Damis16 Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 Katalizator i dpf sa w jednej puszczę obok siebie? A jakbym rozwiercil filtr dpf robiąc 2 otwory przelotowe ? Wtedy nie było by rezonansu puszki a przepływ spalin by był. Co o tym sądzicie?
wiesiok81 Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 katalizator jest na górze puszki a filtr dpf poniżej. cokolwiek kombinujac z filtrem puszke nalezy zawsze rozcinac na dolnym spawie aby nie uszkodzic kata. najlepiej jest wydłubac. ja u siebie rezonasu nie słysze. widziałem tez że pedanci co do tematu w miejsce filtra wspawują dodatkowy katalizator lub strumiennice coś takiego jak u tych ruskich
Damis16 Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 Ok dzięki Czyli zostawiłeś kata tylko , reszta pusta puszka tak? Kat sie mocno trzyma? Nie wyleci i nie wpadnie w miejsce dpfa ? Pytam na przyszłość czyli dźwięk ci sie w sumie nie zmienił wydechu?
wiesiok81 Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 kat nie wyleci jest w ori położeniu i nie ma prawa wypaśc. oryginalnie miedzy katem a filtrem jest troszke luzu wiec teoretycznie tez mógłby opasc a nie opadnie. bez obaw. jest ciut głośniej ale nie jakos aby przeszkadzało albo drazniło, za to spokój umyslu jest bezcenny bez tego wynalazku. jade jak chce , gasze kiedy chce nie mysle nie zastanawiam sie czy wypala czy nie, gasic czy nie u mnie jest pusta puszka nic nie wstawiałem
Damis16 Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 A czemu zostawiłeś kata a nie wywaliłeś wszystkiego ? Cieżko wymiotować filtr dpf z auta na zewnątrz ? Masz jakis toutorial jak to zrobic? czy po prostu robiłeś po kolei jak uważałeś.?
wiesiok81 Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 co jak co ale kat w aucie musi być inaczej nie wytrzymałbys stojąc przy aucie tak spaliny smierdzą. ja mam silni w poprzek a ty wzdłuż wiec pewnie jest troszke inaczej. musiałem opuścić sanki reszta jak po sznurku http://www.anularedpf.ro/anulare-dpf-audi-a4-b8-2-0tdi/
Damis16 Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 Byłem u elektromechanika, podłączył komputer i według niego wszystko w jak najlepszym pozadku... filtr działa ale nie ma pojęcia czemu tak sie wypala co 200 km. Stwierdził ze moze oszukiwać czujnik różnicy ciśnień i dlatego tak sie dzieje. Okopcone rury go mówi ze dpf moze być minimalnie nieszczęsny między ściankami dpfa a obudowa .
wiesiok81 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 (edytowane) zapytam sie tylko jedno czy twój mechanik podpiął tylko kompa i na tym sie skończyło po czym postawił diagnoze, czy podpiął kompa i pojeździliście troche aby sprawdzić w blokach pomiarowych w jakim stopniu i czasie zapełnia sie dpf, bo tylko tak można stwierdzić co i jak sie z nim dzieje, a samo podpiecie to tyle ci powie co nic. nie ma czegoś takiego jak nieszczelnośc dpfa, popatrz na you tube lub google grafika jak wygląda jego wnętrze, jest to wręcz nie możliwe. co niektorzy bo tez sie z czym takim spotkałem aby oszykaś przed sprzedażą a w aucie czujnik cisnienia spalin rozwiercają go dwoma małymi otworami aby spaliny (cisnienie) miały lżej po czym wg kompa mierzone przez niego cisnienie spalin, w dpf jest ok i jego zapełnienie odbywa sie w normie po czym w rzeczywistości jest inaczej, a z tego powodu że są dziurki troche sadzy przedostaje sie do reszty wydechu i jest on zabrudzony poza tym poczytaj szukając w googlach co si edzieje z olejem przy takich czestych wypaleniach, co za tym idzie traci swoje wląsciwości i smarowanie kiepskie Edytowane 22 Listopada 2016 przez wiesiok81
Damis16 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Przejechaliśmy sie razem, patrzył w bloki pomiarowe i nie stwierdził niedogodności . Oleju mi nie przybywa w ogóle
art1122 Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 (edytowane) Jaki jest orientacyjny czas wypalania dpf'u ? I gdzie w nieoryginalnym vcds'ie idzie sprawdzic poziom zapchania ? Edytowane 24 Listopada 2016 przez art1122
bodas Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 (edytowane) Powyżej została poruszona kwestia, że dpf zaczyna się wypalać co 200-400 km. Wiadomo jest to kwestia bardzo uciążliwa, bo w pewnych momentach stajemy się niewolnikami własnego samochodu, a rzadko kiedy ma się czas żeby czekać cierpliwie na wypalenie filtra, gdy jesteśmy gdzieś umówieni. Co waszym zdaniem jest najrozsądniejszym wyjściem w takiej sytuacji:1) Kastracja dpf'a.2) Regeneracja filtra (pewnie to widzieliście, ale ta firma chwali się 100% przywróceniem właściwości fabrycznych: https://www.youtube.com/user/filtryfapdpf).3) Jazda do momentu zapalenia się kontrolki dpf i nie martwienie się na zapas. Edytowane 24 Listopada 2016 przez bodas
art1122 Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 W pomiarach rozszerzonych która wartość pokazuje "zapchanie" dpf'u ; 238 obliczona masa sadzy czy 239 zmierzona masa sadzy ?
edraven Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 W pomiarach rozszerzonych która wartość pokazuje "zapchanie" dpf'u ; 238 obliczona masa sadzy czy 239 zmierzona masa sadzy ? Zalezy o jakim zapchaniu mówisz. Jeżeli o chwilowym zapchani sadzą to patrzysz na 238 i 239 ale bardziej na zmierzoną, wysoki poziom mówi że zaraz będzie wypalanie. Dużo istotniejszy jest poziom Oil Ash podawany w ml lub lirach bo on mówi o tym w jakim stopniu filtr zapchany jest pyłem olejowym który jest nie do usunięcia przez wypalanie. Poczytaj wątek wcześniej to gdzieś dawałem jaki przebieg daje zapełnienie graniczne.
Vandit RF Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Czy podczas próby wypalania dpfa wam też zaświeca się kontrolka podgrzewania świec? Okoliczności takie. Podłączony komputer , wszystkie wytyczne potrzebne do uruchomienia spełnione,temperatura , ilość paliwa , brak błędów. A jednak po krótkim czasie wyskoczył komunikat zakończono proces. Jakieś sugestie dlaczego , jakieś pomysły .
Damis16 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 wymieniałem czujnik roznicy cisnien i bez zmian, nadal wypala sie co 200km
Damis16 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Opublikowano 5 Grudnia 2016 a jakie masz wartości OIL ASH ?422 Particle filter; oil ash volume 46.3g423 Particle filter; oil ash volume 0.11l
audikrk_ Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Czyli w normie dla przebiegu ~ 150-180 tys km. / Może coś innego powoduje częste zapychanie dpfu? Wtryski leją np?
edraven Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 a jakie masz wartości OIL ASH ?422 Particle filter; oil ash volume 46.3g423 Particle filter; oil ash volume 0.11l u mnie przy wartościach oil ash 0.17 wypalał się raz na miesiąc czyli co 2kkm. Dużo sadzy masz. Trzeba po kazdym wypalaniu zobaczyć do jakiego poziomu sadzy schodzi. Bo jesli stale sie utrzymuje wysoki, i nie schodzi prawie do "0" to będzie się często wypalał. Spróbój zmienić stację na której lejesz paliwo, jezeli lejesz stale na tej samej. Sprawdz też korekty na wtryskach tak jak pisze audikrk_
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się