Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Hamulce (tarcze + klocki) przód - tył.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. :hi:

W najbliższym czasie będę wymieniał tarcze i klocki na wszystkich osiach.

Zastanawiam się nad kilkoma firmami tarcz i klocków (ATE, TRW, BOSCH, FER...)

Mam pytanie czy ciśnienie w układzie hamulcowym jest takie samo (podczas hamowania) z przodu jak i z tyłu?

Jak wiadomo tarcza współpracująca z klockiem będzie miała jakiś współczynnik tarcia. Jak założymy na przód mocne hamulce, a na tył słabsze od tych fabrycznych -- czy nie powstaną efekty np: przednie tarcze bedą brały 90% siły hamowania a tył 10% - co wydłuży drogę hamowania

i żywotność w tym wypadku przednich hamólców?

Opublikowano

Twoje obawy są bezpodstawne nic takiego się nie zdarzy przy zastosowaniu dedykowanych zestawów hamulców. Co innego jakbyś zmienił średnice tarcz ale z wątku wnioskuje, że będzie seria wiec zakłądaj to na co kieszen pozwala lub poprostu kieruj sie rozsądkiem i wybierz najtansze z tych firm co podałeś a w codziennej jeździe nie zauważysz różnicy.

Ja polecam tarcze ferodo bo są bardzo tanie i stosunkowo dobre. Mam do tego klocki ATE ale mam przejechane na nich 39kkm i klocków jeszcze ze 30% a na tarczach spory rant. Lepszym wyjściem jest założyc coś miekszego :gwizdanie:

Opublikowano

"miększego" znaczy innej firmy?

Opublikowano

Tak np. ferodo są miekkie ale za to drogie. Ja za ate płacę 160zł a ferodo coś koło 240zł.

Podobno bosch jest ok i cena jest stosunkowo niska coś ponad 100zł - wiem tylko z opowiadan bo sam nie jeździłem na takowych, ale może warto spróbować.

Opublikowano

Jak kupiłem audi to miała na przedniej ferrodo. Po wymianie mam ATE i z obserwacji mogę powiedzieć, że mniej pylą. Za to stan tarcz się pogorszył (głębokie rowki i sporo "szkliwa" na krawędziach tarczy). Do końca nie jestem pewien czy to jakieś felerne tarcze miałem czy już są na wykończeniu.

Wertuje forum i co inna parafia to chwalą inne firmy jeśli chodzi o klocki.

Chciałbym dobrać tarcze i klocki żeby po przejechani kilku tyś, km nie mieć problemów jak wyżej.

Podpowiedzcie koledzy jakie skompletować klocki do tarcz ATE, TRW, BOSCH

A jeszcze pytanie co do tarcz ATE - prawdą jest że są troche przereklamowanie? Widziałem kilka postów o tym, że ATE popękały.

Opublikowano

raczej sie pokrzywiły

Opublikowano

devastation mógłbyś powiedzieć coś więcej?

Opublikowano

Ja bym zakupił tarcze ferodo + klocki bosch i powinno być :good: a cenowo to :shocked:

Tarcze ferodo mimo niskiej ceny są jak dla mnie dobre. Co prawda mają spory rant ale to raczej wina klocków bo mimo użytkowania auta w 95% w mieście starczają na mega długo. Wcześniej miałem klocki ATE i tarcze ze znaczkiem :audi: i skutecznosć hamowania była poprawna.

Acha jeszcze jedno mam tarcze ferodo z inter cars i co zaskakujące klocek jest większy niż powierzchnia robocza tarczy. Klocek od strony łżyska wystaje o jakiś milimetr ponad tarcze. Może jakieś felerne mi sie trafiły. Od zewnętrznej strony jest ok tzn. wyczuwalny jest rant.

Z ciekawości zapytam ma ktoś tak jeszcze w tarczach ferodo?

Opublikowano

Ostatnio u siebie wymieniałem tarcze i klocki ATE na tył i u mnie wszystko jest OK,co jest przyczyną że tarcze ATE się krzywią?,wcześniej o tym nie słyszałem i zaczynam się zastanawiać nad moim wyborem.

Opublikowano

Ostatnio u siebie wymieniałem tarcze i klocki ATE na tył i u mnie wszystko jest OK,co jest przyczyną że tarcze ATE się krzywią?,wcześniej o tym nie słyszałem i zaczynam się zastanawiać nad moim wyborem.

Spokojnie tylne Ci sie nie pokrzywią przy codziennym użytkowaniu jest to prawie niemożliwe. Co innego przód on znacznie mocniej hamuje i w związku z tym wyższe temperatury. Jak wjedziesz w kałuże z rozgrzanymi tarczami gwałtownie sie chłodzą i przez to krzywią sie. Dodatkowo większa średnica tarcz w porównaniu z tyłem ułatwia ten proces.

Kumpel kupił nowego golfa z salonu i przejechał coś koło 100kkm po czym miał problem z szorującymi hamulcami, że jechać sie nie dało. Okazało sie, że tarcza pękła na żeberkach chłodzących. Była firmy ATE

Opublikowano

a już myślałem że jakieś wadliwe są i się nie dopytałem,to praktycznie wszystkie tarcze mogą ulec pokrzywieniu jak ostro będziesz hamował a następnie wjedziesz gwałtownie do kałuży z rozgrzanymi tarczami,dzięki za info :hi:

Opublikowano

Ja mam komplet trw i jestem zadowolony. Oryginał w rozsądnej cenie. Seria w dieslu ma i tak dobre hamulce więc nie ma co wydziwiać.

Opublikowano

Kolego ja wymieniłem u siebie przód i tył na ATE tarcze + klocki. Powiem Ci że jestem mega niezadowolony, towar brany u sprawdzonego sprzedawcy z forum nie tam jakieś alledrogo, a hamulce już po kilku kkm piszczą przy hamowaniu. Na tarczach powstał już mały rant, trzęsie kierą przy hamowaniu :thumbdown: . Starałem się je " dotrzeć " zgodnie z instrukcją na forum, nie wiem może coś źle zrobiłem choć zawsze sam zmieniałem i nigdy problemu nie było. Wcześniej jeździłem na TRW również tarcze + klocki i przyznam że dobrze hamowały, nawet jak się już kończyły to nie piszczały. Ogólnie odradzam ATE , kumple chwalą trw, również textar i ferodo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...