Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nastawienia zawieszenia A4 B6 2001-2004 sedan avant


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie, czy gdy wymieniłem amortyzatory z tyłu na nowe, to też jest potrzeba sprawdzania geometrii tylnej osi? nic nie kombinowałem przy nich tylko wyciągnąłem stare i włożyłem nowe amortyzatory.

Opublikowano

Przy wymianie amortyzatorów nie robi się geometrii , jakbyś wymieniał sprężyny to tak.

Opublikowano

a wie ktoś jak jest z nastawami przy zawieszeniu gwintowanym jakimi nastawami się sugerować oryginalnie miałem 1BA a teraz nie wiem jak ustawić

Opublikowano

Witam! Mam problem z zawieszeniem w swoim Audi A4B6 2003 1,9 TDI 130KM napęd na przod. Kupilem niedawno to autko i ma zawieszenie " seryjne sportowe amortyzatory i sprężyny z przodu i z tyłu wymienione na amortyzatory Bilstein Sport B6 oraz sprężyny Weitec (-40mm) " Chcialbym podniesc autko w gore o 20mm zeby obnizenie bylo -20mm a nie jak jest teraz -40mm. Co polecacie? JAkie sprezyny? tylko podpowiadajcie takie zeby podpasowaly do tych amortyzatorow bo powiedziano M ize zwykle nie wejda na te amortyzatory dlatego ze są sportowe itp. pomozcie bo juz sam niewiei mczy wymienic komplet amory+sprezyny:/ Tylko tyle wiem na temat tych amortyzatorow i sprezyn ze swojego autka

Opublikowano

Ja mam z przodu bilsteina B6 na ORI zawieszeniu 1BV czyli obniżonym o 20 mm względem serii i sztywniejszym. Zastanawiałem się czy nie okaże się że amor nie będzie za wysoki do obniżonego zawiasu ale działa bez problemu już 2 lata

Opublikowano

Tak jak pisałem oprócz amorów z przodu reszta zawiasu jest ORI 1BV. Zawias jest na tyle dobry że nie mam zamiaru go ruszać a Bilstein został założony tylko dlatego że ORI amor był wylany

Opublikowano

Witam

Jestem "nowy" i nie mogę zakładać nowego wątku, dlatego dokleję się do tematu.

Posiadam Audi A4/B6 Quattro S-line 2004r. 1.8T zawias oczywiście s-line obniżone/usztywnione fabrycznie.

Potrzebuje podnieść zawias ile max/extremalnie mogę zrobić cm ? Po co ;-) - na ryby ;-)

Myślałem o zawiasie:

1BB = układ jezdny przystosowany do złych nawierzchni na rynek chiński

1BR = komfortowy układ jezdny przystosowany do złych nawierzchni ( podniesiony o 13 mm w stosunku do 1BA)

Który jest wyższy ?

Czy lepiej dać podkładki do mojego s-line ? wystarczy amorów ?

Proszę o pomoc - w grę wchodzi też zamiana zawiasu s-line na zwykłe z forumowiczem

Opublikowano

Hej,

Szybkie pytanie czy jest mozliwosc regulacji wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy w audi a4 b5 ?? mam roznice ok 1 stopnia miedzy prawym a lewym kołem i lekko ciagnie mnie w prawo.

Opublikowano

Koledzy jeden z kolegów z forum zadał mi pytanie, zawieszenie z avanta i sedana jest takie samo tak? tylko trzeba patrzeć na kategorie wagowe i oczywiscie czy fwd czy 4wd :decayed: jo?

Opublikowano

Dzięki temu wątkowi dowiedziałem się że mam 1BE i muszę poprawić nastawy bo zawsze podawałem że zawias jest standardowy choć widziałem że coś jest nie tak że jest niższa.

Wielkie dzięki za takie informacje na tym forum.

Opublikowano
Dzięki temu wątkowi dowiedziałem się że mam 1BE i muszę poprawić nastawy bo zawsze podawałem że zawias jest standardowy choć widziałem że coś jest nie tak że jest niższa.

Wielkie dzięki za takie informacje na tym forum.

Co chcesz poprawiać? Przód się nie reguluje (zależy od wahaczy) a tył jest taki sam wszędzie.

Opublikowano

A co może zależeć od wahaczy ?? jak wyjąłem te co były uszkodzone (musiały być OE, bo jeszcze numery były oryginalne i widać że stare) dobrał tak jak powinno być i autem ciąga, a wcześniej tak nie było.

Opublikowano

czyli chcecie powiedzieć że wahacze się różnią w zależności jakie zawieszenie masz?

Opublikowano

Tak, wahacze górne z przodu różnią się w zależności od typu zawieszenia zgodnie z tabelą zamieszczoną w pierwszym poście.

Kolego powaguspisz napisz jakie wahacze wymieniałeś to spróbuję pomóc podpowiedzieć co może być nie tak z geometrią

Opublikowano

Nie mam u siebie Quattro ale zawias tak jak wspomniałem że jest 1BE

Wahacze jakie są pozakładane to tak jak podaje w/g katalogu bo nigdzie nie spotkałem się nawet w elektronicznym aby była różnica bynajmniej nic nie wskazywało na to.

Zakładałem FEBI górne to numer F11137/38 -Przednie F21904/21906 Tylne

Dolne to F21928 - proste do amortyzatora z Cienkim sworzniem,

Dolne Banany tzw. F21196

Są inne numery ale opisane jako do Wersji S/RS proszę o pomoc jeśli można.

Górne z tego co zauważyłem to są tylko te tylne / bardziej wygięte. Czym one się różnią ?? Bo siedziały stare u mnie OE. widać że jeszcze nikt do nich nie zaglądał, po wyjęciu i przypasowaniu F21904/906 identyczne a więc nie rozumiem. Ine to F31332/31331 ale czym one sie różnią ??

Opublikowano

Według ETKI wygląda że tylko 1 BV ma inne wahacze. Dziwne skoro wg powyższych screenów 1BV i 1 BE ma takie samo pochylenie koła. Logika podpowiada że jest to zrealizowane długością wahaczy więc któreś źródło źle podaje :whistling:

U mnie zresztą kąt pochylenia koła jest 3-krotnie większy niż tutaj podany...

Opublikowano

Jak ustawiałem geometrię, po zmianie zawieszenia to przyjaciel pytał mnie czy mam zawias sport itp, ale że nie wiedziałem zrobił wszystko na standard. Spotkam się to przedyskutuję wszystko z nim i zobaczymy ewentualnie premierzy wszystko jeszcze raz z założeniem że zawias jest niższy o 2 cm,. i dam znać jak temat się rozwinął.

Opublikowano

Na każde zawieszenie są inne ustawienia też się przekonałem o tym jak mi ustawili przed zima zbieżność i w zimie jak było lekko ślisko to jechałem 40km/h bo powyżej to już mnie zarzucało i nawet matiz mnie wyprzedzał załamka ,pojechałem na ustawienie 3d i teraz o wiele lepiej

Opublikowano

U mnie jest tak, czyli krzywo :grin: a auto jeździ jak przyklejone do drogi, ESP nie ma za bardzo co robić i zaczyna reagować bardzo późno :decayed: (na niebieskim tle wartości prawidłowe dla 1BV)

Przód:

IMG_9953.JPG

Tył:

IMG_9951.JPG

Przód nieco bardziej zbieżny (bez katastrofy), mocniej pochylony (z tego akurat jestem mega zadowolony :decayed:), tył za mocno pochylony (katastrofy nie ma, po sezonie koła zamieniam przód-tył i zużycie się powinno zrekompensować). Nie ruszałem tego gdyż śruby regulacyjne się zapiekły i trzeba by ciąć a tak jak napisałem nie przeszkadza to bardzo w jeździe (nawet bardziej pomaga :wink:) poza większym zużyciem wewnętrznej strony opony na tyle.

Generalnie z przodu da się regulować tylko zbieżność (nie mam pojęcia skąd u mnie ponad dwa razy większy negatyw), z tyłu i zbieżność i pochylenie. O ile pochylenie nie ma większego wpływu przy jeździe na wprost (jeśli nie ma dużej przesady, np powyżej 2 stopni) to zbieżność ma znaczenie zasadnicze, zwłaszcza jeśli będą spore różnice z prawej i lewej strony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...