Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Sczytałem wartości z vcds dotyczące ciśnienia, oto wyniki:

  • Jałowy bieg na postoju: 18hPa,
  • 2500 obr na postoju: 70hPa,
  • 2500 obr podczas jazdy, 3 bieg: 90hPa,
  • 80km/h 4 bieg: 70 hPa,
  • 80km/h 5 bieg: 63hPa.

Coś konkretnego z tego wynika?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, dirty.73 napisał:

pytanie,czy to jest wartość rzeczywista...wiem,że w 2018 auto było na jakimś serwisie dpf  w niemcowni,ale nie wiem co było robione

Popiół możesz tylko zważyć w czasie czyszczenia, nie da się go zmierzyć na aucie. To jest wartość wyliczona. Dlatego jet ona orientacyjna i ma pewien zapas, bo u jednego będzie tego popiołu mniej u drugiego więcej. Producent celowo pozostawił lekki zapas, by nie uszkodzić silnika, na wypadek gdyby wartość rzeczywista okazała się (przedwcześnie) większa niż wartość wyliczona. Czyli zanim sterownik silnika wyliczy te 175ml.

Gdyby był wymieniony lub wyczyszczony w 2018r nie miałbyś teraz 280ml bo przy wymianie/czyszczeniu należy wartość wyzerować. Nie chce mi się wierzyć, że tego by nie zrobili. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak mam zamiar odstawić auto na inną naprawę,poproszę o dokładną diagnozę,tylko ciężko z terminami....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel1, wyżej wysłałem wartości ciśnienia dpf, które kazałeś. Podejrzewam, że umknął Ci ten post. Mógłbyś się odnieść, co o tym myślisz? Ja nie znam "prawidłowych" wartości. 

 

Dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kwk9k napisał:

Sczytałem wartości z vcds dotyczące ciśnienia, oto wyniki:

  • Jałowy bieg na postoju: 18hPa,
  • 2500 obr na postoju: 70hPa,
  • 2500 obr podczas jazdy, 3 bieg: 90hPa,
  • 80km/h 4 bieg: 70 hPa,
  • 80km/h 5 bieg: 63hPa.

Coś konkretnego z tego wynika?

 

 

Masz lekko przekroczone wartości na jałowym na wolnych obrotach przyjmuje się, że do ok 15 hPa, przy 2500 obr/min do 50 hPa. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Te wartości są inne po i przed wypaleniem ,dobrze mniemam .Sprawdzałem u siebie i chyba się nie mylę.:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartości różnicy ciśnien mogą przed lub po wypalaniu ulec nieznacznie zmianie ale gdy masz na jałowym biegu ponad 15 hPa to dpf jest raczej do czyszczenia. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,zerknąłem u siebie ....

na jałowym ,zapełnienie wg apki 100 %  - 12 hPa

na jałowym ,tuż po wypaleniu ,wg apki 24%  - 5 hPa

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, potrzebuję pomocy. u mnie jazda jedynie po miescie , krotkie odcinki. DPF wypalal się srednio co 300 km i trwało 15 min. Teraz , od 3 dni cos sie zmienilo jak nadeszly upaly, +33 st. na zew. Załączyło sie wypalanie, trwało jedynie 8 minut. Na drugi dzien przejechalem pare km i znowu sie właczylo. Przejechalem pare km, ruszam spod sklepu i znowu sie zalaczylo, czyli 2 razy w ciagu poł godziny, na dystansie jakichs 10 km.  O cu tu chodzi ? Coś z upałami może miec zwiazek ? VCDS na poczatek ? Przejechane mam dopiero 53.000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. słyszysz, że wentylatory się załączają jak odstawisz auto? Czy podpinałeś każdorazowo i odczytałeś, że właśnie regeneruje?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy trwa wypalanie , wzrastaja mi obroty na luzie do 1 tys obr. i po tym poznaje, no i oczywiscie do tego włączają się wentylatory. Wtedy nigdy nie wylaczam samochodu, tylko jade dalej, az wypalanie się zakończy, czyli poznaje po obrotach - spadają do 800.  Kompem nigdy tego nie sprawdzalem co i jak , gdyz nie mam . Jakiś pomysł co może byc ? Żadna kontrolka się nie świeci.

Edytowane przez raqu43
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli regeneracja nie została przeprowadzona do końca to auto rozpoczyna na nowo regenerację gdy tylko zostaną spełnione warunki. Jeżdżąc tylko po mieście produkujesz więcej sadzy dlatego masz częste regeneracje. Podłącz vcds (zapytaj w dziale zlotów i spotów), odczytaj ilość nagromadzonego popiołu olejowego. Odczytaj kiedy była ostania regeneracja. Diesel nie jest do jazdy po mieście. Musisz raz na jakiś czas zrobić trasę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz na póltora mc jade na autostradę.  Ok, podepnę się niedługo pod VCDS i się odezwę :naughty: dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, raqu43 napisał:

raz na póltora mc jade na autostradę.  Ok, podepnę się niedługo pod VCDS i się odezwę :naughty: dzieki

Miałem raczej raz w tyg. na myśli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, 

1.u mnie tak to wygląda , ale nic mi te dane nie mówią, poratujecie panowie ? wszystko u mnie ok ?

2. Ta kostka ELM327 może cały czas być wpięta podczas jazdy w gniazdo OBD2 ? nic tam nie bedzie sie gryzło z kompem ?

Screenshot_20210628-181345.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...