Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Screena wrzuciłem po to, abyś zobaczył dystans po jakim rozpoczęła się regeneracja DPF (935 km), a nie w celu porównania różnicy ciśnień😁

Rozpoczęcie regeneracji poznasz po wartościach dotrysku paliwa, w dolnych lewych okienkach (Post injection 2 oraz Post injection 3).

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Screena wrzuciłem po to, abyś zobaczył dystans po jakim rozpoczęła się regeneracja DPF (935 km), a nie w celu porównania różnicy ciśnień😁

Oczywiście alę róznica też mówi o zabiciu układu wydechowego o jego przepustowości dobrze że to nie było na biegu jałowym pomiar 👍😁

Opublikowano
W dniu 9.08.2024 o 09:56, grzywka-1970 napisał(a):

zastanawia mnie dystans od ostatniego wypalanie filtra

Zadałeś to pytanie, więc na nie odpowiedziałem. O różnicy ciśnień w tym poście nie było mowy:decayed:
 

Opublikowano
26 minut temu, Mateuszh napisał(a):

Spotkał się ktoś z przegrzewaniem silnika podczas wypalania DPF ( korek, temp. zewn ok 30 stopni) ?

jaki objaw przegrzewania?

Opublikowano
W dniu 4.08.2024 o 01:37, Caporeira napisał(a):

6Mam vcds oraz Odis.

Jak zmienić aby DPF nie wypalał się tak często?

Aktualnie wypala się co jakieś 280 km, a w mieście jeszcze częściej.

Jakie parametry oraz w jakich warunkach sprawdzić DPF, aby było można czegoś się dowiedzieć w jakiej kondycji jest DPF, oraz czy trzeba coś z nim robić?

Opublikowano

Czy po tych parametrach można coś wywnioskować, czy DPF należy oddać do czyszczenia czy przeprowadzić statyczne wypalanie?

20241007_172842.jpg

Opublikowano

Do prania/wymiany. Jeśli końcówki wydechu masz w sadzy to pranie nic nie pomoże, bo jest pęknięty wkład.

Opublikowano
2 godziny temu, przem8 napisał(a):

Do prania/wymiany. Jeśli końcówki wydechu masz w sadzy to pranie nic nie pomoże, bo jest pęknięty wkład.

Dziękuję za informację.

Dla własnej informacji, które parametry mówią że trzeba prać a np. statyczne wypalanie nie pomoże?

 

PS. Na moje oko końcówki wydechu są ok.

20241007_213142.jpg

Opublikowano

Popiołu nie da się wypalić. 

Podczas regeneracji wypalana zostaje sadza (na popiół). Popiół pozostaje w dpf i należy albo wymienić dpf, albo wyczyścić go z popiołu.

Opublikowano

@Muskel1 Dziękuje za wyjaśnienie.
Czyli tutaj chodzi o ten ostatni parametr, który nie jest w normie (popiół w oleju), ile to norma lub graniczne wartości?
Inne parametry są w porządku?

Czyszczenie to koszt około 300-400 zł.
A nowy DPF to pewnie koszt 1,5-2k - z tego co mówi alledrogo - jeśli dobrze patrzę.
Więc chyba spróbuje wpierw go wyczyścić.

Opublikowano

Wartość krańcowa dla tego silnika to 80g popiołu. Dodatkowo jeżeli zdjęcie to zostało wykonane na pracującym na wolnych obrotach silniku, to ciśnienie różnicowe jest za wysokie, co może świadczyć o znacznym zapełnieniu dpf.

Opublikowano

@Muskel1tak, zdjęcie wykonane na wolnych obrotach.

To zostało wykonane na 2,5 tyś obrotów:

20241007_173614.jpg

Opublikowano
22 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Jaki masz przebieg?

245 tyś.

Opublikowano

Myślę, że przy 270-280 kkm osiągniesz 80g popiołu, czyli czeka Cię niebawem czyszczenie/wymiana.

Opublikowano

Lepiej od razu czyścić, czy to nie ma znaczenia i można czekać? 

Jak się będzie objawiać to zapchanie?

Opublikowano

Możesz już teraz wyczyścić. 

Opublikowano

Witam co myślicie na temat dpf na wolnych obrotach rozgrzany ? I czemu pokazuje zawartość popiolu  0.01 od 40tys km? 

 

 

Screenshot_20241021_231514_Gallery.jpg

Opublikowano

Kolego już tutaj  o to pytałeś. Ile  postów chcesz jeszcze założyć?

Poza tym dostałeś tam odpowiedź i instrukcję co masz zrobić, czego do tej pory nie wykonałeś.

Opublikowano
22 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Kolego już tutaj  o to pytałeś. Ile  postów chcesz jeszcze założyć?

Poza tym dostałeś tam odpowiedź i instrukcję co masz zrobić, czego do tej pory nie wykonałeś.

Wykonalem i różnica cisnien wychodzi 200+/- i co dalej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...