Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Katalizator i dpf sa w jednej puszczę obok siebie?

A jakbym rozwiercil filtr dpf robiąc 2 otwory przelotowe ? Wtedy nie było by rezonansu puszki a przepływ spalin by był. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalizator jest na górze puszki a filtr dpf poniżej. cokolwiek kombinujac z filtrem puszke nalezy zawsze rozcinac na dolnym spawie aby nie uszkodzic kata. najlepiej jest wydłubac. ja u siebie rezonasu nie słysze. widziałem tez że pedanci co do tematu w miejsce filtra wspawują dodatkowy katalizator lub strumiennice coś takiego jak u tych ruskich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki :)

Czyli zostawiłeś kata tylko , reszta pusta puszka tak?

Kat sie mocno trzyma? Nie wyleci i nie wpadnie w miejsce dpfa ?

Pytam na przyszłość :) czyli dźwięk ci sie w sumie nie zmienił wydechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat nie wyleci jest w ori położeniu i nie ma prawa wypaśc. oryginalnie miedzy katem a filtrem jest troszke luzu wiec teoretycznie tez mógłby opasc a nie opadnie. bez obaw. jest ciut głośniej ale nie jakos aby przeszkadzało albo drazniło, za to spokój umyslu jest bezcenny bez tego wynalazku. jade jak chce , gasze kiedy chce nie mysle nie zastanawiam sie czy wypala czy nie, gasic czy nie

u mnie jest pusta puszka nic nie wstawiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu zostawiłeś kata a nie wywaliłeś wszystkiego ? :)

Cieżko wymiotować filtr dpf z auta na zewnątrz ? Masz jakis toutorial jak to zrobic? :) czy po prostu robiłeś po kolei jak uważałeś.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jak co ale kat w aucie musi być inaczej nie wytrzymałbys stojąc przy aucie tak spaliny smierdzą. ja mam silni w poprzek a ty wzdłuż wiec pewnie jest troszke inaczej. musiałem opuścić sanki reszta jak po sznurku


http://www.anularedpf.ro/anulare-dpf-audi-a4-b8-2-0tdi/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u elektromechanika, podłączył komputer i według niego wszystko w jak najlepszym pozadku... filtr działa ale nie ma pojęcia czemu tak sie wypala co 200 km. Stwierdził ze moze oszukiwać czujnik różnicy ciśnień i dlatego tak sie dzieje.

Okopcone rury go mówi ze dpf moze być minimalnie nieszczęsny między ściankami dpfa a obudowa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytam sie tylko jedno czy twój mechanik podpiął tylko kompa i na tym sie skończyło po czym postawił diagnoze, czy podpiął kompa i pojeździliście troche aby sprawdzić w blokach pomiarowych w jakim stopniu i czasie zapełnia sie dpf, bo tylko tak można stwierdzić co i jak sie z nim dzieje, a samo podpiecie to tyle ci powie co nic.

nie ma czegoś takiego jak nieszczelnośc dpfa, popatrz na you tube lub google grafika jak wygląda jego wnętrze, jest to wręcz nie możliwe. co niektorzy bo tez sie z czym takim spotkałem aby oszykaś przed sprzedażą a w aucie czujnik cisnienia spalin rozwiercają go dwoma małymi otworami aby spaliny (cisnienie) miały lżej po czym wg kompa mierzone przez niego cisnienie spalin, w dpf jest ok i jego zapełnienie odbywa sie w normie po czym w rzeczywistości jest inaczej, a z tego powodu że są dziurki troche sadzy przedostaje sie do reszty wydechu i jest on zabrudzony

poza tym poczytaj szukając w googlach co si edzieje z olejem przy takich czestych wypaleniach, co za tym idzie traci swoje wląsciwości i smarowanie kiepskie

Edytowane przez wiesiok81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest orientacyjny czas wypalania dpf'u ? I gdzie w nieoryginalnym vcds'ie idzie sprawdzic poziom zapchania ?

Edytowane przez art1122
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej została poruszona kwestia, że dpf zaczyna się wypalać co 200-400 km. Wiadomo jest to kwestia bardzo uciążliwa, bo w pewnych momentach stajemy się niewolnikami własnego samochodu, a rzadko kiedy ma się czas żeby czekać cierpliwie na wypalenie filtra, gdy jesteśmy gdzieś umówieni. Co waszym zdaniem jest najrozsądniejszym wyjściem w takiej sytuacji:
1) Kastracja dpf'a.
2) Regeneracja filtra (pewnie to widzieliście, ale ta firma chwali się 100% przywróceniem właściwości fabrycznych: https://www.youtube.com/user/filtryfapdpf).
3) Jazda do momentu zapalenia się kontrolki dpf i nie martwienie się na zapas.

Edytowane przez bodas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pomiarach rozszerzonych która wartość pokazuje "zapchanie" dpf'u ; 238 obliczona masa sadzy czy 239 zmierzona masa sadzy ?

Zalezy o jakim zapchaniu mówisz. Jeżeli o chwilowym zapchani sadzą to patrzysz na 238 i 239 ale bardziej na zmierzoną, wysoki poziom mówi że zaraz będzie wypalanie. Dużo istotniejszy jest poziom Oil Ash podawany w ml lub lirach bo on mówi o tym w jakim stopniu filtr zapchany jest pyłem olejowym który jest nie do usunięcia przez wypalanie. Poczytaj wątek wcześniej to gdzieś dawałem jaki przebieg daje zapełnienie graniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podczas próby wypalania dpfa wam też zaświeca się kontrolka podgrzewania świec?

Okoliczności takie. Podłączony komputer , wszystkie wytyczne potrzebne do uruchomienia spełnione,temperatura , ilość paliwa , brak błędów. A jednak po krótkim czasie wyskoczył komunikat zakończono proces.

Jakieś sugestie dlaczego , jakieś pomysły .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz wartości OIL ASH ?

422 Particle filter; oil ash volume 46.3g

423 Particle filter; oil ash volume 0.11l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w normie dla przebiegu ~ 150-180 tys km.

/

Może coś innego powoduje częste zapychanie dpfu? Wtryski leją np?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz wartości OIL ASH ?

422 Particle filter; oil ash volume 46.3g

423 Particle filter; oil ash volume 0.11l

u mnie przy wartościach oil ash 0.17 wypalał się raz na miesiąc czyli co 2kkm. Dużo sadzy masz. Trzeba po kazdym wypalaniu zobaczyć do jakiego poziomu sadzy schodzi. Bo jesli stale sie utrzymuje wysoki, i nie schodzi prawie do "0" to będzie się często wypalał. Spróbój zmienić stację na której lejesz paliwo, jezeli lejesz stale na tej samej.

Sprawdz też korekty na wtryskach tak jak pisze audikrk_

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...