Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Muskel1 napisał:

Zerowanie wartości popiołu przeprowadza się za pomocą programu diagnostycznego,  np: VCDS.

Samo z siebie się nie wyzeruje.

Czyli wychodzi że zera świadczące o świeżym, czystym filtrze nie dają gwarancji że rzeczywiście tak też jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wartość popiołu masz zero, oznacza to, że ktoś je wyzerował. Czy przy tym filtr wymieniono lub wyczyszczono nie wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Ass napisał:

Czyli wychodzi że zera świadczące o świeżym, czystym filtrze nie dają gwarancji że rzeczywiście tak też jest. 

Skoda Superb II ma te same objawy braku zawartości popiołu w oleju. Ponoć to przez zamiennik DPF-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to wszystko wyjdzie czas pokaże. Podrzucę jeszcze te logi dynamiczne to może czegoś większego się dowiemy.

3 godziny temu, mazur1990 napisał:

To czujnik różnicy ciśnienia mamy jest ok. 

Poniżej logi dynamiczne, zapomniałem dodać prędkości obrotowej silnika do pomiarów :(.

Zakres pomiarowy był 1500obr. - 4000obr. na 3biegu gaz w podłogę.

1795637999_LOG-01-IDE00427_6_1.thumb.jpg.73c7c7cbc227a8bc7f5356048d33d20e.jpg

 

Wartość różnicy ciśnienia przy najwyższych obrotach ok 4000obr./min przekracza 200hPa. Filtr jak Muskel1 powiedziałeś do czyszczenia.

Teraz moje pytanie czy czyszczenie filtra nie spowoduje jego wewnętrznego uszkodzenia np. pęknięcia itp.? Nowy oryginalny filtr pewno kosztuje krocie. A zamienników ładować nie mam zamiaru. 

Podpowiesz jak najprostszym sposobem przedstawić logi z vcdsa w takiej postaci ? Robiłeś to na www? 

Ogólnie każda wypowiedź jak dla mnie to jest nowość i ciekawość... Jako że audi i to w dodatku wysokoprężne to śmiało można powiedzieć że to news dla mnie i mam dużo do nadrobienia. 

Na marginesie... Teraz w weekend miałem okazję trochę głębiej się pokręcić przy autku i wyszła tragedia ... Urwana śruba jedna z trzech od filtra multitronika ... Więc zmartwienie dpfa to lajcik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwierasz w programie Excel -> zaznacz pierwszą kolumne "A" -> na pasku zadań klikasz dane -> Tekst jako kolulumny -> zaznacz rozdzielony, klik dalej -> ograniczniki zaznacz tylko przecinek, klik dalej -> podgląd danych zmień ogólny na tekst dla każdej kolumny, jak wszystkie kolumny zaznaczysz klik zakończ. 

Mam nadzieje, że szczegółowo opisałem.

Edytowane przez mazur1990
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy każdej instalacji vcds instalowany jest także konwerter plików .csv

Znajduje się on w folderze Ross-Tech/VCDS-DRV

Ten konwerter to CSVConv.exe

Otwierasz go wybierasz log oraz podajesz miejsce, w którym ma zapisać gotowy plik. 3 kliknięcia i po robocie.

  • Pomoc techniczna 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2022 o 17:38, Ass napisał:

Czyli wychodzi że zera świadczące o świeżym, czystym filtrze nie dają gwarancji że rzeczywiście tak też jest. 

Można to w vcds'ie samemu wyzerować, zawartość popiołu w oleju np: 0.00 nie świadczy na 100% o tym ze filtr był czyszczony lub jest zamontowany nowy, cwaniaki mogą zrobić taki myk resetując tą wartość, np: przed sprzedażą lub gdy jest ona wysoka >0,18 aby za często nie wchodził tryb wypalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, dlugiacm napisał:

Można to w vcds'ie samemu wyzerować, zawartość popiołu w oleju np: 0.00 nie świadczy na 100% o tym ze filtr był czyszczony lub jest zamontowany nowy, cwaniaki mogą zrobić taki myk resetując tą wartość, np: przed sprzedażą lub gdy jest ona wysoka >0,18 aby za często nie wchodził tryb wypalania

No taaa ... Właśnie to mailem namysli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dlugiacm napisał:

Można to w vcds'ie samemu wyzerować, zawartość popiołu w oleju np: 0.00 nie świadczy na 100% o tym ze filtr był czyszczony lub jest zamontowany nowy, cwaniaki mogą zrobić taki myk resetując tą wartość, np: przed sprzedażą lub gdy jest ona wysoka >0,18 aby za często nie wchodził tryb wypalania

Robią tak i cwaniaki i niektórzy właściciele swoich aut. Po zapełnieniu filtra DPF robią wypalanie serwisowe, zerują wartości i tak jeżdżą dalej, jak długo pojeżdżą, nie wiem bo może coś padnie a może i nie padnie i będą tak dalej jeździć ... . 

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, pelonek1 napisał:

Robią tak i cwaniaki i właściciele swoich aut. Po zapełnieniu filtra DPF robią wypalanie serwisowe, zerują wartości i tak jeżdżą dalej, jak długo pojeżdżą nie wiem bo może coś padnie a może i nie padnie i będą dalej jeździć ... . 

Wypalanie serwisowe, czyszczenie magicznymi preparatami itp. to jest pic na wodę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, dlugiacm napisał:

Wypalanie serwisowe, czyszczenie magicznymi preparatami itp. to jest pic na wodę ?

Wiadomo że tak jest, jednak niektórzy tak robią i jeżdżą dalej, znam osobiście takie przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pelonek1 napisał:

Wiadomo że tak jest, jednak niektórzy tak robią i jeżdżą dalej, znam osobiście takie przypadki.

Ponieważ, maja to w pompie niech się martwi nowy użytkownik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, dlugiacm napisał:

Wypalanie serwisowe, czyszczenie magicznymi preparatami itp. to jest pic na wodę ?

Wypalanie serwisowe to nic innego jak procedura wypalania wywołana przez sterownik ? 

Wiadome każde specyfiki to raczej słabo ... Ale już że tak powiem fizyczne wyciągnięcie i mycie go po wyjęciu z auta to coś tam może daje taki zabieg .... Może lepiej jak tani zamiennik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ass napisał:

Wypalanie serwisowe to nic innego jak procedura wypalania wywołana przez sterownik ? 

Wiadome każde specyfiki to raczej słabo ... Ale już że tak powiem fizyczne wyciągnięcie i mycie go po wyjęciu z auta to coś tam może daje taki zabieg .... Może lepiej jak tani zamiennik ?

Zaminniki sobie odpuść. Kiedyś jakis czas temu w Skodzie mialem zamiennk to po czyszczeniu przelot miał ok 180hPa, a pomiar dynamiczny wskazywał czasami ponad 250hPa. Gdzie 200hPa to juz uważa się za granicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
niedawno zakupiłem audi 2.0tdi z silnikiem CSUA. dziś zerknąłem na DPF-a i wartość Oil Ash Residue to 59,5g. Stąd moje pytanie czy mam się już martwić?
to mój pierwszy silnik z dpfem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...