Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Zużyte poduszki silnika?


yahoovip

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wczoraj zaobserwowałem dość ciekawe i niepokojące zjawisko, które wygląda tak:

Jadę na 5-tym biegu, 1500 obrotów, prędkość około 70 km/h. Gdy wcisnę gaz do dechy, to w granicach 2000 obrotów mam takie drgania, że słychać jak duperele w schowku podskakują :kox: W sytuacji, gdy rozpędzam auto na 5-ce od 1500 obrotów, wciskając gaz w miarę delikatnie, to drganie nie jest wyczuwalne.

Wcześniej nie zwróciłem uwagi na to zjawisko, prawdopodobnie nie występowało.

Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy, to uwalone poduszki. A może to jest normalne zjawisko?

Proszę o jakieś sugestie i porady.

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam ahu i mam tak samo chyba ten typ tak ma wątpie żeby to były poduszki bo na wolnych obrotach nie trzęsie kabiną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewarek lata jak szalony, czy stoi w miejscu?

Podczas przyspieszania wciśnij lekko sprzęgło i sprawdz czy przestaje drgać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co do poduszek to mogę coś powiedzieć ;). Mam u siebie 4 zmasakrowane poduszki, właśnie je wymieniam. Od skrzyni jedna pękła w pół, od silnika lewa się prawie cała urwała, prawa wygięła do tyłu, przez to że poduszki skrzyni nie trzymały i silnik się położył do tyłu. Objawy ? Jedyny niepokojący objaw to latająca wajcha skrzyni biegów podczas przyspieszania i hamowania silnikiem. Tak nic nie drgało, silniczek chodził cicho, poduchy od góry wyglądały ok.

Dopiero jak przy innej okazji zdjąłem pas przedni i obejrzałem je dokładnie okazało się że niewiele z nich zostało.

Jak nie masz kasy kupuj używki oryginalne poduszek silnika na allegro, mi się udało kupić dwie w idealnym stanie za grosze, ale od skrzyni lepiej kupić nówki, ja kupiłem nowe lemfordery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sądzę, że w przypadku autora tematu takie okresowe drgania to naturalne zachowanie silnika diesla laczowanego z niskich obrotów. Dwumasowego koła zamachowego nie ma, a drgania skrętne zespołu napędowego muszą gdzieś znaleźć ujście, więc się buda trzęsie.

Nawet jeżeli coś już szwankuje to auta są przecież stare i zużyte, chyba lepiej się do tego zjawiska przyzwyczaić i unikać takiej, notabene szkodliwej, jazdy gdzie występują wibracje niż wymieniać po kolei pół auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sądzę, że w przypadku autora tematu takie okresowe drgania to naturalne zachowanie silnika diesla laczowanego z niskich obrotów. Dwumasowego koła zamachowego nie ma, a drgania skrętne zespołu napędowego muszą gdzieś znaleźć ujście, więc się buda trzęsie.

Nawet jeżeli coś już szwankuje to auta są przecież stare i zużyte, chyba lepiej się do tego zjawiska przyzwyczaić i unikać takiej, notabene szkodliwej, jazdy gdzie występują wibracje niż wymieniać po kolei pół auta.

Przychylam się do stwierdzenia kolegi.

Wajcha od biegów stoi w miejscu.... Ponadto sprawdzałem "ruchy" silnika, przy ruszaniu na ręcznym... Silnik lekko wychyla się do kabiny (podnosi się przód), więc wydaje mi się, że wszystko jest w normie i ten typ tak ma :tongue4:

Nie ma się czym przejmować i nie ma sensu piłować silnika od niskich obrotów na wysokich biegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie znow jak mam obroty troche ponad 1tysi i wcisne lekko gazu to podskakuje mi podlokietnik. wydaje mi sie ze to poducha skrzyni dlatego ze lewarek czesto sie trzacha i czasami zarzuci kiera. ale tez jeszcze zastanawiam sie nad zlaczami elastycznymi na tlumiku czy to nie to ale za moment wyjdzie co i jak narazie brak kasy takze sie nie zabieram na to. a jakie sa ceny poduchy pod skrzynie lema?? bo w golfie wymienilem pod skrzynia na febiego bo mi wylała i po wymianie bylo jeszcze gorzej niz przed..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wysyłką za dwie nówki lemfordera zapłaciłem 150 zł u kolegi TOM77. Używane igiełki silnika kupiłem jedną za 30, drugą za 35 zł na allegro +kw

UP

To u mnie tak było - poduchy zmasakrowane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłeś nastawnik pompy wtryskowej ? Bo to również może być jedną z przyczyn takiego zachowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłeś nastawnik pompy wtryskowej ? Bo to również może być jedną z przyczyn takiego zachowania.

Odepnij wtyczkę od impulsatora przy skrzyni i sprawdz czy będzie poprawa.

Obstawiam, że nie.

Też się z tym męczę, skłaniam się ku skrzyni biegów,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile dobrze pamietam to w ahu byly montowane dwumasy, tutaj ewidentnie problem lezy w ukladzie napedowym . na przyszlosc nie rob tak jak napisales,ze 1,5k obrotow i but w podloge na 5 biegu ,bo zaraz bedziesz mial sprzeglo do wymiany, plus pewnie dwumas jesli go masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszych ahu nie było dwumasy, ja nie mam mimo że auto z końcówki 96 roku modelowo 97.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w golfie tez nie mialem dwumasu tez mialem silnik ahu koncowka 96. wiktorsam to mowisz o poduchach skrzyni?? czyli sadze ze tu sa dwie tak?? to jeszcze nie taki duzy koszt ja za febiego dawalem ponad 80 a jakosc miedzy febim a lemem jest na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega ma Golfa III z silnikiem 1Z i tam po wymianie poduszek na zamienniki nieolejowe stwierdził, że znacznie bardziej zaczęły przenosić się drgania na karoserię i tym samym zmniejszył komfort. Byłbym ostrożny przed wymianą poduszek jeśli nie są najgorsze - chyba że mają to być oryginały.

Oryginały są olejowe i zapewniają o wiele wyższy komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz jeszcze co to znaczy że olejowe ;). Poduchy skrzyni w mojej a4 to zwykła guma, czy lemki czy oryginalne, silnika lewa tez oleju nie widziała, prawa nie wiem, muszę rozebrać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki olejowe mają w środku smar/olej który ma za zadanie skuteczniej wytłumić wibracje. Te poduszki są z reguły znacznie droższe. Tańsze to tak jak wspomniałeś - zwykły element gumowo-metalowy bez śladu oleju.

Chodzą opinie że często lepiej kupić używaną ori poduszkę (w dobrej kondycji) niż nowy zamiennik, właśnie ze względu na komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...