kkt Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 W dniu 13.01.2022 o 21:34, gorycka18 napisał: Witam, niedawno zakupiłem audi 2.0tdi z silnikiem CSUA. dziś zerknąłem na DPF-a i wartość Oil Ash Residue to 59,5g. Stąd moje pytanie czy mam się już martwić? to mój pierwszy silnik z dpfem Witam. Wartość graniczna w gramach wynosi chyba 64 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkt Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 W dniu 13.01.2022 o 21:34, gorycka18 napisał: Witam, niedawno zakupiłem audi 2.0tdi z silnikiem CSUA. dziś zerknąłem na DPF-a i wartość Oil Ash Residue to 59,5g. Stąd moje pytanie czy mam się już martwić? to mój pierwszy silnik z dpfem Ile masz przejechane km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 (edytowane) Godzinę temu, kkt napisał: Witam. Wartość graniczna w gramach wynosi chyba 64 g. Granica progowa w 2.0 CR określana jest w l lub ml i wynosi 175 ml. W gramach określana była dla silnikòw PD i wynosiła dla 2.0 54g. Jeżeli się nie mylę, to w gramach było to 70g a dla niektórych silników (np. CUNA) wynosiło 80g. Dla 2.0 TDI CR w T6 wynosi 225ml Edytowane 15 Stycznia 2022 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelonek1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 14 minut temu, Muskel1 napisał: Granica progowa w 2.0 CR określana jest w l lub ml i wynosi 175 ml. W gramach określana była dla silnikòw PD i wynosiła dla 2.0 54g. Pamiętasz jak ma być dla 3.0 TDI CR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 (edytowane) Trójliterowe kody silnika 2.7/3.0 TDI CR to 470ml Czteroliterowe kody silnik 3.0 TDI CR to 370 ml Edytowane 15 Stycznia 2022 przez Muskel1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelonek1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 2 minuty temu, Muskel1 napisał: Trójliterowe kody silnika 2.7/3.0 TDI CR to 470ml Czteroliterowe kody silnik 3.0 TDI to 370 ml Pospieszyłem się z tym pytaniem bo już znalazłem w moim notatniku Mam CDYA i potwierdziłeś to co mam w notatkach czyli 0,37 l. Dawno nie zaglądałem do grupy 104.1 bo z 20 k km temu i miałem wtedy 0,3 l. Muszę tam zajrzeć. Zastanawiam się czy jak będzie więcej niż 0,37 l a auto będzie jeździć normalnie bez błędów, to chyba nie ma co wnikać że jest więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 Po 20 kkm na pewno nie przybyło 70ml (chyba, że stosujesz niewłaściwy olej lub masz jakąś usterkę silnika, powodującą nadmierną produkcję sadzy). 370ml to granica określana przez producenta i bazuje ona na wyliczeniu. Nie jest wartością rzeczywistą/zmierzoną. U jednych będzie to mniej w rzeczywistości u innych znowu więcej. Jeżeli osiągniesz kiedyś tę wartość, warto w najbiższym czasie po osiągnięciu filtr wyczyścić lub wymienić. Jazda z zapełnionym dpf jest na dłuższą metę niezdrowa dla turbiny i silnika. Wiem, że są osoby, które twierdzą, że mają dużo więcej nagromadzone i dalej jeżdżą i nie ma objawów. Tak, oczywiście że nie mają, dpf to nie bezbpiecznik, który po przepaleniu nie działa. Auto nadal będzie jeździło ale tak jak pisałem, kosztem innych komponentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkt Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 Orientuje się się ile gramów lub ml jest dla silnika 1.6 TDI CR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelonek1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 Może jutro sprawdzę ile jest teraz, było tak przy przebiegu jak poniżej. @Muskel1 widzisz tu coś złego czy normalne zachowanie? Przebieg: 235890km Numer naprawy: Adres 01: Silnik (4F9 910 402 A) 16:17:09 Grupa 102 112.1*C Temperatura 100.3*C Temperatura 13 mbar Ciśnienie 0 mbar Ciśnienie 16:17:09 Grupa 104 0.30 (bez jednostek) 22.5 (bez jednostek) 6.5 (bez jednostek) 360 km Przebieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkt Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 (edytowane) Godzinę temu, Muskel1 napisał: Granica progowa w 2.0 CR określana jest w l lub ml i wynosi 175 ml. W gramach określana była dla silnikòw PD i wynosiła dla 2.0 54g. Jeżeli się nie mylę, to w gramach było to 70g a dla niektórych silników (np. CUNA) wynosiło 80g. Dla 2.0 TDI CR w T6 wynosi 225ml Na stronie niemieckiej wyczytałem, że jest 64 g ale to będzie dla silnika 1.9 TDI pd i może 2.0 TDI pd. Edytowane 15 Stycznia 2022 przez kkt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 6 minut temu, pelonek1 napisał: Może jutro sprawdzę ile jest teraz, było tak przy przebiegu jak poniżej. @Muskel1 widzisz tu coś złego czy normalne zachowanie? Przebieg: 235890km Numer naprawy: Adres 01: Silnik (4F9 910 402 A) 16:17:09 Grupa 102 112.1*C Temperatura 100.3*C Temperatura 13 mbar Ciśnienie 0 mbar Ciśnienie 16:17:09 Grupa 104 0.30 (bez jednostek) 22.5 (bez jednostek) 6.5 (bez jednostek) 360 km Przebieg Te 13 mbar w jakich warunkach pracy silnika wystąpiły? Na wolnych obrotach? Przy 1000 obr/mni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 8 minut temu, kkt napisał: Na stronie niemieckiej wyczytałem, że jest 64 g ale to będzie dla silnika 1.9 TDI pd i może 2.0 TDI pd. Dla 1.9 i 2.0 TDI PD było 60g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelonek1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 1 minutę temu, Muskel1 napisał: Te 13 mbar w jakich warunkach pracy silnika wystąpiły? Na wolnych obrotach? Przy 1000 obr/mni? Na jałowych, coś tam około 600-650 obr/min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 4 minuty temu, pelonek1 napisał: Na jałowych, coś tam około 600-650 obr/min. Wygląda ok. 13 mbar na jałowym jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 W 104/1 masz też tylko 0,30 l więc też jeszcze trochę do zapełnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelonek1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 1 minutę temu, Muskel1 napisał: Wygląda ok. 13 mbar na jałowym jest ok. Jak jutro uda mi się połączyć tą wersją VCDSa co teraz mam to przetestuję go dokładniej. Jak powinno zmieniać się ciśnienie w zależności od obrotów tzn. jakie powinno być i przy jakich obrotach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelonek1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 1 minutę temu, Muskel1 napisał: W 104/1 masz też tylko 0,30 l więc też jeszcze trochę do zapełnienia. Wiem ale to było około 20 k km temu a tylko 0,07 l brakowało. Policzyłem to wychodzi 0,12 l na 10 k km, także jeszcze trochę powinien pojeździć, a że teraz praktycznie C6 odpoczywa w garażu to myślę że na długo wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 Też tak myślę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 21 minut temu, pelonek1 napisał: Jak powinno zmieniać się ciśnienie w zależności od obrotów tzn. jakie powinno być i przy jakich obrotach? Wszystko zależy od pojazdu i rodzaju silnika ale tak mniej więcej: Na jałowym nie powinnno być wyższe niż 35 mbar Na jałowym przy 2000 obr/min nie powinno być wyższe niż 75 mbar Przy max. obr nie powininno przekraczać 200 mbar 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbi Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 3 godziny temu, Muskel1 napisał: Wszystko zależy od pojazdu i rodzaju silnika ale tak mniej więcej: Na jałowym nie powinnno być wyższe niż 35 mbar Na jałowym przy 2000 obr/min nie powinno być wyższe niż 75 mbar Przy max. obr nie powininno przekraczać 200 mbar I to powinno być podpięte na początku wątku bo to ważne info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się