Gajzer Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Witam . od pewnego czasu borykam się (a może już nie ) z błędem : 00561 - Mixture Adaptation 12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent Po wyczyszczeniu przepustnicy wymianie świec i przewodów które miały przebicie na razie się nie pokazał ( 2 dni ) natomiast dostałem dwa inne 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 19-10 - Lower Limit - Intermittent 00554 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 2 19-10 - Lower Limit - Intermittent Wcześniej sporadycznie 537 i 554 także wyskakiwały wiec już nie wiem co robić . Jeżdżę na gazie lecz na lpg pracuje stabilniej choć dławienie na pb które miało miejsce przy błedzie 561 ustało (przynajmniej na razie) co jeszcze sprawdzić ??
czaki22 Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 no al emasz napisane ze lambdy sa do wymiany juz
Gajzer Opublikowano 16 Lipca 2011 Autor Opublikowano 16 Lipca 2011 do wymiany? nagle by obie trafiło? Myślałem ze jest to spowodowane czymś innym hmm
motor144 Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 Dla ogarnięcia tematu trzeba by najpierw dojść do stanu prawidłowej pracy na samej Pb . Same błędy to za mało. Warto by zrobić logi chociaż statyczne i porównać z wartościami wymaganymi w odpowiednich blokach dla sterownika Twojego silnika. Na moje wyczucie sondy lambda to najmniej podejrzany element - przypuszczam że wchodzą poza zakres możliwej regulacji ze względu na inną niesprawność związaną z układem regulacji składu mieszanki (chyba zbyt uboga mieszanka ale to będzie widać w grupie 000 )np: 1.nieszczelność na dolocie (zwłaszcza między przepływką a przepustnica) 2. nieszczelność kolektora wydechowego 3.zanieczyszczona przepływka ( lub uszkodzona) - warto spróbować podmienić na inną sprawną 4.ewentualnie silne zadymienie sond lambda (ostra jazda na autostradzie wtedy pomaga) Ewentualnie do sprawdzenia ciśnienie paliwa i działanie wtrysków Powodzenia w poszukiwaniach.
domjenick Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 Dla ogarnięcia tematu trzeba by najpierw dojść do stanu prawidłowej pracy na samej Pb . Same błędy to za mało. Warto by zrobić logi chociaż statyczne i porównać z wartościami wymaganymi w odpowiednich blokach dla sterownika Twojego silnika. Na moje wyczucie sondy lambda to najmniej podejrzany element - przypuszczam że wchodzą poza zakres możliwej regulacji ze względu na inną niesprawność związaną z układem regulacji składu mieszanki (chyba zbyt uboga mieszanka ale to będzie widać w grupie 000 )np: 1.nieszczelność na dolocie (zwłaszcza między przepływką a przepustnica) 2. nieszczelność kolektora wydechowego 3.zanieczyszczona przepływka ( lub uszkodzona) - warto spróbować podmienić na inną sprawną 4.ewentualnie silne zadymienie sond lambda (ostra jazda na autostradzie wtedy pomaga) Ewentualnie do sprawdzenia ciśnienie paliwa i działanie wtrysków Powodzenia w poszukiwaniach. statyczne w benzynie? i co one powiedzą na temat pracy sond,kiedy ECU adaptuje zmiany pod obciążeniem?000? a co ten blok mówi o przepływce-o ile dobrze pamiętam to właśnie ta V6 jej nie posiada :gwizdanie:
Buba Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 sondy do wymiany jak dla mnie, jedź do gazownika niech je sprawdzi
mateogda Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 sondy do wymiany jak dla mnie, jedź do gazownika niech je sprawdzi Pierd..e, a co gazownik ma do tego Z tego co pamiętam sondy stoją na bogatym i dokładnie to samo pokazuje analizator spalin....
Buba Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Z tego co pamiętam sondy stoją na bodatym i dokładnie to samo pokazuje analizator spalin.... a my tego nie wiemy
Buba Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 przy lpg (jesli nie ma zadnych bledow) 561 to najczesciej zle wyregulowana mieszanka LPG, po kalibracji przewaznie znika
Gajzer Opublikowano 20 Lipca 2011 Autor Opublikowano 20 Lipca 2011 hmmm nie znam się zbyt na tych sprawach wiec pytam tutaj a nie śpię na kasie by wymieniać wszystko po kolei. Błąd 00561 - Mixture Adaptation już się nie pokazuje ale spalanie dalej wysokie i doszło takie cudo 525 Sonda Lambda - G39 mateogda dobrze pamiętasz. Wymiana obu sond ? Dziwne że nagle obie by padły. Może ten regulator biegu jałowego czy jak to się tam zwie choć pewnie vag by pokazał że coś nie tak. Dodam że przewody świece wymienione, przepustnica czysta a czasami nim tak telepie jak by na wszystkie świece nie palił.
kkrawat Opublikowano 21 Lipca 2011 Opublikowano 21 Lipca 2011 Sondy mozesz VAgiem sprawdzić - bedziesz wiedział która padła.. BTW - ja juz jeżdze z 00561 cały rok i nie mogę dojść co go powoduje..
arre Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 odgrzebie kotleta u mnie jest tak odpale po nocy to na PB telepie go strasznie i slychac jak by na ktorys cylinder nie palil... 30 s zagrzeje sie przelaczy na lpg i pracuje rowno w miare jak juz zagrzany to bez problemu Vag-a dzisiaj podlaczalem 00561 W sumie zwiekszone spalanie ale bez fajerwerkow chociaz ciezka noge mam wiec ciezko wyczuc swiece nowe, przewody boscha, na mape jeszcze pojade do gazownika ale nie wiem
szymon86_22 Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 i co doszliście z tym błędem co było jego przyczyną?
pajak381 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 u mnie też 561 pokazuje na vagu i jak u kolegi arre telepie, szukam przyczyny i nic:( telepie jak zimny po około 5 minutach pracy chodzi normalnie, jakby coś ze ssaniem automatyczznym czy czym?? błąd jak skasuje na zimnym odpalonym silniku wszystko chodzi normalnie aż do ponownego odpalenia na zimnym silniku:( myślałem nad pompą że daje złe ciśnienie- ale to cały czas by dawała złe a nie tylko na zimnym silniku? przepływka lub przepustnica również dawałaby sie we znaki cały czas a nie tylko po odpaleniu? kopłuka, palec, świece, przewody dopiero co zmieniane sam już nie wiem może czujnik temperatury??
grzemo Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 u mnie też 561 pokazuje na vagu i jak u kolegi arre telepie, szukam przyczyny i nic:( telepie jak zimny po około 5 minutach pracy chodzi normalnie, jakby coś ze ssaniem automatyczznym czy czym?? błąd jak skasuje na zimnym odpalonym silniku wszystko chodzi normalnie aż do ponownego odpalenia na zimnym silniku I masz odpowiedź, lpg miesza w korektach. Jeździsz na ubogiej (błąd 561), ecu wprowadza korekty na plus (ale nie może ingerować w sterownik lpg). I jak odpalasz to silnik jest zalewany, gdyż ecu nie wie że odpalasz na pb tylko korzysta z wypracowanych korekt. A jak kasujesz błędy to od razu zerujesz korekty i silnik dostaje lepszą mieszankę. Dlatego jedź na regulację lpg.
ar2rek23 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Witam. Mam podobny problem z błędem 561, tyle że u mnie przy odpaleniu nie ma takich objawów jak telepanie, jest wszystko normalnie,a mimo to co jakiś czas błąd się pojawia.
rafcio20p Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Sprawdzałeś czujnik temperatury silnika? Wypnij i odpal po nocy (oczywiście bez kasowania błędów). Mi przez to badziewie i złą mieszankę (błąd 561) najprawdopodobniej wywaliło katalizator i musiałem spawać :/
pajak381 Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 nadal borykam się z błędem 561 - nie daje się go skazować i na pb i lpg, pojeździłem na Pb i objawy nie ustępują, zrobiłem kilka logów : statyczne pb statyczne lpg dynamiczne pb dynamiczne lpg i jeszcze odczyt niektórych parametrów z klimatronika Wyświetlana wartości kodu. 1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej 15.5 2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 0 3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) 0 4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89) 128 5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód 146 6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) 60 7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109) 0 8 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) 60 10 Wartość błędu klapy regulacji temperatury 58 27 Wartość kodu (Coding value) 40 30 Wersja programu 65 46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny) 6 47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC) 6 48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo) 139 51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC 98 55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji 7 57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56) 0 58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89) 12 59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód 7 60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109) 0 61 Wersja programu (ostatnia) 2 logi i odczyty z klimatronika robiłem na rozgrzanym silniku 90*, na dworzu około 4*, dynamiczne na 3 biegu, sory jak coś źle zrobiłem ale pierwszy rraz robiłem logi, może ktoś luknie i podpowie czy coś jest nie tak,i ewentualnie co może powodować błąd silnika 561 i objawy szarpania na zimnym silniku-na ciepłym ewentualnie czasem sobie zafaluje ale to rzadko za to na zimnym nie da się jechać. za pomoc dziękuje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się