gadi Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 Czy da się wyjąć gruszkę sterującą łopatkami turbiny bez wyciągania całej turbiny ?
krzysiek23 Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 pewnie ze da sie 2 lub 3 sruby sa blisko gruszki u gory a na dole te ramie trzyma taka zawleczka,wyciagasz ja,odkrecasz sruby i wyciagasz gruche....
gadi Opublikowano 16 Lipca 2011 Autor Opublikowano 16 Lipca 2011 Ale wiesz to na pewno, czy tylko tak ci się wydaje ?
mlodyy Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 gruszka jest przykręcona na 2 śruby a dźwigienka która idzie do turbo jest na zawleczkę /zatrzask , wystarczy odkręcić te 2 śruby wyjąc zawleczkę i gruszka wyjęta
gadi Opublikowano 16 Lipca 2011 Autor Opublikowano 16 Lipca 2011 Tylko czy się da, jest tam strasznie zły dostęp.
Sztomel Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 Napiszę tak : w A4 łatwiej jest wykręcić całą turbosprężarkę niż dostać się do tego pierścienia (e-klipsa) zabezpieczającego sztangę niż w innych samochodach z silnikiem TDI gdzie silnik jest montowany poprzecznie. Lepiej się zatem pobawić i wyjąć całość niż się męczyć z zawleczką. Nawet jest problem by ręcznie sztangę rozruszać w A4. Grucha w A4 jest bardzo trwała więc nawet nie widzę powodów do jej osobnego demontażu.
goldi Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 a ja tylko dodam że potrafi pęknąć zawleczka przy zdejmowaniu szczególnie jak jest zardzewiała
gadi Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Opublikowano 17 Lipca 2011 Dostęp aby rozruszać ręcznie sztangę jest dobry, tylko jak to robię coś głośno piszczy i wydaje mi się że ten dźwięk dochodzi z gruszki. Wczoraj popryskałem gruszkę od spodu odrdzewiaczem, a potem olejem ze strzykawki. Skrzypienie trochę się zmniejszyło, ale dalej jest i sztanga ciężko chodzi (nie odbija sama)
Pretor Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 Da się wyciągnąć gruszkę bez wyciągania turbiny. Sam to robiłem kilka razy (dwa razy w swoim aucie) ale jest to dość kłopotliwe ze względu na trudny dostęp do tej "zawleczki".
gadi Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Opublikowano 17 Lipca 2011 A jak i czym ja wyciągnąć tą zawleczkę ?[br]Dopisany: 17 Lipiec 2011, 18:51_________________________________________________Chyba łatwiej jest odkręcić te 2 śruby zaznaczone na zielono i wyciągnąć gruszkę, niż te 3 zaznaczone na czerwono. [br]Dopisany: 17 Lipiec 2011, 21:12_________________________________________________Dodam że to tylko zdjęcie poglądowe.
fusse Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 a ja dodam tylko,ze zapewne skrzypi CI VNT ,a nie gruszka, ja zostaw w spokoju.
trezor4 Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 u mnie tez skrzypi jak ruszam sztanga kluczem , czym to jest spowodowane ? czy to normalne skrzypienie ?
fusse Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 z racji sposobu zamontowania gruszki w atuach typu a4 czy passat, gruszka raczej na 99% nie ma prawa zardzewiec. skrzypi zacinajacy sie uklad zmiennej geometri VNT. dlaczego ruszales sztanga? zapewne lapiesz tryby awaryjne. a sztanga po podciagnieciu kluczem, nie wraca do swojego polozenia,bo zacina sie, wtedy tez skrzypi? prawda?
gadi Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Opublikowano 17 Lipca 2011 Jutro postaram się odkręcić gruszkę i zobaczę co skrzypi
trezor4 Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 z racji sposobu zamontowania gruszki w atuach typu a4 czy passat, gruszka raczej na 99% nie ma prawa zardzewiec. skrzypi zacinajacy sie uklad zmiennej geometri VNT. dlaczego ruszales sztanga? zapewne lapiesz tryby awaryjne. a sztanga po podciagnieciu kluczem, nie wraca do swojego polozenia,bo zacina sie, wtedy tez skrzypi? prawda? tak ostanio chcialem logi zrobic i przy pierwszym zlapalem awaryjny , i chcialem rozruszac , ale mam straszne przeladowanie i koledzy podpowiadaja czyszczenie turbo ale chcialem sie upewnic , wiec to skrzypienie potwierdza koniecznosc czyszczenia turbo ?
gadi Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Opublikowano 17 Lipca 2011 Jutro napiszę co było przyczyną skrzypienia.
fusse Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 z racji sposobu zamontowania gruszki w atuach typu a4 czy passat, gruszka raczej na 99% nie ma prawa zardzewiec. skrzypi zacinajacy sie uklad zmiennej geometri VNT. dlaczego ruszales sztanga? zapewne lapiesz tryby awaryjne. a sztanga po podciagnieciu kluczem, nie wraca do swojego polozenia,bo zacina sie, wtedy tez skrzypi? prawda? tak ostanio chcialem logi zrobic i przy pierwszym zlapalem awaryjny , i chcialem rozruszac , ale mam straszne przeladowanie i koledzy podpowiadaja czyszczenie turbo ale chcialem sie upewnic , wiec to skrzypienie potwierdza koniecznosc czyszczenia turbo ? juz nie samo skrzypienie,co przeladowanie powinno dac do myslenia,aby wyczyscic turbo. jazda z zapieczonym vnt prowadzi do uszkodzenia turbosprezarki oraz moze prowadzic do bardzo powaznego uszkodzenia silnika, zalezy gdzie pusci olej, mniejsze zlo w wydech, wieksze w dolot, a w skrajnych przypadkach moze dojsc do samozaplonu silnika, co prowadzi do nieodwracalnego uszkodzenia silnika, a nawet zapalenia auta:) a co sie dzieje gdy próbujesz ruszac sztanga? zacina sie pewnie? rozruszanie sztangi pomaga,ale na dzien dwa i problem wraca.
trezor4 Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 z racji sposobu zamontowania gruszki w atuach typu a4 czy passat, gruszka raczej na 99% nie ma prawa zardzewiec. skrzypi zacinajacy sie uklad zmiennej geometri VNT. dlaczego ruszales sztanga? zapewne lapiesz tryby awaryjne. a sztanga po podciagnieciu kluczem, nie wraca do swojego polozenia,bo zacina sie, wtedy tez skrzypi? prawda? tak ostanio chcialem logi zrobic i przy pierwszym zlapalem awaryjny , i chcialem rozruszac , ale mam straszne przeladowanie i koledzy podpowiadaja czyszczenie turbo ale chcialem sie upewnic , wiec to skrzypienie potwierdza koniecznosc czyszczenia turbo ? juz nie samo skrzypienie,co przeladowanie powinno dac do myslenia,aby wyczyscic turbo. jazda z zapieczonym vnt prowadzi do uszkodzenia turbosprezarki oraz moze prowadzic do bardzo powaznego uszkodzenia silnika, zalezy gdzie pusci olej, mniejsze zlo w wydech, wieksze w dolot, a w skrajnych przypadkach moze dojsc do samozaplonu silnika, co prowadzi do nieodwracalnego uszkodzenia silnika, a nawet zapalenia auta:) a co sie dzieje gdy próbujesz ruszac sztanga? zacina sie pewnie? rozruszanie sztangi pomaga,ale na dzien dwa i problem wraca. wiem wiem , jezeli trzeba wyczyscic to jak najszybciej to zrobie , tylko czytalem ze przeladowanie tez moze powodowac wadliwy N75 ? przy ruszaniu kluczem nie czulem ze cos ciezko chodzilo ale pewnie dlatego ze to dxwignia wiec nie musialem duzej sily przykladac zeby ruszczac sztanga ...
gadi Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Opublikowano 21 Lipca 2011 No i niestety okazało się, że to wina zapieczonych łopatek. Dziś zdążyłem tylko wyciągnąć, wyczyścić i poskładać turbinę, bo musiałem odkręcać razem z kolektorem. Miałem mocno zapieczone śruby mocujące turbo, aż zaczęły mi się klucze ślizgać.[br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 19:06_________________________________________________Wszystko zamontowane i śmiga wspaniale, teraz jak włączę klimę to mam wrażenie że autko zbiera się lepiej niż gdy klima jest wyłączona
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się