resztę po 10s, dodatkowo w celu sprawdzenia alternatora 016 basic setting: 000, 003, 004, 011 dynamiczne: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011 Ile ml oleju na ile km bierze? Czy dymi na niebiesko po odpaleniu zimnego silnika czy nie dymi wtedy, a dymi na rozgrzanym silniku? Jaki zapach jest tych spalin? Czyli rozumiem, że 001 i 013 mam robić 2 minuty? Czyli powoli się rozpędzać na 3 biegu od 1000 do 4200 obrotów i całość ma trwać 2 min???? W sumie jak jest zimny to nie dymi tak bardzo. Bardziej jak się nagrzeje i jadę... Przy ruszaniu itp.... Jutro składam turbinkę - bo czyszczę ją i będę robił logi...
ciahciah Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 turbina zdrowa czyli dymi na niebiesko na w pełni rozgrzanym silniku powiedzmy po 30min jazdy jak depniesz to widać jak z rury dymi na niebiesko? czy dymi przy ruszaniu powiedzmy po 5min rozgrzewania na postoju zimnego auta przy ruszaniu i początkowym rozpędzaniu się powiedzmy przez pierwsze 300m, to są ważne założenia bo jak ci dymi na mocno rozgrzanym silniku to puszcza ci olej pierścieniami, uszczelniaczami lub turbina która według tego co widzę jest zdrowa, a jak ci dymi przy deptaniu na gaz na silniku w którym silnik ma poniżej 60C to problem leży w układzie wtryskowym lub rozruchowym, wystarczy że ci silnik zapala kulawo, kręcisz kręcisz silnik dostaje non stop paliwo które nie spala tylko ładuje w wydech, w końcu zapali i przy pierwszych depnięciach na gaz wypluwa wydechem to nie przepalone paliwo, odpowiedz dokładnie, konkretnie na zadawane w temacie pytania, do tej pory nie wiem ile tego oleju dolewasz, powiedz czy ci nie wzrosło znacząco spalanie(o 1L) w porównaniu do tego co było gdy nie było problemu z dymieniem bo jak spalanie podskoczyło to ewidentnie tam leży problem, basic setting też robisz stojać
AudioBas Opublikowano 19 Listopada 2011 Autor Opublikowano 19 Listopada 2011 Muszę się dokładnie przyjrzeć jak z tym dymieniem jest... Pierścienie bym wykluczył - nie odczułem spadku mocy. Auto zbiera się bardzo dobrze. Odpala na dotyk nawet jak stoi 2-3 dni... Po odpaleniu również delikatnie dymi na niebiesko.. Po dodaniu gazu bardziej Film nakręcony parę miesięcy temu auto stało całą noc - silnik zimny: Podobnie dymi jak ruszam.... Nie mam katalizatora - ten gwizd jest spowodowany jego brakiem. Ile dolewam? Około 1-2 litry na 10 000 tys km.... W tygodniu zrobię logi i dowiemy się więcej.
ciahciah Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 na filmiku jest ok, silnik pracuje normalnie i dymi też w normie tylko to było kiedyś, zrób filmik teraz z uwzględnieniem tych samych warunków, wtedy będzie ładne porównanie obu filmików, możesz też zrobić filmik jak jedziesz i ktoś jedzie za tobą i nagrywa jak dymi, to pomoże nie tylko tobie ale i potomnym których ta awaria też dopadnie 1-2L na 10tys km to za dużo, a sprawdziłeś czy nie poci się silnik bardzo olejem? będąc na kalane obejrzyj dokładnie od spodu cały silnik, kilka zdjęć możesz zrobić wyjmowałeś turbo i jak się domyślam wyczyściłeś go skoro się przycinało tak? odkręć dolny waż turbo lub IC od rury w zderzaku, zobaczymy ile oleju wyleci, jak będzie więcej niż kilka kropel mamy problem, zrób zdjęcie plamy jeżeli auto ma mocy ok można bardziej podejrzewać że układ wtryskowy ok, u mnie jak dymił auto było zdecydowanie słabsze no i spalanie było o 1L większe co było szokiem, po ogarnięciu podstaw problem znikł raz na zawsze, logi to podstawa, wystarczy że ci doładowanie szaleje że mam momentami ponad 2500mbar i nagle 1600, turbina wtedy dostaje tak w tyłek że nawet zdrowa zaczyna puszczać olej, po ogarnięciu tego przestaje puszczać i służy długo o ile w porę się ogarnie szalejące doładowanie
AudioBas Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Opublikowano 23 Listopada 2011 Zrobiłem logi statyczne. Nie wiem czy dobrze - pierwszy raz robiłem... www.audiobas.pl/LOGS.rar I jak?
vauxhall95 Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 pierwsze logi statyczno dynamiczne Zle zrobione,zle przekonwertowane,nie te grupy. Na spokojnie w dziale diagnostyka poczytaj
AudioBas Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Opublikowano 23 Listopada 2011 A to na statycznych mam nie dodawać gazu??? Kurde z tą Vistą nie chce nic działać może dla tego, źle przekonwertowało ;/ Nic się nie da z tego odczytać?
ciahciah Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 alternator działa prawidłowo, termostat ok, dawka jałowa też, kierowca.. szkoda gadać.. nie kręci się do 4500obr na postoju http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się