majki83 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Czy procedura wypalania filtra podczas jazdy lub też zalanie filtra środkiem przeznaczonym do jego czyszczenia i dopiero próba wypalenia to wysiłek na marne? Czy jeśli teraz wywalę filtr to czy komputer nadal nie będzie go zczytywał? Dodam tylko, że za pierwszym razem przy próbie wypalenia wartość sadzy była ok 36 gram, za drugim była już ok 44 a teraz ma już 50. Autem jeździłem tylko po to aby zagrzać silnik do próby wypalenia
Hohe Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 (edytowane) Poniżej wklejam info ze strony rosstecha. Piszą tam, że wypalanie na postoju jest możliwe między 30 a 40 gram, potem tylko w czasie jazdy. Piszą też, że 45 to max. "With the newer CR-TDI engines there are 2 different types of regenerations available depending on the actual soot mass/load. If either the calculated or measured soot mass is above 30g but below 40g you can initiate a regeneration while standing (Idle will be raised etc.), a forced regeneration while driving is also possible. Once the values are above 40g (but below the max 45g) the regeneration while standing is no longer available and the regeneration while driving is the only way." Dodam jeszcze, że jeśli nie masz już żadnych błędów w silniku, to weź auto na przejażdżkę z kompem. Warto spróbować. Edytowane 29 Grudnia 2015 przez Hohe
PiterEL Opublikowano 30 Grudnia 2015 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Ja wypalam na postoju a z tego co pamietam ma ponizej 30g Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Hohe Opublikowano 4 Stycznia 2016 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Czy procedura wypalania filtra podczas jazdy lub też zalanie filtra środkiem przeznaczonym do jego czyszczenia i dopiero próba wypalenia to wysiłek na marne? Czy jeśli teraz wywalę filtr to czy komputer nadal nie będzie go zczytywał? Dodam tylko, że za pierwszym razem przy próbie wypalenia wartość sadzy była ok 36 gram, za drugim była już ok 44 a teraz ma już 50. Autem jeździłem tylko po to aby zagrzać silnik do próby wypalenia Jak tam Twój DPF kolego?
vvalery Opublikowano 4 Stycznia 2016 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Poniżej wklejam info ze strony rosstecha. Piszą tam, że wypalanie na postoju jest możliwe między 30 a 40 gram, potem tylko w czasie jazdy. Piszą też, że 45 to max. "With the newer CR-TDI engines there are 2 different types of regenerations available depending on the actual soot mass/load. If either the calculated or measured soot mass is above 30g but below 40g you can initiate a regeneration while standing (Idle will be raised etc.), a forced regeneration while driving is also possible. Once the values are above 40g (but below the max 45g) the regeneration while standing is no longer available and the regeneration while driving is the only way." Dodam jeszcze, że jeśli nie masz już żadnych błędów w silniku, to weź auto na przejażdżkę z kompem. Warto spróbować. A co to znaczy w nowszych. Czy silniki z 2008-2010 to nowsze czy starcze CR-TDi.
majki83 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 DPF wycięty...miał już ponad 50 g, silnik w trybie awaryjnym nagrzewał się pow. 80 C tylko na trasie 5-6 bieg. Jako, że jeżdżę dużo po mieście a auto kupiłem miesiąc temu zdecydowałem się na wycinkę (podejrzewam że problem powtarzał by się za często). Teraz wszystko wróciło do normy :-) 1
bodas Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Jaki koszt wycięcia, puszcza jakieś chmurki?
majki83 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 wycinka 700 zł ale tylko dlatego ze podkręcałam moc u tego samego gościa, normalnie 1 tyś. Odebrałem go dzisiaj po 16 więc było za ciemno aby zobaczyć ewentualne kopcenie 1
bodas Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 W jakich warunkach następuje pasywne wypalanie DPF?? Chodzi mi o obciążenie silnika tak "pi razy oko", tzn. prędkość, obroty. Nigdy nie jechałem z podpiętym vcdsem także nie znam parametru EGT. Zrobiłem w poniedziałek trasę Warszawa-Kraków (łącznie 630km) na samym jej początku zaczął się wypalać filtr. Pomyślałem, że teraz przez dłuższą chwilę będzie z nim spokój, ale nie. Dziś przy przebiegu 660 km ponowne wypalanie DPF. Wychodzi na to jakby się w ogóle nie wypalał pasywnie.
skotmen Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Dpf wypala się między 300-700KM zależy jak jeździsz i gdzie.
bodas Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Ok, a w jakich warunkach następuje wypalanie pasywne, tzn. kiedy jestem wstanie osiągnąć właściwe do tego egt? 150km/h na 6 biegu ?
skotmen Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Dpf wypala się nawet na postoju ale trwa to długo obroty silnika są pod 1000 wtedy Jeżeli jedziesz i masz obroty na 2200 to filtr wypali się do 10minut a nawet szybciej A i nie musisz jechać na 6 biegu o to chodzi żeby obroty silnika były wyższe
bodas Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Nie rozumiesz o czym mówię. Cały czas piszesz o wypalaniu aktywnym przez dodatkowy wtrysk paliwa podczas suwu rozprężania/wydechu. Mi chodzi o warunki jakie należy spełnić, aby osiągnąć właściwe egt i wypalić dpf pasywnie, bez dodatkowego wytrysku paliwa.
wiesiok81 Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 (edytowane) Koledzy może ktoś ma, miał taki przypadek i jakoś logicznie mi to wytłumaczy o co moze chodzić. od dłuższego czasu obserwuje stan zapełniania sie filtra i cholernie różnie to bywa. ogólnie z filtrem nic sie nie dzieje, nie ma żadnych błędów, nie zaswieca sie zadna kontrolka itp. cały jesień zapełniało sie w bardzo szybkim tepie, wypalanie odbywało sie co 200 -250km. postanowiłem że początkiem stycznia wywalam filtr i bede miał z nim spokój, chociaz tak jak mówiłem nie mam żadnych z nim problemów poza czestym dopalaniem co jest raczej nie zdrowe dla jednostki i jego podzespołów (wysoka temperatura). troszeczke jednak poczytałem, usłyszałem, że policja ma dostawac analizatory spalin a własciwie juz dostaje i mają wyrywkowo sprawdzać emisje spalin po czym można stracić dowód i sie troche wystraszyłem. gdy przyszedł mróz (ciągle obserowałem szybkośc zapełniania) wszystko wróciło do normy, dpf zachowywał sie jak nowy, praktycznie od wypalenia po przejechanych 400km było 0,0 po czym zaczynało sie zapychać i tak kolejne wypalanie odbywało sie po 600-700km. teraz gdy mrozy puściły, i znowu temp jest typowo jesienna problem powrocił. 0,0 jest tylko do 70-80km po czym zaczyna sie zapychanie i tak ok 20ml i wypalanie mam już po 200-250km. może ktoś coś wie w temacie bardzo bym prosił o jakąs sugestie, niby nie ma problemu ale mnie to wkurza i nurtuje tak czeste dopalanie. dodam tylko że cały czas jeżdze dokladnie tak samo , dokladnie te same trasy i ten sam styl jazdy. paliwo tankuje tylko i wyłącznie na jednej stacji i zawsze to samo. podmieniałem już czujnik ciśnienia spalin, czujnik temp dpf, egr ale zupełnie jak widze nic to nie dało. według vcds zapełnienie popiołem 18ml. wiem ze to nie realne przy takim przebiegu jaki mam ale nie mam wiedzy co i kto robił wczesniej z autem i czemu to napewno było wyzerowane, moze ktos regenerowal i wyzerowal ale jesli regenerowal to bardzo ciulowo to działa. nawet jak podmienialem czujnik temp to przepsikałem filtr jakąś chemia do czyszczenia dpf. były mrozy było super, przyszło ciepło i dalej d*pa. nawet nie wiem co z tym fantem robić i dlaczego tak sie dzieje. jesli ktoś coś sie w temacie zna, lub miał podony przypadek albo ma, prosze aby coś powiedział i doradził Nie rozumiesz o czym mówię. Cały czas piszesz o wypalaniu aktywnym przez dodatkowy wtrysk paliwa podczas suwu rozprężania/wydechu. Mi chodzi o warunki jakie należy spełnić, aby osiągnąć właściwe egt i wypalić dpf pasywnie, bez dodatkowego wytrysku paliwa. gdzies czytałem że pasywne wypalanie zaczyna odbywac sie gdy temp osiaga 300st, przy tej temp czastki sadzy juz ulegają degradacji a to masz praktycznie po przekroczeniu 2000obr albo 120km/h, coś ok tego Edytowane 4 Lutego 2016 przez wiesiok81
Maciejass Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Witam dziś postanowiłem sprawdzić swój dpf a4 b8 2.0 cglc znajomy ma autocoma , załaczyliśmy regeneracje na postoju i teraz martwi mnie jedna sprawa w parametrach mam 2 x zmierzona wartość sadzy : Parametr systemu 206 - Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy 34.4 G Parametr systemu 207 - Filtr cząstek stałych objętość sadzy 0,08l parametr systemu 208 - Filtr cząstek stałych obliczona zawartość sadzy 2,44G parametr systemu 209 - Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy -0,37G różnica ciśnień na wolnych obrotach 2-3 hPa przy 2000 obr. 12 hPa Myślę czy zanim się za***przy do końca , można przeprowadzić kilka razy regeneracje na postoju ??
bodas Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Regeneracji na postoju się nie przeprowadza dopóki to nie jest konieczne. Filtr jest w dobrym stanie, małe zaolejenie na poziomie 0,08l. Niepotrzebnie szukacie dziury w całym
Maciejass Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Regeneracji na postoju się nie przeprowadza dopóki to nie jest konieczne. Filtr jest w dobrym stanie, małe zaolejenie na poziomie 0,08l. Niepotrzebnie szukacie dziury w całym W takim razie mniej więcej jakie są dopuszczalne wartości, zastanawia mnie mierzona wartość sadzy 34g niektórzy piszą że przy 50 g. zaczynają się problemy z samym wypalaniem, czy po prostu olać to i martwić się dopiero jak zapalą się kontrolki
bodas Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Regeneracji na postoju się nie przeprowadza dopóki to nie jest konieczne. Filtr jest w dobrym stanie, małe zaolejenie na poziomie 0,08l. Niepotrzebnie szukacie dziury w całym W takim razie mniej więcej jakie są dopuszczalne wartości, zastanawia mnie mierzona wartość sadzy 34g niektórzy piszą że przy 50 g. zaczynają się problemy z samym wypalaniem, czy po prostu olać to i martwić się dopiero jak zapalą się kontrolki nie wkleiłeś jeszcze parametru, który pokazuje kiedy była ostatnia regeneracja filtra. Taka wartość sadzy już powinna być wypalana. Filtr się normalnie wypala podczas jazdy?
Maciejass Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 (edytowane) Regeneracji na postoju się nie przeprowadza dopóki to nie jest konieczne. Filtr jest w dobrym stanie, małe zaolejenie na poziomie 0,08l. Niepotrzebnie szukacie dziury w całym W takim razie mniej więcej jakie są dopuszczalne wartości, zastanawia mnie mierzona wartość sadzy 34g niektórzy piszą że przy 50 g. zaczynają się problemy z samym wypalaniem, czy po prostu olać to i martwić się dopiero jak zapalą się kontrolki nie wkleiłeś jeszcze parametru, który pokazuje kiedy była ostatnia regeneracja filtra. Taka wartość sadzy już powinna być wypalana. Filtr się normalnie wypala podczas jazdy? Te odczyty była zaraz po wypalaniu który przeprowadziłem na postoju, przed wypalaniem na postoju parametr systemu 209 - Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy -36g po -0,37g. podczas wypalania cały czas wyświetlane były temperatury i do tego zmierzona wartość sadzy, która podczas wypalania spadła z 36g do -0,37g, i to jest odczyt z 209. Ale Parametr systemu 206 - Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy zostało 34.4 g, ogólnie dziwi mnie to że jest 2 x "Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy" 206 i 209 w jednym jest -0,37g drugim 34g. Ostatnie wypalanie było około 300km, tylko ostatnio 2 razy dałem ciała nie zauważyłem że auto jest w trybie wypalania, po zatrzymaniu i wyjściu z auta było czuć swąd i pracował wentylator po zgaszeniu silnika. Edytowane 20 Kwietnia 2016 przez Maciejass
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się